וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכל נשאר במשפחה: המסעדות המשפחתיות שאתם חייבים להכיר

בשיתוף zap rest, בשיתוף zap rest

4.2.2019 / 7:40

בתקופה בה מסעדות נסגרות בקצב מסחרר, לא נותר אלא להתפעל מאותם מוסדות קולינריים משפחתיים שהחלו את דרכם לפני עשרות שנים ומנוהלים היום על ידי דור ההמשך- 9 מסעדות חובה שיגרמו לכם להרגיש שאתם חלק מהמשפחה

המחבוא של אדי. נמרוד סונדרס
פילה בקר עם כבד אווז במחבוא של אדי/נמרוד סונדרס

המחבוא של אדי - אילת

המחבוא של אדי היא אחת המסעדות הוותיקות ביותר באילת. היא הוקמה ב-1979 על ידי אדי חץ, שהגיע לירושלים בתחילת שנות ה-70 מניו יורק והתאהב בבחורה בשם בתיה, איתה גם התחתן. המסעדה נשארה תחת ניהולו של אדי עד למותו באמצע העשור הנוכחי וניהול המקום עבר לבניו, לאנס ואשלי. ביולי 2016 הצית לאנס את המסעדה, שנחרבה כליל, אך בתחילת 2017 החליט אשלי להשיב עטרה ליושנה והקים את המסעדה מחדש באזור התעשייה המתפתח של העיר. למרות השנים שחלפו, הטרגדיות והתהפוכות, המחבוא של אדי היא עדיין אחת המסעדות המצליחות, האהובות והטובות ביותר בעיר הדרומית.

מה בתפריט: מוצרלה על גספצ'ו, ירקות קלויים ובזיליקו, קורדון בלו ממולא בבייקון וגבינה, פילה בקר עם כבד אווז ועוגת גבינה ניו יורק לקינוח.

המחבוא של אדי, המסגר 2, אילת. 08-6371137

רשת ג'קו מאכלי ים

ג'קו מאכלי ים. באדיבות zap rest,
ג'קו מאכלי ים/באדיבות zap rest

ג'קו מאכלי ים, היא רשת מסעדות ותיקה שהחלה את דרכה ב-1976. את המסעדה פתח בחיפה יעקב אלאלוף, שבחר להשתקע אחרי שנים רבות שעבד בספינות דייג. אלאלוף הוא גם זה שאחראי על הקונספט שמשלב בין מנת דג ומגוון רחב של סלטים במחיר משתלם, שהיום הפך לסטנדרט במסעדות דגים רבות ברחבי הארץ. בימיה הראשונים של ג'קו, יעקב היה אחראי על הטיפול בדגים ואשתו שמחה הייתה אחראית על התבשילים והסלטים. בני הדור השני, אפי ואביבה אלאלוף, הפכו את אותה מסעדה משפחתית לרשת שמנתה בשיאה שבעה סניפים. כיום, לאחר שידעו אינספור תהפוכות, מפעילים בני הדור השני, שלושה סניפים בחיפה, רמת השרון ונתניה.

מה בתפריט: שיפודי שרימפס מטוגנים, פורל מטוגן ומוס בוואריה לקינוח.

ג'קו מאכלי ים, קהילת סלוניקי 12, חיפה. 053-9441257
ג'קו מאכלי ים - לכל הסניפים

sheen-shitof

עוד באותו נושא

תדלק וסעד: 5 מסעדות מומלצות בתחנות דלק

בשיתוף Zap Rest

פינגוין - נהריה

בלינצ'ס, מסעדת פינגווין. אנטולי מיכאלו,
בלינצ'ס במסעדת פינגווין/אנטולי מיכאלו

מסעדת פינגוין הוקמה ב-1940 על ידי הוגו אופנהיימר ובנו ארנסט, שעלו לישראל מגרמניה. ב-1972 המקום עבר לבן הדור השלישי, אילן אופנהיימר (בנו של ארנסט) ואילו כיום הוא מנוהל על ידי בנו, אמיר, שמכיר באופן אישי כמעט את כל לקוחות המסעדה. בתפריט של פינגוין תמצאו מגוון רחב של ארוחות בוקר מושקעות, סלטים, טוסטים וכריכים, מבחר עיקריות, פיצות וקינוחים ואפילו מספר מנות המוגשות במקום עוד מימיו הראשונים. עם כל הכבוד למסעדות המנוהלות על ידי בני הדור השני למייסדים, אין ספק שמסעדה המנוהלת על ידי הדור הרביעי היא פלא של ממש בנוף המקומי.

מה בתפריט: פטריות שמפיניון מוקפצות בחמאת שום, יין לבן ופטרוזיליה; שפצ'לה עם תבשיל בשר גולש בסגנון אוסטרו-הונגרי ובלינצ'ס גבינה עם צימוקים וקינמון לקינוח.

פינגוין, שדרות הגעתון 31, נהריה. 053-9444191

שבתאי היפה - תל אביב

מבחר מאזטים - מסעדת שבתאי היפה, יפו. ברני ארדוב
מגש מזטים וסלט יווני בשבתאי היפה/ברני ארדוב

מסעדת שבתאי היפה החלה את דרכה בשנות ה-60 של המאה הקודמת כדוכן קטן שבו ראובן סקנדריון, מייסד המקום, טיגן דגים טריים ותחב אותם לרבע כיכר לחם לבן. בשנים הראשונות ראובן האכיל בעיקר את הדייגים של יפו ולכן נהג לפתוח את הדוכן ב-4:30 ולסיים את יום העבודה בשעה 9:00. במהלך שנות ה-70, עבר הניהול לידיו של שבתאי, בנו של ראובן, שהפך את המקום מדוכן צנוע למסעדה של ממש. ארבעה עשורים ניהל שבתאי את המסעדה המצליחה בטרם החליט שהגיעה השעה להעביר אותה לבנו, רובי, המנהל אותה כיום. בשבתאי היפה המודרנית שוררת אווירה של טברנה יוונית שמחה ומוגשים עדיין דגים טריים הנצלים על גריל פחמים או מטוגנים בשיטות המסורתיות שעברו מאב לבן.

מה בתפריט: סלט יווני עם גבינת פטה ואורגנו, ברבוניות מטוגנות בשמן ומלבי או מוס פיסטוק לקינוח.

שבתאי היפה, הצורפים 36, תל אביב. 053-7931738

דולפין - חיפה

מסעדת דולפין היא בין המסעדות הוותיקות ביותר בחיפה, המהווה בית לכמה מהמוסדות הקולינריים הוותיקים ביותר בארץ. היא נפתחה לפני כחמישה עשורים על ידי בני הזוג חיים ועדינה חנוך ובמרוצת השנים הניהול עבר לידי בנם, השף איציק חנוך, שמנהל כיום את המקום עם אשתו, אילנה. אינספור דגים ופירות ים הוגשו לסועדים הנאמנים של המקום בעשורים האחרונים. ובכל זאת, דולפין מצליחה לשמור על רף גבוה של איכות ועל מוניטין ללא רבב גם על סף העשור השלישי של המאה ה-21.

מה בתפריט: מטיאס בשמן עם בצל וסלמון מעושן לראשונה, לוקוס לבן ברוטב חריף לעיקרית ושקדים במים לקינוח.

דולפין, שדרות בת גלים 13, חיפה. 053-4293374

יאן יאן - חיפה

מסעדת יאן יאן. באדיבות zap rest,
מיקס דים סאם במסעדת יאן יאן/באדיבות zap rest

מסעדת יאן יאן הוותיקה הוקמה על ידי משפחת פליטים שהגיעה מווייטנאם ופועלת בחיפה מאז שנת 1984. בגלגולה הראשון אותו החל אבי המשפחה קין וונג, נקראה המסעדה סין סין ובמהלך השנים שינתה את מיקומה בעיר ואת שמה לשם הנוכחי.

כיום מנהלת את המקום המצליח ביתו של קין, סי, כשעל צוות הטבחים מנצח בעלה, וין. יאן יאן היא בין המסעדות הסיניות הבודדות בחיפה שהצליחו לשרוד את תלאות הזמן ולהמשיך לשגשג עמוק אל תוך המאה ה-21.

מה בתפריט: מרק ברווז עם פטריות, ברווז עם פטריות שחורות ואורז ודים סאם מטוגן מתוק לקינוח.

יאן יאן, דרך יפו 26, חיפה. 053-9441208

ארנולד - תל אביב

חציל קלוי, ארנולד. באדיבות zap rest,
חציל קלוי בלקני, מסעדת ארנולד/באדיבות zap rest

מסעדת ארנולד, שבימיה הראשונים נקראה פינת הבלקן, הוקמה ב-1962 כקיוסק קטן על ידי ארנולד בניש, שהגיע לישראל מבולגריה. בניש היה מראשוני המסעדנים שהביאו את המטבח הבלקני לתל אביב. ב-1982 בנו של ארנולד, יואב בניש, קיבל את המושכות לקיוסק שבמרוצת השנים הפך למסעדה של ממש ואילו כיום מנוהל על ידי בני הדור השלישי, מייקי ויונתן. אותו קיוסק צנוע שבמקור התמחה בעיקר במנות בולגריות שהתבססו על חצילים, הוא כיום גסטרו בר עם שישה ברזי בירה, מגוון רחב של קוקטיילים ותפריט עשיר בכל טוב, המזוהה עם אווירה משפחתית וחמה שאפיינה אותו כבר מהיום הראשון.

מה בתפריט: חציל קלוי בלקני עם סלסת עגבניות וגבינת פטה, קבב בולגרי מבשר טלה ובקר ועוגת גבינה אפויה לקינוח.

ארנולד, שיטרית 6, תל אביב. 03-6484911

חצות - ירושלים

מעורב בסטקיית חצות. מגד גוזני
מכינים מעורב סטיקיית חצות/מגד גוזני

מסעדת חצות המודרנית והמעודכנת היא הגלגול המודרני של סטקיית חצות המיתולוגית, שהוקמה על ידי האחים מיכאל ואברהם אגמי ב-1970. לפי האגדה, באותה סטקייה באה לעולם מנת המעורב ירושלמי שכל כך מזוהה עם העיר- באחת המשמרות גילה אברהם כי אין לו מספיק פחמים והחליט בשל כך לצלות את הבשרים על פלטת ברזל שהניח על להבת הגז, התוצאה הלהיבה את הסועדים והשאר שייך להיסטוריה.

מדוכן קטן, הפך המקום למסעדה צנועה וב-2012 נפתח מחדש כמסעדה בת 80 מקומות ישיבה. הגלגול המודרני של חצות מנוהל על ידי שלושת בניו של אברהם: ספי, אורן וחיים אגמי, שמביאים הרבה כבוד למורשת המשפחתית המפוארת.

מה בתפריט: כרובית מטוגנת בציפוי פריך ורוטב איולי, שיפוד חזה מולארד, המעורב הירושלמי המפורסם וצ'ורוס עם סוכר וקינמון בליווי רוטב חלבה וקרם נוגט לקינוח. יש לציין כי במסעדת חצות מציעים גם מנות טבעוניות ובכלל זה מעורב ירושלמי טבעוני.

חצות, אגריפס 121, ירושלים. 053-9438478

מאמא קוקה - תל אביב

מסעדת מאמא קוקה, הקרויה על שם מייסדת המקום, נפתחה אי אז בשנות ה-70 על ידי קוקה אבטה, שעלתה לישראל מטריפולי. המסעדה הוותיקה הצליחה לשרוד לא מעט תהפוכות שעברו על האזור ועל ענף המסעדנות באופן כללי ואף עברה מתיחת פנים ושיפוץ מסיבי, שהפיחו בה רוח חיים מחודשת. יחד עם זאת, בני הדור השני, האחים מאיר, בינו ודלילה, ממשיכים בקלילות את המסורת המפוארת שהנחילה להם קוקה, המבוססת על אירוח לבבי, שירות מקצועי, מנות נדיבות ואווירה משפחתית.

מה בתפריט: מגש סלטי הבית, לברק עם סלט ירקות טרי, שקשוקה טריפוליטאית ובקלאווה לקינוח.

מאמא קוקה, רוסלאן 30, תל אביב. 053-9443772

בשיתוף zap rest, בשיתוף zap rest

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully