וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמסה היפתחי: מצאנו מאפייה בוכרית משגעת

7.8.2018 / 7:40

במאפייה בוכרית קטנה ברמלה ישנו כוך קטן שמכין מאפים בוכרים רותחים. המונה מתאהב במשולשי סמסה פריכים במילוי ממכר, ובמחיר בדיחה

מאפה סמסה בדוכן אוכל בוכרי ברמלה. קובי רובין
סמסה/קובי רובין

בניגוד לנהג הממוצע על כבישי ישראל, נהג מונית עם חוש טעם וריח לא נותן לווייז לקבוע לו את את סדר היום. לכן, תמיד אנסה למצוא דרך אחרת להגיע אל אותו המקום בדיוק, במשעול הזה טעויות יותר מעניינות ומעוררות תאבון במקרים רבים.

לא כל רמלה מתנהלת סביב שוק רמלה, רחוב הרצל גם הוא מוקד משיכה מרכזי בעיר. איך אפשר לדעת שאתה חי ליד קהילה בוכרית? תמיד אתה יכול למצוא מאפייה בוכרית עם טאבון. בוכרי אמיתי לא יוותר על הלחם המסורתי, אבל לא בכל בית יש מקום לטאבון ולכן יש שקובעים את מקום המגורים לפי הקרבה למאפייה הנבחרת באזור.

המאפייה האהובה עליי בתל אביב היא מאפיית אמנון בשכונת אבו כביר, הגוז'גיז'ה שלהם מעולה, ענקית, זולה ובלתי נשכחת. ועכשיו, מסתמן שמצאתי את הלהיט הבא, והכל כי הלכתי לאיבוד בתוך רמלה כשלפתע צצה מולי מאפייה בוכרית. הסתכלתי על המדרכה, היה צבע של בטון של שפת רחוב, חנייה חופשית, עוד סימן שאני והפחמימות שבדרך נועדנו להיות.

לכל המדורים של המונה טועם

מאפה סמסה בדוכן אוכל בוכרי ברמלה. קובי רובין
מאפה סמסה/קובי רובין

הייתי בטוח שהמשולשים היפים שעל גבי הדלפק מלאים בדלעת כמו בלחם הבוכרי של אמנון, אבל לא. לכיסוני הבשר המרובעים שממולאים בבשר ושומן כבש (10 שקלים) איחרתי, הם נחטפים מהר מדי. אז הלכתי על הסמסה, משולשים במילוי בשר עגל ובצל (9 שקלים ליחידה), ישר הזמנתי לקחת הביתה, באתי עם עשרים שקלים, חזרתי למונית לצלם ולהביא עוד כסף, ברוך השם.

נגסתי את הפינה של המשולש הרותח כי לא יכולתי להתאפק אבל אז התרחקתי מחשש לכוויה וחיכיתי בסבלנות חמש דקות מלאות לתת לאדים לצאת. את האף הצמדתי לפינה להריח את האדים, נשמתי את האוויר דרך הבשר הטרי, הבצל בפנים נתן ליווי לא מסיבי מדי. למראית עין זהו מאפה קטן, אבל מדובר בממזר לא קטן ומשביע אחרי יחידה אחת בלבד. למי שמחפש לדפוק מנת בשר, שתי יחידות אמורות להספיק, ועוד יהיה לכם עודף של שנקל מעשרים. מאפיית ירושלים הולכת להיות מקום הקבע שלי, זה לא הולך להיות רק בגלל המחיר, יותר בגלל הטעם האלוהי הפשוט של הבשר הכל כך רך ונעים. חיסלתי את הסמסה על הבוקר, זה סגר פינה עד אחרי הצהריים. בוכרים תמיד צוחקים על לא בוכרים ששבעים מהר מדי מסמסה אחת בלבד, לקחתי גם לחם בוכרי על הדרך, אם כבר אז כבר, בסך הכל מדובר על מאפייה משפחתית באחד הקצוות של רמלה ומעולה שכך, עכשיו כולם מכירים, ברוך השם, כשר למהדרין.

טאבון ירושלים. דוד רזיאל 18 רמלה.08-9244568 שעות פתיחה: א'-ה' 05:00-20:00 ו' 05:00-17:00. כשר למהדרין

עוד באותו נושא

הקבב הנסתר: מוצאים את דורי

לכתבה המלאה
מאפה סמסה בדוכן אוכל בוכרי ברמלה. קובי רובין
מחכים לאוכל/קובי רובין
מאפה סמסה בדוכן אוכל בוכרי ברמלה. קובי רובין
הסוד הבוכרי/קובי רובין
  • עוד באותו נושא:
  • סמסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully