וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאלת השאלות: איפה אוכלים באיזור זכרון יעקב?

10.11.2018 / 7:46

בערך אחת לשבוע מתקבלת אצלנו בוואטסאפ השאלה "מה יש לאכול בזכרון?" אז הנה התשובה המלאה: תשעה מקומות מומלצים לזלילה בזכרון יעקב היפה, וגם בבנימינה השכנה

קרם פורטבלו וראגו שמפיניון במסעדת אורטוריו. אנטולי מיכאלו,
צלחות יפהפיות במסעדת אורטוריו/אנטולי מיכאלו

בעוד פרדס חנה-כרכור מבססות את מעמדן כיעד הקולינרי מספר אחד במישור החוף, זכרון יעקב ובנימינה השכנות מתנהגות כאילו הן בכלל לא רוצות להשתתף במשחק הזה. נשאלת השאלה כיצד מרשה לעצמה זכרון, להציע כל כך מעט אלטרנטיבות קולינריות בעוד היא מחזיקה בתואר עיר תיירותית וגם מקושטת בנוף פנומנלי. הרי לפרדס-חנה כרכור אין מדרחוב, אין נוף, אין אוויר הרים ואין מלונות יוקרה, ובכל זאת נותנים שם עבודה. כנראה שזה המיקום האסטרטגי שבאמצע הדרך בין חיפה לתל אביב אבל העובדות בשטח הן שאנשים מחפשים מקומות לאכול בזכרון יעקב באופן קונסיסטנטי, במיוחד לשם כך ריכזנו כמה מההיילייטים של זכרון והשכנה בנימינה, אבל אנחנו עושים את זה עם הרבה תקווה לשמוע על מקומת חדשים שייפתחו שם בעתיד. הברון רוטשילד אנחנו מסתכלים עליך.

האיטלקית המשפחתית: מנואלה

מנואלה. בועז לביא, מערכת וואלה! NEWS
מנות יפות ונדיבות/מערכת וואלה! NEWS, בועז לביא

מנואלה היא מסעדה איטלקית משפחתית ונעימה, עם חצר אחורית פסטורלית, במדרחוב המייסדים. התפריט, כמו העיצוב הנקי והאווירה הרגועה, מציע ארוחה איטלקית פשוטה אבל מצוינת, מפסטות טריות שמכינים במקום, פוקצ'ות ופיצות מקמח נפוליטני, סלטים ואנטי-פסטי שמקבלים את השראתם מכל קצוות איטליה, וגם קינוחים איטלקיים קלאסיים שנעשים ביד אוהבת ומיומנת. יש במנואלה מין אותנטיות איטלקית כזו ואם היתה ממוקמת באיטליה היתה בקלות יכולה להיקרא טרטוריה, כינוי באיטליה למסעדה משפחתית עם בישול ביתי.

מנואלה, המייסדים 49 זכרון יעקב, 04-8735761

עוד באותו נושא

עיר עם תחתית

לכתבה המלאה

לונה פארק קולינרי: יקב תשבי

יקב תשבי, תשבי. שני בריל,
אינסוף הפתעות קולינריות ביקב תשבי/שני בריל

יקב תשבי נמצא באמצע הדרך שבין זכרון לבנימינה, אבל מחזיק גם במסעדה מהודרת במדרחוב המייסדים. ביקב עצמו מתקיימות שלל פעילויות אטרקטיביות, רובן ככולן בעלות היבט קולינרי, עם מסעדה חלבית כשרה שפועלת מדי יום עד 15:00, שבתוכה יש גם מיני גלידריה עם טעמים של שוקולד ולרונה, מאפייה עם תחומי התמחות מגוונים, וגם מרכז מבקרים עם טעימות של יין ושוקולד, ואפילו מזקקה של ברנדי. בימי שישי גם פועלת שם המעשנה של BBQ גראז', עם בשרים מעושנים וכריכי בשר מלחם שעכשיו יצא מהמאפייה הסמוכה.

חוץ מכל אלה פועלת המסעדה הנוספת שבמדרחוב במתכונת מורחבת יותר וגם מציעה ארוחות ערב. אל דאגה, גם שם הציבו ויטרינה עם הגלידות של ולרונה.

מסעדת התשבי, המייסדים 33 זכרון יעקב, 04-6290280, יקב התשבי נמצא על כביש 652 לבנימינה.

הטבעונית: טופו אן

כבר שנתיים פועלת טופו אן, מסעדה יפנית קטנה וטבעונית, ובמהלך הזמן הזה היא הפכה לאחת המסעדות הטבעוניות האהובות בארץ, כזו שמגיעים אליה במיוחד מהמרכז וכזו שמגיעים לאכול בה לאו דווקא טבעונים, וזה הרי המבחן האמיתי. בגינה ירוקה בשכונת מגורים בבנימינה יגישו לכם תפריט קטן המבוסס כולו על טופו תוצרת בית. יש תפריט קבוע אבל גם מנת היום שמתחלפת ואיתה תקבלו תוספות מעניינות כמו ירקות בטמפורה, מרק מיסו, אורז וחמוצים יפניים. תוכלו לבדוק איזה טייק על טופו מתחשק לכם, החל מסטייק טופו וירקות ועד טופו בטריאקי, והשמועה אומרת שלעולם לא תצאו מאוכזבים.

טופו אן, דרך העצמאות 74 בנימינה, 04-8444140

נטו בשר: דוריס קצבים

אם בבנימינה דואגים לטבעונים אז בזכרון מכוונים לקרניבורים במסעדת דוריס קצבים בכניסה לרמת הנדיב. מדובר בסניף השני והמוצלח של דוריס קצבים מראש פינה, שצמוד אליו דוכן שרקוטרי מוצלח במיוחד עם כריכים של בשר, נקניקיות ונקניקים בהגשה מהירה. במסעדה עצמה תמצאו את כל אבני היסוד של ארוחת בשר, נתחים מיושנים כהלכה, גריל שיודע באיזו מידה כדאי לצלות את הבשר, ומגוון תוספות ואלכוהול שמשדרגים את הארוחה. יש הרבה ירוק מסביב ומרפסת הצופה לנופי הר הכרמל. הכינו את הסכינים המשוננים.

דוריס קצבים, בכניסה לרמת הנדיב זכרון יעקב, 04-6397030

כל עיר חייבת המבורגר: וולף WOLF

ממש לפני שנה נפתחה מזללת המבורגרים חדשה בבנימינה ובזמן שחלף קמו לה כמה מעריצים נלהבים. מדובר בהמבורגריה בסגנון אמריקאי עם המבורגרים קטנים בגודל אחיד של 100 גרם ותערובת בשר של מגוון נתחים משובחים בלחמניות שמגיעות ממאפיית בורקין הסמוכה. בתפריט תמצאו המבורגר בוקר עם ביצת עין ובקר מעושן, או אלביס בורגר עם חמאת בוטנים ובצל מקורמל. יש גם כמה מנות עוף אמריקאיות להחריד שנשמעות נהדר כמו קריספי צ'יקן או עוף בסגנון KFC, כנפיים, צ'יפס נהדר וגם סלטים. בנימינה מעולם לא נשמעה לנו יותר אטרקטיבית.

וולף, המלאכה 17 בנימינה, 04-8503390

הרבה יותר ממאפייה: לחם בורקין

אחד המקומות הוותיקים באזור שמחזיק סביבו עדת מעריצים שסוגדת ללחמים המשובחים ולדברי המאפה שמוציא ערן בורקין תחת ידיו המיומנות, לצידה של זוגתו יעל. גולת הכותרת היא לחמי מסוגים שונים ועם שלל תוספות, אבל יש מסביב עוד הרבה מוצרי בולונז'רי, קינוחי ויטרינה ומוצרי מעדנייה, כמו גבינות בוטיק ישראליות, יין ישראלי, וממרחים למיניהם. כמובן שהדבר הנכון לעשות הוא להתיישב במקום ולבחור מנות מהתפריט עם שקשוקה, כריכים וסלטים ממיטב התוצרת המקומית של האזור ועם אהבה גדולה ובלתי מתפשרת ללחם ולאירוח.

לחם בורקין. המלאכה 2 בנימינה, 04-6332228

מעוצבת ויוקרתית: מסעדת אורטוריו במלון אלמא

עוף צלוי בסגנון פרובנס של מסעדת אורטוריו. צילום: שי צרפתי,
מול הנוף המשגע/צילום: שי צרפתי

המסעדה הכשרה והבשרית של מלון אלמא אורטוריו מציעה חווית אירוח ואוכל בחלל מעוצב לעילא, עם מרפסת ענקית המשקיפה אל הנוף המהפנט של מישור החוף. המסעדה שנפתחה יחד עם המלון ב-2015 עברה מאז כמה שינויים והתאמות, כולל שפים התחלפו, אבל מגישה היום תפריט עם מגוון מנות בשר בהגשה מודרנית שקודמים להם לחמים וטאפאסים ממזנון חופשי. הסידור הזה מתברר כנוח במיוחד ולאחר שסיימתם עם הפור-פליי במזנון תוכלו להזמין פריים ריב עגל מיושן עם תירס ופטריות ביין לבן דמי גלאס או מסאחאן - קונפי עוף בשמן זית, בצל, סומק וצנוברים עם טחינה על גבי פיתה. וכן, הנוף כאן משגע.

אורטוריו במלון אלמא, יאיר 1 זכרון יעקב, 04-630-0110

האיטלקית הצעירה: קרוסטה פיצה ופסטהל'ה

החבר'ה הצעירים שפתחו את פסטה'לה בבנימינה פתחו לאחר ההצלחה הראשונית גם את קרוסטה פיצה ובכך הפכו לנושאי הדגל האיטלקי של בנימינה, עם פיצות מטאבון האבן, אווירה צעירה, מוזיקה עליזה, בירות מהחברית וקוקטיילים צבעוניים. בפסטה'לה שממש ליד ליד תמצאו תפריט איטלקי עם דגש על פסטות לבחירה ורטבים לשידוך, ולא שכחו גם שם את הפיצות ואת המנות המיוחדות שהופכות את המקום למסעדה של ממש כמו מוסר ים בחמאה, לימון ונענע, או טונה אדומה צרובה על ריזוטו כמהין. אחד אפס לבנימינה.

פסטה'לה, רחוב השריג 2 בנימינה, 077-2011115
קרוסה פיצה, רחוב השריג 2 בנימינה, 077-2011535

למכורי הסושי: Yume

חובבי הסושי באזור זיכרון ובנימינה נשמו לרווחה עת נפתחה מסעדת יומה ברחוב המייסדים בעיר. בתפריט מגוון מנות בהשראת המטבח האסייתי ובדגש על אוכל יפני, וכמובן גולת הכותרת - תפריט סושי איכותי עם הרבה אפשרויות טבעוניות, מנות ללא גלוטן וגם סושי לנשים בהריון. המסעדה מעוצבת במנימליזם יפני ובקווים נקיים והצלחות מוגשות באסתטיקה יפה, כיאה למקום שחרט על דגלו את העיגול האדום של יפן.

YUME, המייסדים 4 בנימינה, 04-9804444

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully