וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשף לשעבר של מול ים יש מסעדה חדשה (וכשרה!)

25.12.2018 / 12:40

מלך פירות הים, השף יורם ניצן, שעמד בראש מסעדת מול ים ב-15 השנים האחרונות בהן פעלה, פותח היום דווקא מסעדה כשרה - נומי, מסעדת שף אלגנטית המציעה מבחר מנות ביסטרו עדכניות ומעודנות, החל מבשר ודגים ועד מנות צמחוניות

טלה ב-3 צורות. אפיק גבאי,
טלה ב-3 צורות/אפיק גבאי

כאשר עלתה באש מסעדת מול ים ביולי 2015, כילתה עימה האש, בין היתר, את 15 השנים בהן עמד שף יורם ניצן בראשה. אלו היו שנים בהן ניצן היה בראש החץ של הקולינריה הישראלית. לצד שלום מחרובסקי, הבעלים של המסעדה, ניהלו השניים מסעדה עילית מהסוג שלא נראה כאן לפני כן, והגישו לובסטרים וביצת פברז'ה על מפות לבנות מול הגלים המתנפצים בנמל תל אביב. ההחלטה שהתקבלה מספר חודשים לאחר השריפה אצל מחרובסקי, לא לפתוח את מול ים מחדש, סימלה במובן מסוים את סוף עידן מסעדות היוקרה בישראל.

לאחר השריפה לקח לעצמו ניצן פסק זמן ארוך מהקולינריה, של כחצי שנה, ובאפריל 2016, מונה לשף של מסעדת בינדלה, במקומו של רועי סופר. שנה אחת הספיק לעבוד שם ניצן, עד שגם מסעדת בינדלה הגיעה לסוף דרכה.

אניולוטי תירס. אפיק גבאי,
אנילוטי תירס/אפיק גבאי

אז למי שהתגעגע לאוכל של יורם ניצן, או סתם שאל את עצמו מה עושה השף המוכשר בימים אלו - יש לנו תשובות וכתובת בשבילכם. בחודשים האחרונים תפס ניצן את מקומו במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בת"א, שם עמל על הפיכת מסעדת אוברג'ין הוותיקה שבמלון, למסעדה חדשה לחלוטין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
טרטר דג ים. אפיק גבאי,
טרטר דג ים/אפיק גבאי

אז מסעדת אוברג'ין הפכה היום ל-Nomi (נומי), מסעדה ישראלית כשרה ואלגנטית שתציע ספקטרום רחב של מנות בפרשנות האישית של השף, החל מבשר ודגים ועד מנות צמחוניות. לחובבי הבשר מחכות מנות כמו אנטריקוט מנתח אנגוס על הגריל, לצד ראגו פטריות, דלעת כבושה ורוטב קברנה (178 שקלים); או נתח קצבים עשוי למחצה לצד בק צ'וי, ירקות צלויים וציר בלסמי (162 שקלים).

גם את הדגים מגיש ניצן לצד תוספות מקוריות ומרעננות כמו פילה דובר סול אטלנטי בציר לפת ולמון גראס, ותפוחי גרני סמית' (78 שקלים); או פילה לוקוס בגריל לצד סלסלת עגבניות סיצליאנית, זיתי קלמטה, בייבי תרד, צלפים ושמן זית (176 שקלים).

נתח קצבים. אפיק גבאי,
נתח קצבים/אפיק גבאי

בגזרת המנות הצמחוניות תמצאו אניולוטי תירס מפסטת ארבעים חלמונים, אספרגוס, ירקות ירוקים, עגבניות וקרם אפונת גינה (85 שקלים); אספרגוס בטמפורה לצד קולרבי מדורה, דלעת קלויה, קרם כרישה שרופה ושמן עשבים (62 שקלים) או מרק שורשים לבנים שהולך עם יורם ניצן לכל אורך הקריירה שלו עם שמן עשבים, שימג'י, בצלצלים קלויים ודוקסל פטריות (52 שקלים).

המסעדה מציעה גם תפריט צהריים עם מנות ראשונות ועיקריות מעט שונות ממה שמוגש בשעות הערב כמו המבורגר שורט ריב מבשר אנגוס, עם אסאדו מפורק בבישול ארוך, קראמבל אווז מעושן וצ'יפס (110 שקלים) או שיפודי פרגית לצד רטטוי אוריינטלי ופוטטוס ברוטב טריאקי (125 שקלים).

קינוח חמישה גוונים של קפוצ'ינו. אפיק גבאי,
ויש גם קינוחים/אפיק גבאי

מסעדת Nomi היא ההתנסות הכשרה הראשונה של שף יורם ניצן, אתגר לא פשוט עבור מי שהיה רגיל לעבוד בממלכת פירות הים, אבל אם לשפוט על-פי התפריט, נראה שהוא צולח אותו.

החלל מואר ואלגנטי ומשקיף אל חופי תל אביב. לסועדים במקום מצפה חוויה מהודרת אבל מודרנית, בעטיפה של אחד מהמלונות היוקרתיים בתל אביב.

Nomi, קאופמן 12 תל אביב, 03-7951255, שעות הפעילות בימים א'-ה' בשעות הצהריים בין 15:00-13:00ובשעות הערב בין 22:00-18:00.

סטייק אנד אגס. אפיק גבאי,
אוכל ישראלי אלגנטי ומודרני/אפיק גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully