וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שווה כל שקל: דאבל מפרום על קוסקוס

2.10.2018 / 7:15

כשהמונה פוגש בתפריט את צמד המילים "דאבל מפרום" הוא לא יודע את נפשו מרוב אושר, אבל אפילו זה לא הכין אותו לגן העדן שחיכה לו על הצלחת הכבדה והמפנקת

הקוסקוס של גליה. קובי רובין, מערכת וואלה! NEWS
מנה מוגזמת/מערכת וואלה! NEWS, קובי רובין

לפני מספר שנים פקדתי את אחת המסעדות הטריפוליטאיות הידועות בארץ. בזמן שחיכיתי למנה, בעודי בולש אחר תנועותיו של בעל המקום, הבנתי שמדובר במקום שדוגל ב"כמה שפחות בכמה שיותר", בעל המקום כנראה החליט בשבילי שעכשיו בדיוק אני צריך להתחיל דיאטה, לא ביקשתי, אבל הוא החליט. כמות הקוסקוס בצלחת לא הצדיקה את המחיר, לחץ הדם עלה לי, פניתי אליו וביקשתי תוספת של קוסקוס כך שלא אצליח לראות את הצלחת, בעל המקום הסתכל לכיווני בכעס עצור, החזרתי לו מבט, הוא הוסיף עוד קוסקוס בעודו משחרר "קרעכצען" של אי שביעות רצון, יותר לא חזרתי למקום.

ראוי וצריך להזכיר לאותם מקומות קמצניים שהם לא לבד ויש איפה לאכול, לא רק הם עושים אוכל טריפוליטאי, יש היום איפה לאכול מעולה והרבה, כמו שצריך.

הגעתי לתל מונד בשעות הצהריים המוקדמות של יום חול. חלפתי על הכביש הראשי וראיתי שלט מאיר עיניים בצד הכביש "הקוסקוס של גליה" מיד התחלתי לחפש חנייה, אין מקומות חנייה באזור, אבל יש חניונים במרחק הליכה, אחרי כל הישיבה על מושב הנהג כל היום, ללכת ברגל זו ברכה אמיתית, במיוחד לפני שאוכלים קוסקוס, חבוש בכובע הלכתי לחפש את האוכל בעקבות השלט.

הקוסקוס של גליה. קובי רובין, מערכת וואלה! NEWS
לא רק מפרום/מערכת וואלה! NEWS, קובי רובין

אז ככה, הקוסקוס של גליה נמצא בחלקו האחורי של הרחוב הראשי ולא בחזית הרחוב, אמנם המקום נמצא באמצע המרכז המסחרי, אבל קצת קשה למצוא את הכניסה שלו. הקוסקוס של גליה פעל במשך כמה שנים במתכונת ארעית וחלקית, אך לפני שנה וחצי הם היו חייבים להתמקם באופן קבוע, אז תושבי האזור קיבלו מתנה לאורך כל השבוע עכשיו במקום קבע.

נכנסתי דרך הכניסה היפה, המקום מבריק מניקיון, התחלתי לחייך חיוך של שמנים, הסתכלתי על התפריט ולפתע זה היכה בי כמו מכת ברק - מנת קוסקוס עם מפרום 37 שקלים. הורדתי את המבט וראיתי שיש מפרום מוסקה, מפרום בשר שכולו ציפוי חצילים, חזרתי להסתכל על התפריט מעל הדלפק ואורו עיני, כאילו משכתי בידית משחק בקזינו ויצאו כל המטבעות, דאבל מפרום, ככה בדיוק היה כתוב, 43 שקלים, כלומר, בתוספת 6 שקלים, הגענו לגן עדן. למרות שזה חורג מהתקציב הרגיל שלי, התמורה - יותר מתמיד.

בשבוע שעבר

סעדו לבכם: בדרך לכנרת עוצרים לאכול בגט של צדיקים

לכתבה המלאה
הקוסקוס של גליה. קובי רובין, מערכת וואלה! NEWS
יש גם סלטים/מערכת וואלה! NEWS, קובי רובין

הבחורה שעובדת במקום התחילה להעמיס את הצלחת הכי גדולה שראיתי בתקופה האחרונה, ביותר מידי קוסקוס, עוד ועוד קוסקוס, לא יכולתי להפסיק אותה, כאן לא מצלחתים צלחת בכפית ועושים ציור שדומה לציורים של הילדים שאתה זורק לפח בדרך הביתה. אחרי שהצלחת הייתה כבר כבדה מנשוא, לקחנו נשימה יחדיו והעמסנו את המפרומים, אחד ליד השני, מעל הכל הוסיפה עוד הרבה מאוד ירקות, אביב, הבן של גליה, הטבח-שף של המקום חלף על פנינו, הסתכל עליי והמשיך, אז זה ככה בנורמלי?!

לקחתי מהדלפק את הצלחת הכי כבדה שאי פעם הזמנתי בכזה מחיר, מראש כבר ביקשתי כלי לאריזה הביתה, לא היה סיכוי בעולם שאצליח לסיים את המנה הענקית הזאת. עברתי להתמקד בטעימת המנה: הקוסקוס היה מעולה, אם כבר לגדל חיטה, אז קוסקוס בבקשה, רוטב הירקות היה עדין ועם זאת הוסיף הרבה, כל הירקות היו רכים בדיוק במידה הנכונה - קצת קשים על הקצה של הלשון ונכנעים מהר בחלל הפה. נשמתי עמוק וטעמתי את המפרומים, הבשר בפנים הוא אותו בשר מפרום קלאסי, אבל בזכות ציפוי החצילים יש לו טעם גן עדן, אחר לגמרי. הרכות והתיבול הלא עדין כלל הוציאו ממנו את המיטב. המפרומים, מעשה ידיו של אביב, מלאכת מחשבת של עדינות ורכות.

הקוסקוס של גליה. קובי רובין, מערכת וואלה! NEWS
מבריק מניקיון/מערכת וואלה! NEWS, קובי רובין

אחרי שני ביסים ארזתי הכל הביתה, בבית הקופסא נעלמה לה לאחר חצי שעה עם הוראות לעצמי לכתוב מיד על המקום, והבטחה שבפעם הבאה אזמין טביחה ביל סלק, טעמתי קצת, הבשר נשר דרך השומן אל תוך השעועית השחורה מתרד, השמנמנים יבינו. אז אמנם הקוסקוס של גליה לא נמצא ברחוב הראשי, אבל הוא כבר לא סוד יותר, אז עכשיו נראה אתכם לא הולכים לאכול דאבל מפרום.

הקוסקוס של גליה, הדקל 56 תל מונד, 09-8859900, שעות פעילות: ראשון - חמישי: 10:00-20:00, שישי: 07:15-15:30. כשר

הקוסקוס של גליה. קובי רובין, מערכת וואלה! NEWS
עוד מבט על המנה המדהימה/מערכת וואלה! NEWS, קובי רובין
הקוסקוס של גליה. קובי רובין, מערכת וואלה! NEWS
עכשיו כולם יידעו איפה זה/מערכת וואלה! NEWS, קובי רובין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully