וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גן עדן לחובבי אוכל: המלצות קולינריות מושלמות לאל. איי

מיה א-דור

16.2.2019 / 8:15

לוס אנג'לס כבר מזמן הפכה ליעד קולינרי למביני עניין, מיה א-דור, הגורו שלנו לקולינריה בחו"ל, חזרה עם רשימת המלצות לעיר המלאכים שיש בה הכל מהכל - ממסעדות נוצצות ועד אוכל רחוב פשוט ומשובח. אנחנו כבר הזמנו כרטיסי טיסה

מסעדת בבל. DYLAN+JENI,
מסעדת בבל של אורי מנשה/DYLAN+JENI

לוס אנג'לס, הפכה כבר מזמן ליעד קולינרי למביני עניין. מי שזכתה לכינוי "עיר המלאכים", טומנת בחובה מצד אחד את הקסם והגלאם של הוליווד ומצד שני שכונות היפסטריות מחוספסות ומגניבות, כך שאפשר למצוא בה מסעדות נוצצות, אך עם זאת גם פוד טראקס ואוכל רחוב פשוט ומשובח, מקומות חדשים וטרנדיים לצד מקומות ותיקים עם אווירת עולם ישן, אוכל בריא עם הרבה אבוקדו וקייל, אבל כמובן גם אוכל מושחת במיוחד.

כל כך הרבה אוכלוסיות שונות ותרבויות מגוונות יוצרות מגוון רחב של מטבחים: מקסיקני, קוריאני, תאילנדי, יפני, או איטלקי - בלוס אנג'לס יש הכול ואין שום סיכוי להתחיל למצות את האוצרות הקולינריים של העיר בביקור אחד, אבל הנה 15 מסעדות שכדאי להכיר.

Bestia

מסעדת בסטיה בלוס אנג'לס. Sierra Prescott,
בסטיה/Sierra Prescott

אחת המסעדות הכי לוהטות כרגע בלוס אנג'לס שייכת לשף הישראלי אורי מנשה (אחיו של נתי מנשה, הבעלים של ויטרינה - ההמבורגר האהוב והפופולרי בת"א). בסטיה היא מסעדת שף איטלקית שנמצאת בחלל תעשייתי מדהים ברובע האמנים של דאון טאון לוס אנג'לס. האווירה כיפית, הדרינקים מצוינים, העיצוב מחוספס ומגניב והכי חשוב האוכל טעים בטירוף.

לא לפספס: אנילוטי זנב שור, ספגטי רוסטיצ'לה עם סרטנים, ומי שאוהב מח עצם חייב לנסות את הגרסה של מנשה. על הקינוחים אחראית אשתו של מנשה הקונדיטורית המחוננת ג'נביב גרגיס שמכינה קינוחים יצירתיים ומדהימים. לא לפספס את הטארט בודינו שוקולד עם כרמל מלוח, שמן זית ומלח ים.

אם יש לכם ערב אחד בלוס אנג'לס חד משמעית לכו לבסטיה, בהנחה שתצליחו להזמין מקום.

Bestia

עוד באותו נושא

ניו יורק למתחילים: 24 המלצות לארוחות שוות

לכתבה המלאה

Babel

קינוח במסעדת בבל. Nicole Franzen,
קינוח במסעדת בבל/Nicole Franzen

עוד מסעדה של השף הישראלי אורי מנשה ואשתו הקונדיטורית ג'נביב גרגיס שאחרי ההצלחה המסחררת של בסטיה פתחו לפני מספר חודשים מסעדה ישראלית, ים תיכונית וסופר טרנדית. גם בבל ממוקמת ברובע האמנים בדאון טאון בחלל גדול שמעוצב בצבעים בהירים, עם חלונות גדולים והרבה צמחיה ירוקה. אז כמובן שיש חומוס והוא מצוין, את הפיתות האווריריות עושים במקום והן מעולות, אבל תשאירו מקום לכל המנות המיוחדות והיצירתיות של מנשה.

לא לפספס: פטה כבד אווז עם חלבה, כרובית ברוטב צ'ילי עם פיסטוקים, שרימפס על הגריל עם צזיקי, שווארמה צוואר טלה בצלייה איטית שמגיעה על לאפה ודג דוראדו מלא עשבים ואנשובי מעושן. גם פה הקינוחים יצירתיים עם שילובים מפתיעים ומשובחים שסוגרים את הארוחה בצורה מושלמת.

Babel

Gjusta

Gjusta. מיה א-דור, מערכת וואלה!
לפתוח כאן כל בוקר/מערכת וואלה!, מיה א-דור

אם הייתי יכולה, הייתי פותחת כל בוקר ב- Gjusta, מעדנייה ומאפייה בשכונת וניס הקסומה והסופר קולית. כל התוצרת כאן נאפית במקום, הם מעשנים את הדגים בעצמם וסוחטים את המיצים, הכול טרי וטעים כל כך. האווירה קז'ואלית ושכונתית, ומדובר באחת השכונות השוות בלוס אנג'לס עם אנשים יפים, מגניבים, שזופים ומחייכים.

לא לפספס: בייגל פתוח עם סלמון מעושן חלומי (חשוב לבקש אותו loaded, כלומר עם הרבה דברים שווים עליו שמשדרגים את הבייגל), סנדוויץ' טונה בצהריים, עוגת גזר עם פרוסטינג וגם קרואסון טחינה ובקלוואה.

Gjusta

Jon and Vinny's

Jon and Vinny's. מיה א-דור, מערכת וואלה!
טירמיסו חובה, ב-Jon and Vinny's/מערכת וואלה!, מיה א-דור

מסעדה איטלקית סופר טרנדית, שבעליה אחראיים לכמה מהמסעדות הטובות והמצליחות בעיר. האווירה קזו'אלית והיפסטרית והאוכל מעולה. המקום פתוח גם לארוחות בוקר ובראנץ' עם אבוקדו טוסט מוצלח במיוחד וברקפסט פיצה עם ביצה.

לא לפספס: כדורי בשר ברוטב עגבניות שמוגשים עם גבינת ריקוטה ולחם קלוי ; פוזילי חריף ברוטב עגבניות וודקה; סלט חסה בייבי ג'אם עם צ'ילי; פיצה עם בוראטה שזכתה לשם האייקוני L.A woman , ולקינוח - טירמיסו שהוא בגדר חובה.

Jon and Vinny's

In-N-Out Burger

In-N-out burger. מיה א-דור, מערכת וואלה!
In-N-Out Burger/מערכת וואלה!, מיה א-דור

רשת פאסט פוד אמריקאית שמגישה המבורגר אמריקאי קלאסי, פשוט, קטן וטעים בטירוף, שאי-אפשר לטוס ללוס אנג'לס בלי לאכול אותו לפחות פעם אחת. יש כאן גם תפריט סודי (שהוא כבר לא כל כך סודי ללקוחות הקבועים) עם מנות כמו המבורגר כפול, משולש, המבורגר פרוטאין- עטוף בחסה במקום בלחמנייה וצ'יפס אנימל סטייל - עם בצל וגבינה.

לא לפספס: המבורגר "דאבל-דאבל אנימל סטייל" (עם גבינה, בצל מטוגן ורוטב הבית הטעים), צ'יפס (שמכינים טרי במקום) ומילק שייק וניל משובח במיוחד. אמריקה!

In-N-Out Burger

Chateu Marmont

השאטו הוא אחד המלונות הכי מפורסמים באל.איי, שגם זכה לככב בהרבה סרטים ולארח המון כוכבים, מאז שנפתח אי שם ב- 1929, מג'יימס דין וגרטה גרבו ועד סקרלט ג'והנסון וג'וני דפ. אז עד שיהיה לכם מספיק כסף כדי להתארח בבונגלו ב- 1000 דולר ללילה תאלצו כמוני להסתפק בארוחה במסעדה האייקונית של המלון. אווירת גלאם של הוליווד הישנה, והתפריט אמריקאי קלאסי. הכל טעים, אבל האוכל הוא רק חלק מהעניין כי אין אסקפיזם מושלם יותר מלשבת בפטיו של השאטו לארוחת בוקר או צהריים והמחיר בהתאם.

לא לפספס: טוסט אבוקדו עם ביצה עלומה ב- 24 דולר, קערת אסאי ב- 17 דולר וקוקטייל ב- 20 דולר. טוב לא באמת חשבתם שיהיה זול במלון הכי זוהר בהוליווד נכון? חובה להזמין מקום.

Chateu Marmont

Katsu-Ya Sushi

Katsu-Ya Sushi. מיה א-דור, מערכת וואלה!
אימפריית הסושי/מערכת וואלה!, מיה א-דור

לא חסרות מסעדות סושי מעולות בלוס אנג'לס, החל מסושיות פשוטות וזולות ועד מסעדות עם תפריט טעימות של 200 דולר לסועד. katsu-ya היא כיום אימפריה עם סניפים נוצצים בלוס אנגלס, במיאמי, וגאס ואפילו בדובאי. רק בלוס אנג'לס יש 8 סניפים, אבל המוצלח ביותר הוא הסניף המקורי, הפשוט, שבו הכל התחיל בתוך מרכז מסחרי קטן בסטודיו סיטי.

לא לפספס: את מנת הדגל - קריספי רייס עם ספייסי טונה, קונוס עם ספייסי טונה וסרטן, וכמובן את הרולים היצירתיים כמו לובסטר דינמיט רול וספייסי טונה עם פופקורן שרימפס.

Katsu-Ya Sushi

Jones Hollywood

מסעדה איטלקית ותיקה עם אווירת עולם ישן, שעדיין מרגישה כמו המקום הכי נכון לאכול בו, בעיקר בשעות הקטנות של הלילה. כורסאות עור אדומות, מפות משובצות בצבעי אדום-לבן, בר מרכזי תוסס שמכין קוקטיילים מעולים וחזקים ואוכל איטלקי פשוט וביתי.

לא לפספס: ספגנטי עם כדורי בשר ופיצות, ואת פאי התפוחים הטוב בלוס אנג'לס, שמוגש במחבת ברזל עם קרמל מבעבע וריח משכר.

Jones Hollywood

Republique

Republique. מיה א-דור, מערכת וואלה!
המסעדה המושלמת לכל ארוחה ביום, ריפובליק/מערכת וואלה!, מיה א-דור

בוקר, בראנץ', צהריים או ערב, ריפובליק היא המסעדה המושלמת לכל ארוחה ביום. זה מתחיל בבניין ההיסטורי משנות ה-20 שמעוצב בשיא הסטייל עם תקרות גבוהות, קירות בריק לבנים, מרצפות מצוירות, מטבח פתוח וחלונות גדולים שמכניסים הרבה אור לחלל וזה ממשיך עם אוכל משובח ומדויק שמגישים כאן. בבוקר ובצהרים האווירה יותר קז'ואלית, בוחרים מהתפריט ומזמינים בדלפק של המאפייה.

לא לפספס: הבחירה כאן לא פשוטה, בין מאפים נהדרים, מנות ביצים יצירתיות, טוסט אבוקדו, פודינג צ'יה, וופל בלגי, סנדוויץ' סלט עוף ואבוקדו, סלט עוף בגריל עם קייל וירקות קלויים או המבורגר משובח עם צ'יפס מושלם. דילמות דילמות.

Republique

Apple pan

מוסד ותיק שנפתח ב-1947 ושומר על הקסם והאותנטיות עד היום. המלצרים מבוגרים, העיצוב של דיינר אמריקאי של פעם, כיסאות בר מעור אדום סביב דלפק בצורת u שבמרכזו מכינים את ההמבורגרים המפורסמים של המקום.

לא לפספס: צ'יזבורגר וצ'יפס ולקינוח פאי תפוחים ופאי בננה, שיגרמו לכם להרגיש כמו בסרט אמריקאי משנות ה- 40. אפילו נראה שהקופה הידנית לא הוחלפה מהפתיחה והיא כמובן לא מקבלת כרטיסי אשראי, קאש אונלי פליז.

Apple pan

Mariscos Jalisco

Mariscos Jalisco. מיה א-דור, מערכת וואלה!
הפוד טקאר הכי שווה בעיר/מערכת וואלה!, מיה א-דור

פוד טראק מיתולוגית במזרח לוס אנג'לס, באזור שאין הרבה מה לעשות בו חוץ מלבוא ולאכול את טאקו פירות הים הטעים בעיר.

לא לפספס: את מנת הדגל כמובן - טאקו בטיגון עמוק ממולא בשרימפס שמעליו סלסה ואבוקדו. גם הטוסטדה פוסידון עם מיקס פירות ים מצוינת. חשוב לשים לב שאתם במקום הנכון כי יש כמה חיקויים באזור.

Mariscos Jalisco

SUGARFISH

לסושי שף המוערך קאזונורי נוזאוואה הייתה מסעדה קטנה בסטודיו סיטי עם קהל מעריצים גדול. הכינוי שלו היה "סושי נאצי" (על שמו של הסופ נאצי מסיינפלד כמובן), בגלל החוקים הנוקשים שלו (אסור היה למשל לדבר בטלפון במקום או להחזיר מנות) והתפריט היה אומקסה בלבד (ארוחת טעימות) - כלומר השף בוחר מה הסועדים אוכלים.

שף נוזאוואה סגר את המסעדה לאחר 25 שנה ופתח יחד עם איש עסקים שהיה לקוח שלו את שוגר-פיש, רשת מסעדות יפניות פשוטה, שהופכת את הסושי המסורתי להרבה יותר נגיש מבחינת המחיר והחוויה. היום היום שוגרפיש היא אימפריה עם 10 סניפים בלוס אנג'לס ו- 3 בניו יורק.

גם פה אין ספייסי מיונז או קליפורניה רול אלא סושי מסורתי וקלאסי שנותן כבוד לחומרי הגלם. במסעדה יש 3 תפריטי אומקסה, במחירים של 19/27/37 דולר בצהריים או 27/39/51 דולר בערב). יש גם תפריט רגיל שאפשר להזמין ממנו אבל לא בשביל זה באים לשוגרפיש. אופציה מצוינת לארוחת צהריים קלילה וטעימה.

SUGARFISH

Night + Market

מסעדה תאילנדית טרנדית עם עיצוב שמח ומקושקש במיוחד ואווירה שמיד עושה חשק להזמין דרינק לצד האוכל התאילנדי המצוין והאותנטי שמוגש בה. הרבה מנות חריפות ומעולות שגם כשהפה בוער אי אפשר להפסיק לאכול. למסעדה 3 סניפים, בווסט הוליווד, בסילבר לייק ובוניס.

לא לפספס: סלט קריספי אורז, רול ברווז חריף קארי ובאופן כללי את כל מנות הקארי.

לרשימת הסניפים ושעות פתיחה

Sqirl

ג'סיקה קוסלאו פתחה לפני שבע שנים חנות ריבות שהיא מכינה בעצמה מחומרים טבעיים ובטעמים ייחודיים, ברחוב צדדי ולא מוכר בשכונה ההיפסטרית והסופר מגניבה סילברלייק. היום מדובר באחד מבתי הקפה הידועים בעיר שהפך לאחד מיעדי הבראנץ' הכי אטרקטיביים. תשתדלו לעשות לעצמכם טובה ולא להגיע לכאן בסופי שבוע, כי התור ארוך להחריד. באמצע השבוע לעומת זאת, זה מקום נהדר ליהנות מארוחת בוקר או צהריים קלילה ממטבח קליפורני חדשני, חומרי גלם מקומיים ומנות יצירתיות ובריאות. יש הרבה מנות צמחוניות, טבעוניות ונטולות גלוטן אבל גם מנות עם בשר, כך שאף אחד לא ירגיש מקופח. האווירה סופר קז'ואלית, את האוכל מזמינים בדלפק מהתפריט שעל הלוח ומתיישבים בחוץ לצד כל ההיפסטרים של השכונה.

לא לפספס: מנת הדגל של המקום - טוסט בריוש עם גבינת ריקוטה שעושים במקום, כמובן עם הריבה המשובחת שבעצם התחילה את כל הסיפור.

Sqirl

Malibu Seafood

בצד הדרך של כביש 1 עוצר הנשימה יש דוכן דגים ופירות ים פשוט, טרי וטעים. עומדים בתור (לפעמים הוא ארוך במיוחד) ומזמינים בדלפק מהתפריט העשיר שכולל מנות כמו פיש אנד צ'יפס, קלמרי מטוגן, שרימפס מאודה, דגים על הגריל, טאקו דג, ולובסטר עם חמאה. המסעדה היא BYOB - Bring Your Own Bottle כלומר אתם מוזמנים להביא בירה או יין ( וגם פותחן) כי לא מוכרים במקום אלכוהול. אוכלים בגבעה בחוץ, על שולחנות פיקניק פשוטים מעץ מתחת לסככה ומסתכלים על הים, מושלם.

Malibu Seafood

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully