וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השף דיוויד צ'אנג עושה עומר מילר ומעורר סערה על צלחת פירות

21.8.2018 / 15:00

דיוויד צ'אנג, אחד השפים המפורסמים בעולם, עלה השבוע לכותרות בגלל צלחת פירות קטנה שעוררה סערה. אז מה הקשר של עומר מילר לסיפור הזה?

לפני שנה רעשה וגעשה כל המדינה בעקבות צלחת פירות שמגיש השף עומר מילר בלא פחות מ-190 שקלים במסעדת החוף שלו - קאליפסו. ביקורת נוקבת של אבי אפרתי על המסעדה ועל צלחת הפירות במחיר המופרז, גררה תגובה זועמת מצד מילר ברשתות החברתיות ובמגוון אמצעי תקשורת, והתעורר דיון ציבורי סוער סביב השאלה על לגיטימיות המחיר. אז אם חשבתם שרק אצלנו דברים מן הסוג הזה מעוררים מהומה - טעות בידכם.

לפני חצי שנה, פתח השף דיוויד צ'אנג מקבוצת מומופוקו המצליחה (בעלת שש מסעדות פופולאריות בניו יורק, ועוד 8 ברחבי היבשת) את מסעדת מאג'ורדומו באל.איי. בימים האחרונים פרסם האתר Eater כי השף המוערך מגיש במסעדה החדשה שלו צלחת פירות בתור קינוח. הפעם הידיעה הסעירה אנשים רבים ברשת, דווקא לא בשל המחיר, אלא בעיקר בגלל התבטאויות קודמות של השף. בשנת 2009 דיבר צ'אנג מעל במה באחד מאירועי המזון החשובים בניו יורק, והאשים את השפים הקליפורניים בחוסר יצירתיות, "כל מסעדה בסן פרנסיסקו מגישה סתם תאנים על צלחת, תעשו משהו עם האוכל שלכם" אמר צ'אנג.

כבר אז עוררו הדברים של צ'אנג סערה, בלוגרים יצאו נגד השף, תגובות נסערות נשמעו גם מכיוונם של שפים מקליפורניה, וברשת החלו מתפרסמים הרבה מתכונים ל"תאנים על צלחת" עם קריצה. הרבה זמן עבר מאז, אבל כידוע האינטרנט לא שוכח. תשע שנים אחרי ובתפריט היומי המתחלף של מסעדת מאג'ורדומו, המסעדה הראשונה של צ'אנג בחוף המערבי, מופיעה כקינוח צלחת פירות המציגה מלון כתום מקומי שפוזר עליו קצת מלח, ושני סוגים של ענבים שחורים קפואים, גם הם מקומיים, המוגשים על קרח גרוס ולצד צלוחית אגוזים. כדי להצדיק את הנוכחות של המנה הפשוטה הזו בתפריט, על אף התבטאויותיו של צ'אנג בעבר, הוא מספר כי הפירות המוגשים הם מקומיים ומאיכות יוצאת דופן, המלון הכתום מגיע מחווה משפחתית בטהאצ'פי, עיירה צפון-מערבית לאל. איי, והענבים מגיעים מחוות משפחת מוריי בבייקרספילד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

שף המסעדה שמינה צ'אנג, שף מארק ג'ונסון, הוא שהחליט להוסיף את צלחת הפירות לתפריט, "כל כך חם", אמר ג'ונסון למגזין Eater, "כשכל כך חם כל מה שאני רוצה זה פרי קר. אנחנו מקבלים פירות יפהפיים ומתנסים איתם". ג'ונסון הוסיף שכאשר סיפר לצ'אנג על כוונתו להגיש צלחת פירות הוא הרגיש כאילו הוא נותן לו אגרוף.

בערב הראשון בו הוצעה צלחת הפירות בתפריט נמכרה רק מנה אחת ממנה, אבל אז ג'ונסון החליט להגיש את הענבים קפואים ובכך לשוות למנה מראה מעט יפני, כאילו היא מוגשת כחלק מתפריט קאיסקי, סגנון של ארוחה יפנית המורכבת מהרבה מנות קטנות. ובכן המנה מצליחה יותר עכשיו, או כמו שג'ונסון אמר שצ'אנג אמר לו: "מארק ניצחת".

העיתונאית של Eater שפרסמה את הסיפור, הילרי דיקסלר קנוואן, צייצה בחשבון הטוויטר שלה את התמונה של המנה המדוברת, יחד עם לינק לכתבה, וכתבה לשף צ'אנג "קליפורניה שינתה אותך". צ'אנג לא נשאר חייב וענה בהומור "לפחות חתכנו את הפירות עם סכין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully