וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלוטה אהובתי: המונה מגלה את חומוס משורר

15.5.2018 / 8:01

את מערכת היחסים שלו עם חומוס משורר המונה מתחיל ברגל שמאל. אבל הוא שוכח במהרה מהכמון, הזעתר והמתיקות של מנת החומוס פטריות כשהוא מקבל את המחלוטה המדהימה

מנת פטריות מג'יק משרום חומוס המשורר. קובי רובין
מג'יק משרום. מנה בעייתית/קובי רובין

לפני שנתיים בערך פלאפל מעברי נסגר, לא נמצא מי שימשיך את המקום השכונתי שהגיש את הפלאפל הכי חמוץ במדינה. אפשר לקרוא לזה טעם נרכש, מה שבטוח, מי שגר בשכונה במהרה התרגל אליו. היה למקום קהל לקוחות קבוע ומקומי עד אשר המקום חלף מהעולם והחלל עמד ריק זמן מה.

לפני כמה ימים חלפתי על פני רחוב ביצרון לכיוון תל אביב, לא האמנתי למראה עיני. היו בפלאפל מעברי אנשים בכניסה, היה רגע של פטה מורגנה עם דה ז'ה וו חזק, לא יכול להיות. חזרתי אל המקום בשיא התפוסה, לא היה לי סיכוי להשתחל פנימה, בטח שלא לתחקר את הבעלים.

חזרתי שוב ברגע שקט יותר, מתמקם ליד שולחן קטן. קיבלתי לידי תפריט שמתחיל ממנות חומוס עם סיבוב, כל מקום אוהב להמציא את עצמו. שמות המנות היו מעניינות ולכן הזמנתי מג'יק משרום, מנה של חומוס עם פיטריות. מנת הפיטריות הגיע עם כמות פיטריות מוגבלת ומדודה, זה קטע תל אביבי, מנה יפה נורא, אבל לא גדולה מידי, ואני שואל, למה להתקמצן?

ליד המנה קיבלתי מטבל "חריף" לא חריף בכלל, הוא כאן רק בגלל הטעם, ממרח ירוק על גבול השחור. הוא עושה את כל ההצגה, רק בלי הסיומת החריפה. יש בצלחת פילפל ירוק בפרוסות, זו גם תוספת לחומוס, לא התחשק לי לבדוק אם אפשר לנשום מהאוזניים, אז ניגשתי לטעום את החומוס.

לכל הטורים של המונה טועם

מחלוטה חומוס המשורר. קובי רובין
התור למחלוטה/קובי רובין

זה החומוס הכי ידידותי למשתמש בארץ, יש לו סיומת מתוקה, כאילו יש קמצוץ של סוכר בתוכו, אבל לא. אם אתם מחפשים דרך להנגיש לילדים סרבני חומוס, חומוס המשורר הוא המקום. אם אתם אוהבים את החומוס שלכם כבד, עם טחינה שכמעט לא מרגישים אותה, אבל עם הרבה כמון מעל הכל, זה החומוס בשבילכם. אם זעתר הולך אצלכם עם כל דבר, אז כאן בחומוס המשורר, בוזקים גם ממנו על המנה. בעוד שיש נגיעה של זעתר עם הכמון שיחררו רסן לחלוטין, זה חומוס בטעם כמון. ככה נבות שאחראי על המטבח עושה את החומוס. הוא יצר את התפריט, אחרי שטעמתי את המג'יק משרום, או בשמה העברי, פיטריית הקסמים (32 שקלים), החלטתי ללכת על מנה אחרת בתפריט, יותר זולה אפילו שעולה רק 26 שקלים. גם במקרה של המנה, שנקראת 'מחלוטה אהובתי', אם תבקשו מילוי חוזר, תקבלו.

עוד באותו נושא

הפנינה של פנינה: שיטת השקשוקה

לכתבה המלאה
מחלוטה חומוס המשורר. קובי רובין
מחלוטה. זאת המנה בשבילי/קובי רובין

כאן כבר חיכתה לי הפתעה יותר נעימה, זו המנה בשבילי. נבות אוהב מחלוטה מופרדת לגורמים, עם טחינה מעולה באמצע מעל הכל, שלושת החלקים העיקריים נמצאים אחד ליד השני בסיבוב הצלחת, חומוס, פול גרגירים חום, גרגירי חומוס עם הריח המשכר שמחזיק אותם עם האף על הצלחת. פה כל אחד מחליט לעצמו לאן לסובב את המזלג, התחלתי עם הפול דרך הטחינה, מעולה. אחר כך חומוס דרך הרוטב והשמן לכיוון הטחינה, פשוט תענוג. הפול גם לא איכזב, אף פעם לא ראיתי צורת הגשה כזאת, זה רעיון משובב נפש וטעים שלא סתם זכה לשם כל כך מלא חיבה בתפריט. אי אפשר לסיים את המנה, ובשביל 26 שקלים בלבד, תעשו מה שאתם רוצים בצלחת, כמו שאתם אוהבים.

חומוס המשורר. ביצרון 13 תל אביב. 03-6878635. שעות פתיחה: א'-ה' 10:00-16:00 ו' 09:00-15:00

חומוס. קובי רובין
הגלגול החדש של פלאפל מעברי/קובי רובין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully