וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במולדת הספינג' והפסטייה: ההמלצות של השף אבי לוי למרוקו

27.7.2018 / 7:16

מרוקו היא אחד מהיעדים האהובים ביותר על השף אבי לוי. בביקורו האחרון במדינה הוא ביקר באגאדיר, מרקש וקזבלנקה והתמקד במקומות אותנטיים ומיוחדים. לפניכם רשימת ההמלצות המלאה של שף מסעדת המוציא הירושלמית

תבלינים, טיולי קולינרי במרוקו של אבי לוי. אבי לוי,
תירס בשוק במרוקו/אבי לוי

השף אבי לוי ממסעדת המוציא בירושלים, נוסע כשלוש פעמים בשנה לטייל בעולם ולגלות מטבחים חדשים, ומקפיד גם לשוב ליעדים מוכרים ואהובים כמו מרוקו. לוי הספיק לבקר במקומות רבים במדינה שמבחינה קולינרית לא מפסיקה להדהים אותו לטענתו עם פירות, ירקות, בשר, דגים, עופות וחקלאות ענפה. בטיול האחרון סקר את החלקים היותר אותנטיים של המדינה וכעת הוא חושף לפניכם מספר המלצות כמוסות.

איפה אוכלים בפירנצה?
שגב משה ממליץ על לונדון
המקומות החמים של פריז

ארוחת בוקר ב"הטירה", קזבלנקה

טיולי קולינרי במרוקו של אבי לוי. אבי לוי,
ממש על הים/אבי לוי

כשנוחתים בקזבלנקה חשוב לבקר בבית קפה מרוקאי מדהים שנמצא ממש על הים ונקרא "הטירה", שם ניתן לאכול ארוחת בוקר מרוקאית טעימה מאוד, שכוללת מעדנים מרוקאים כמו ספינג', בג'ריר (מעין פנקייק מרוקאי), אמלו (ממרח העשוי ממחית שקדים, שמן ארגן ודבש), וגבינה מרוקאית טעימה. הנוף מדהים אל מול הים והאווירה טובה ונינוחה מאוד. במקום הזה ניתן לראות סירים מתבשלים בשיטת ה"שארבו", שזו שיטת בישול על גחלים ואפשר אפילו להישאר לארוחת צהריים.

עוד באותו נושא

המקומות הכי חמים בחו"ל

לכתבה המלאה

ספינג' בשוק "באב דה מרקש", קזבלנקה

נתח בשר, טיולי קולינרי במרוקו של אבי לוי. אבי לוי,
ספינג'/אבי לוי

בשוק "באב דה מרקש" ישנם דוכני אוכל רחוב לא רעים בכלל, מומלץ לאכול שם פיתה מרוקאית עם מז'וז'ין, שזה סרדינים מחותנים בפיתה עם עריסה מרוקאית טעימה. לקינוח ביציאה מהשוק ביציאה לכיוון מלון Hyat, תוכלו למצוא דוכן ספינג' מקומי, שיש כאלו שאומרים שהוא הטוב ביותר בכל מרוקו, ותוכלו לקנות שם ספינג' חם ואיך לא, כוס תה עם נענע שנקרא שם " ברד אה תאי".

כבש בבור גחלים שוק ג'מע אל פנה, מרקש

נתח בשר, טיולי קולינרי במרוקו של אבי לוי. אבי לוי,
בשר כבש/אבי לוי

אם הגעתם לעיר מרקש תוכלו להנות ממחזה מסעיר: כבש שלם שנכנס לבור עם גחלים לוהטות בשעה 8 בבוקר ויוצא ממנו בשעה 12 בצהריים, בדיוק בזמן לארוחה. בשר הכבש הופך במהלך שהותו בבור לרך ונמס בפה, ממש כמו חמאה. תוכלו למצוא את המנה בשוק ב"ג'מע אל פנה" ליד דוכני החמוצים העמוסים בכל טוב. ההמלצה שלי היא לקנות זיתים וחמוצים, לקנות כבש ולעלות למרפסת, שם תוכלו לזלול ולהתבונן מגובה רב אל עבר השוק העצום הזה.

חובה לבקר במלון "רויאל מנסור" המפואר שנחשב למלון היפה ביותר בכל אפריקה, ולדעתי האישית, גם מוגשת בו פסטייה שהיא הטעימה ביותר בכל מרוקו. הפסטייה עשויה מעלי בריק ובתוכם יונה, והכל נעשה במקום בעבודת יד. המנה מתובלת בזעפרן המגיע מהעיירה טלווין המפורסמת בייצור זעפרן ושמן ארגן.

בעיר אגאדיר, תוכלו למצוא בית קפה ופטיסרי טעים ביותר בשם tafarnut (טפרנוט), שנמצא ממש בלב העיר. שם תוכלו ליהנות מארוחות בוקר טובות מאד ואותנטיות ומאפים משגעים שגם מצטלמים נפלא.

זיתים, טיולי קולינרי במרוקו של אבי לוי. אבי לוי,
תוצרת טרייה בשווקים. זיתים/אבי לוי

וכמובן אין ביקור באגאדיר בלי דגים, אז כאן דווקא הפשטות מנצחת. דוכן דגים על הים שצבעו כחול (כל הדוכנים חסרי השם מסודרים לפי צבעים) שם תוכלו לכוון את מוכר הדגים לדג שאתם רוצים ותוך דקות הוא על הגריל עם סלט מרוקאי טעים , פלפל חריף וצ'יפס מרוקאי חלומי.

הכנת בצק, טיולי קולינרי במרוקו של אבי לוי. אבי לוי,
מטפלים בנתח שיצא עסיסי מתוך הבור/אבי לוי
אבי לוי. צילום: בועז לביא,
אבי לוי/צילום: בועז לביא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully