וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתר הכתרים: הקונדיטוריה החדשה של הצפון

6.5.2018 / 13:02

בקיבוץ עברון שבגליל המערבי נפתחה לפני מספר שבועות קונדיטוריה צרפתית שווה ומושקעת. תכירו את קורון פטיסרי שמגישה עוגות, עוגיות ומאפים מגרים

מאפיית קורון פטיסרי. צילום: ארז חיים, עיצוב: קרן פק,
פטיסרי קלאסי/צילום: ארז חיים, עיצוב: קרן פק

קונדיטוריות בוטיק קטנות הן כבר מזמן לא נחלתן הבלעדית של הערים המרכזיות. בכל רחבי הארץ צצים מקומות קטנים עם ויטרינות מפתות וקרואסונים עתירי חמאה. לפני כשבועיים גם קיבוץ עברון הצפוני, הנמצא בגליל המערבי סמוך לנהריה, קיבל חברת קיבוץ חדשה - קורון פטיסרי.

מאחורי הפתיחה עומדת עטר טורנוא, צעירה בת 28 שהחלה לעבוד בקונדיטוריה מגיל 15 והספיקה לעבוד במסעדת מסה, לעשות סטאז' אצל רביבה וסיליה ובפריז אצל כריסטוף מישלאק, להכין קינוחים לביסטרו מיכאל של מיכאל גרטופסקי ולסבידה ומרקטו בעכו. טורנוא, במקור מקיבוץ לוחמי הגטאות התחתנה עם בן קיבוץ עברון והשתקעה בו. כעת היא הרגישה מוכנה לצעד הבא בקריירה, מקום אישי שמקדש קונדיטוריה צרפתית מהודקת ומדויקת. שמו של המקום, קורון, הוא למעשה תרגום של שמה, עטר (כתר) מצרפתית.

מאפיית קורון פטיסרי. צילום: ארז חיים, עיצוב: קרן פק,
פטיסרי צרפתי/צילום: ארז חיים, עיצוב: קרן פק

הלוקיישן שנבחר לפתיחת הפטיסרי הוא צריף עץ משופץ, מבנה ישן ששימש כמטבח הראשון של הקיבוץ בשנות ה-40 ושודרג. בחלל יש בין 20-30 מקומות ישיבה והוא מנוקד בעציצים ירוקים מנורות כחולות המשרים תחושת חמימות. אפשר לשבת בחוץ במרפסת השווה שטובלת בירק ובימי שישי להתפרס גם לדשא הסמוך.

כרגע אין עוד תפריט סופי אבל לטורנוא יש את הסגנון שלה שנאמן לחוקי האפייה הצרפתיים. "אני מאוד מחוברת לקונדיטוריה הקלאסית", היא מספרת. "לא תמצאו אצלי את כל העוגות הזוהרות והמלאות בצבעים, אני אוהבת לתת לחומרי גלם לדבר. מה שכן יהיה זה שילובי טעמים מעניינים".

בינתיים אפשר למצוא בתפריט עוגות בחושות כמו קפה, שוקולד ואגוזים, או עוגת יוגורט שקדים ופירות יער; תפוחים וקלבדוס; עוגת לימון ויוגורט (38 שקלים לעוגה בחושה). עוד בתפריט עוגות שמרים (42 שקלים) יש עם קרם פטיסייר שוקולד, יש עם חלבה ושוקולד, אגוזים וקינמון ויש עם וניל ודובדבני אמרנה. עוד בתפריט מאפי בוקר על בסיס חמאה צרפתית וקמח צרפתי, יש בריושים, בריוש כרוך פאן או שוקולד, יש קרואסון חמאה ובעוד טעמים כמו פיסטוק שוקולד, מרציפן והדרים או וניל וצימוקים (10-12 שקלים).

קורון פטיסרי. קיבוץ עברון. 04-9857787. שעות פתיחה: א'-ה' 08:00-18:00 ו' 08:00-14:00.

עוד באותו נושא

זבת חלב ודבש: 9 קונדיטוריות מיוחדות לשבועות

לכתבה המלאה
מאפיית קורון פטיסרי. צילום: ארז חיים, עיצוב: קרן פק,
קורון פטיסרי/צילום: ארז חיים, עיצוב: קרן פק
מאפיית קורון פטיסרי. צילום: ארז חיים, עיצוב: קרן פק,
עוגות בסגנון צרפתי/צילום: ארז חיים, עיצוב: קרן פק
מאפיית קורון פטיסרי. צילום: ארז חיים, עיצוב: קרן פק,
עיצוב נעים ואישי/צילום: ארז חיים, עיצוב: קרן פק
מאפיית קורון פטיסרי. צילום: ארז חיים, עיצוב: קרן פק,
ויש גם מרפסת נעימה/צילום: ארז חיים, עיצוב: קרן פק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully