וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טאקוס לואיס: המנה הכי טובה ברחוב הירושלמי

20.11.2018 / 6:30

טאקוס לואיס, אנחנו לא יודעים איך עשיתם את זה, אבל גרמתם למונה לצאת מגדרו, להזמין הרבה יותר מדי אוכל, להתענג על כל ביס ולצאת בקריאה נרגשת: בואו לתל אביב, אנחנו זקוקים לכם!

טאקוס לואיס. קובי רובין, קובי רובין
טאקוס לואיס/קובי רובין, קובי רובין

אם היו מעבירים את טאקוס לואיס לתל אביב, תוך שהיא שומרת על מחיריה הנוכחיים, המקום היה זוכה להצלחה מיידית, זה ברור ללא ספק. מצד שני, הרשויות בתל אביב לא נותנות לאף עסק של אוכל באמת להצליח, שוב ושוב פונים אליי אנשים מתחום האוכל עם בעיות חוזרות ונשנות עם הרשות המקומית, כאילו מפריע למישהו שם שהעסק עובד, עם תקנות ובעיות שתמיד צצות להן משום מקום, אותם מקומות שמקבלים את האישור אחרי שנים רבות תולים את אישור העסק כדיפלומה להתגאות בה ובצדק. הרבה פעמים מחיר האוכל היקר בתל אביב, היקר יתר על המידה, מגלם בתוכו את המאבק ברשות המקומית המקשה סתם, מעבר למידה המתבקשת.

הגעתי לירושלים עם מרצה שהייתה לו הרצאה במלון בעיר, הורדתי אותו במקום, והמונית המשיכה להסתובב בעיר הקודש, מראש הכנתי כובע ונעלי הליכה נוחות, אם כבר הזכרנו את תל אביב, מרכז ירושלים לא רואה אותה ממטר בבעיות החנייה, אין חנייה בעיקרון, ולכן המשכתי עם המונית לשכונות הסובבות את המדרחוב של ירושלים והחניתי שם.

טאקוס לואיס. קובי רובין, קובי רובין
טאקוס לואיס/קובי רובין, קובי רובין

הסתובבתי ברחובות הסובבים, מתחמק ממלכודות תיירים ידועות כמו מאפיות שרק מחממות מאפים ועוד שאר בתי עסק משועתקים שיש בכל רחבי הארץ, עם כל הכבוד לרשתות - הטעם ירוד בהתאם, אני מחפש אותנטיות. לפתע ראיתי את טאקוס לואיס על שלומציון המלכה, הרבה זמן לא אכלתי אוכל מקסיקני, האוכל המקסיקני אף פעם לא הצליח יותר מידי בארץ וזה הפסד רק שלנו.

הצטרפתי אל התור במקום, חיכיתי בסבלנות לתורי והסתכלתי סביב בעניין רב. לקחתי את התפריט ורציתי להזמין את כולו, ריח עז של תיבלון לא מוכר עלה באף ודיגדג אותו לטובה, שלא כהרגלי הזמנתי יותר ממה שאני צריך בשביל לשבוע, קחו בחשבון שאפשר ואפילו מומלץ להזמין הרבה פחות, ועדיין, המחירים מאוד משתלמים.

לא יכולתי לעמוד בפיתוי והזמנתי פעמיים טאקוס: טאקוס נתח קצבים (16 שקלים) וטאקוס שווארמה (15 שקלים). נתח הקצבים היה באמת נתח מעולה ומלא טעם, עם המחירים שמפקיעים בסטקיות ברחבי הארץ, אפשר להזמין פעמיים טאקו של נתח קצבים וזה עדיין ייצא יותר משתלם. השווארמה של טאקוס לואיס מעניינת ומשביעה, למרות שחסר לה התיבול הכל-כך מוכר שלנו, זו מנה יותר ידידותית לחובבי בשר עוף.

עוד באותו נושא

אצל סעדיה כולם יודעים: סנדוויץ' נקניקיה עם ביצה חומה

לכתבה המלאה
טאקוס לואיס. קובי רובין, קובי רובין
טאקוס מוכנים במקום/קובי רובין, קובי רובין

אלא שאז ראיתי שהלקוח לפניי לקח מנה בצלחת, הבנתי שהוא כבר מכיר את המקום, כשזיהיתי את השעועית השחורה אצלו בצלחת נשברתי. יאללה היום טעימות בגדול. הזמנתי לי רצועות עוף (סטייל שווארמה) בצלחת עם שעועית שחורה ואורז (32 שקלים).

שעועית שחורה היא מבחינתי מאכל על, פשוטה בטעמה, וזה מה שעושה אותה כל כך טעימה, אתה לא מרגיש את התבלון אלא טעם של אדמה, טעם ראשוני אמיתי, תחושה של אוכל בריא. מאחורי הדלפק לקחו צלחת ומילאו אותה עם אורז אחד-אחד מעולה, על האורז הניחו שווארמה, בדיוק בכמות שצריך, לא יותר מידי, סלט כרוב מעורבב, קצת כוסברה מלמעלה, אף פעם לא פחדתי מכוסברה, רטבים אדומים עם מידות חריפות משתנות, לקחתי נשימה עמוקה וצללתי אל תוך הצלחת.

טאקוס לואיס. קובי רובין, קובי רובין
קינאתי בצלחת, לקחתי גם/קובי רובין, קובי רובין

אתם מכירים את זה שהאישה שואלת מה אכלתם היום, אתם עונים שאכלתם בריא והיא לא מאמינה, אז הסברתי לאישה: בחיי שאכלתי אורז עם שעועית שחורה, שווארמה עוף וכרוב, בצד השני של הקו הייתה שתיקה של חוסר אמונה, אולי טעות במספר, אבל לא. לאט לאט על המזלג שמתי לי קצת אורז קצת כרוב, נתפס מעט מהשווארמה וכמובן שעועית, ככה הינדסתי לי כל נגיסה, נוגע קלות גם בכוסברה לתת לכל הנגיסה סיבוב מדהים, כמו ילד טוב ושמנמן סיימתי את כל מה שהזמנתי.

טאקוס לואיס, לא יודע איך אתם עושים את זה, אבל אתם עושים את זה, אתם המנה הכי מעניינת וטעימה ברחוב הירושלמי, נא להגיע במהרה לתל אביב, היא זקוקה לטעם שלכם, במחיר הזה כמובן.

טאקוס לואיס, שלומציון המלכה 11 ירושלים, 02-6639992. שעות פעילות: ראשון - חמישי: 12:00-22:00. כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully