וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרידה מרוקסטאר: מדוע אנתוני בורדיין שם קץ לחייו?

10.6.2018 / 12:48

לאחר ששם קץ לחייו ביום שישי האחרון, נדהמו רבים ברחבי הרשת מסופו העצוב של אנתוני בורדיין. אבל בדיעבד, הצד האפל של השף תמיד היה ברקע וכשמחברים את חלקי הפאזל של חייו מצטיירת תמונה מורכבת יותר

אנתוני בורדיין. GettyImages
בורדיין/GettyImages

ביום שישי, 8 ביוני 2018, רעדו אמות הסיפים של הקולינריה העולמית. אנתוני בורדיין, השף, הסופר ואישיות טלוויזיונית מוערכת שם קץ לחייו. ברחבי הרשת התקשו להאמין שהדמות הכריזמטית האהובה שאוחזת במה שמוגדר כאחד הג'ובים הנחשקים ביותר בעולם, תבחר לסיים כך את חייה.

התאבדותו של בורדיין התרחשה ביום שישי בבוקר במלון חמישה כוכבים, בעיירה השלווה קייזרסברג בחבל אלזס שבצרפת. המקום מפורסם בזכות היין המשובח שלו, שתי מסעדות המעוטרות בכוכבי מישלן וארכיטקטורה ימי ביינמית מרשימה. בורדיין שהה בעיירה עם צוותו לרגל צילומי פרק בתכנית שלו Parts Unknown המשודרת ב-CNN. פרק זה של התכנית (שזכתה בארבעה פרסי אמי ובפרס פיבודי המכובד) עסק באוכל האלזסי.

ביום חמישי בערב, שלא כהרגלו, דילג בורדיין על ארוחת הערב. אחד המלצרים סיפר כי השף נהג לסעוד מדי בוקר וערב עם חברו אריק ריפרט (השף של מסעדת לה ברנרדין הניו יורקית שלה שלושה כוכבי מישלן והשתתף עמו בתכנית). כשלא הופיע לארוחת הערב הורמו גבות אבל כשנעדר מארוחת הבוקר ביום למחרת, זמן קצר לפני שהיה אמור לצאת עם צוות הצילום לשוק סמוך, החל ריפרט לדאוג. הוא ניסה להשיג את חברו בטלפון הנייד, ומשכשל פנה לפקיד הקבלה במלון והשניים עלו לחדרו של בורדיין.

מתוך parts unknown, שצולמה בפיליפינים

בורדיין נמצא תלוי ב-9:10 בבוקרו של אותו יום שישי באמבטיה, באמצעות החגורה של חלוק המגבת שהיה בחדרו. בימים הקרובים כשיחזרו הדגימות שנלקחו מהגופה, יתברר האם היה תחת השפעת סמים בשעת המעשה. החוקרים הצרפתים שהוזעקו למקום הודיעו כי כך או כך התיק נסגר, לדבריהם, הראיות מצביעות על מעשה אימפולסיבי ולא בהתאבדות מתוכננת לפרטי פרטים.

לפי הניו יורק טיימס, אמו של השף, גלדיס בורדיין (83), שמעה מריפרט על כך ש"טוני היה במצב רוח קודר בימים האחרונים". לבורדיין היה לו"ז עמוס מאוד במהלך הצילומים, ומקור שעבד בצמוד אליו בחודשים האחרונים דיווח לפיפל מגזין שהוא היה מותש לחלוטין. "הוא היה נותן הכל בצילומים ואז פונה לחדרו להתבודד".

הצד האפל של בורדיין תמיד היה שם והוא חלק בלתי נפרד מהאישיות והקריירה שלו. הוא כתב על הגיבורים שעד אז היו אלמוניים במטבח, שוטפי הכלים, טבחי ההכנות, הוא תיאר את החיים שלהם ואת שגרת היום יום המפרכת והסיזיפית לפרטי פרטים, את ההתמכרויות לסמים וההתמודדות עם מצוקות נפשיות בכנות סוחפת. בורדיין עצמו היה מכור להרואין ובהמשך כתב על ההתמודדות עם הסם והגמילה הקשה. הוא גם היה מהכותבים הראשונים שאיבחנו שמסעדות מצליחות בניו יורק לא ישרדו בלי עובדים זרים ממקסיקו. בכך הוא פתח תיבת פנדורה חדשה בכתיבה על אוכל המערבת גם סוגיות פוליטיות של הגירה וגזענות.

הנישואים של הוריו התפרקו בצעירותו ובעבר סיפר כי הפרידה צילקה אותו. נישואיו הראשונים לחברתו מהתיכון ננסי פוטקוסקי התפרקו בשנת 2005 כשהוא החל להתפרסם. נישואיו הבאים לאוטביה בוסיה, אם בתו ארין בת ה-11, נסקרו בצהובונים. סיום הנישואים, כך סיפר בעבר, הותירו אותו הרוס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

כעת גורסות השמועות כי לא רק שלאחרונה סבל מדיכאון אלא שהסיבה העיקרית לכך היא שבת זוגו בשנה האחרונה, אסיה ארג'נטו, עזבה אותו לטובת צלם איטלקי.

יחסיו עם ארג'נטו, שחקנית איטלקית, התחילו בשנת 2017 לאחר שהתארחה בפרק בסדרה Parts Unknown בעיר רומא. ארג'נטו הייתה בין הדמויות המרכזיות בפרשת הארווי ויינשטיין וטענה כי המפיק ההוליוודי תקף אותה מינית. בעקבות יחסיו איתה בורדיין הפך להיות אחד מהסלבריטאים הכי דומיננטיים שהתייחסו לתנועת ה- Metoo# ותמכו בה ללא סייג. גם כשחברו, השף האמריקני המפורסם מריו בטאלי הואשם בהטרדות מיניות, בורדיין מיד הודיע כי הוא עומד לצד הקורבנות. הפעם האחרונה שבורדיין וארג'נטו נראו יחד בציבור הייתה בחודש אפריל האחרון.

ברק אובמה נפרד

איכות יוצאת דופן שבלטה לאורך כל הופעותיו הטלוויזיוניות הייתה היכולת שלו לשוחח בקלות עם כל אחד, לגלות אהדה, חמלה ועניין בכל אדם ובכל דבר ובכך לרכוש לעצמו חברים רבים. בין מספידיו היו לא רק שפים מפורסמים מרחבי העולם אלא גם דמויות מפתח אחרות כמו דוגמנית העל ג'יג'י חדיד, שהזכירה את בורדיין יחד עם התאבדותה של המעצבת קייט ספייד לפני כשבוע וביקשה מעוקביה לשים לב למצוקות הנפשיות של הסובבים אותם. ואף נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה שהצטרף בעבר לצילומים של תכנית הדוקו בווייטנאם.

"'כיסאות פלסטיק נמוכים, נודלס זולים אך טעימים, בירת האנוי קרה'. ככה אני אזכור את טוני. הוא לימד אותנו על אוכל -אבל חשוב מכך, על היכולת לקרב לבבות. להפוך אותנו לקצת פחות מפוחדים מהלא ידוע. נתגעגע אליו", כך כתב אובמה בחשבון הטוויטר שלו והעלה תמונה של השניים סועדים במהלך צילומי התכנית בהאנוי.

יקח עוד זמן אם בכלל, עד שתתבהר התמונה המלאה ובינתיים ההשערות ימשיכו לצוץ. באחת ההזדמנויות אמר בורדיין משפט, שמקבל כעת משמעות מיוחדת, ומסכם יפה את תעלומת מותו: "החיים מורכבים. הם מלאים בניואנסים, זה לא משביע רצון. אם אני מאמין במשהו, זה ספק. השורש של כל הבעיות בחיים הוא חיפוש אחר פאקינג תשובה אחת פשוטה".

אריק ריפרט נפרד

גורדון רמזי נפרד

ג'יג'י חדיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully