וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי אפרתי נהנה מיינות הלואר

6.2.2019 / 16:50

היום בטעימה ארבעה יינות מיקב רולאן טיסייה, שבחבל הלואר בצרפת, יינות גסטרונומיים ומהנים שמתומחרים שפוי ולאוהבי הז'אנר שוווה מאד להכירם. לחיים!

יין לבן. ShutterStock, ShutterStock
יין לבן/ShutterStock, ShutterStock

רולאן טיסייה (Rolland Tissier) הוא יקב משפחתי קטן מסנסר שבחבל הלואר בצרפת. את היקב הוביל החל מראשית שנות השבעים רולאנד טיסייה כשבשנים האחרונות נטלו את ההובלה בניו - רודולף ופלוראן. ליקב 11 כרמים המשתרעים על פני 11 הקטר, 80% מהם של ענבי סוביניון בלאן - הזן הדומיננטי בלואר. עוד מגדלים שם גם פינו נואר.

בטעימה ארבעה יינות, שלושה לבנים ואדום אחד והם מייצגים את איכויות סנסר במיטבן: דיוק, ניקיון, יובש, מינראליות וחדות. גם האדום, על בסיס פינו נואר, טוב וראוי. אלו יינות גסטרונומיים ומהנים שמתומחרים שפוי ולאוהבי הז'אנר שוווה מאד להכירם. לחיים!

Sancerre Tradition 2017. יח"צ,
Sancerre Tradition 2017/יח"צ

Roland Tissier, Sancerre Tradition 2017

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: סוביניון בלאן מגפנים בנות 25 בסנסר. 2-7 חודשי התיישנות על משקעי השמרים. צבע זהוב. באף פרי לבן ופרחוניות ניכרת. גוף בינוני-מלא. 13% כוהל בנפח.

כמה? 115 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים ופירות ים.

דבר המבקר: פרי מצוין עם נטייה מובהקת למינראליות על פני הפירותיות, חומציות נהדרת, דיוק ניכר. יין בסיס ברמות היותר גבוהות שאפשר להעלות על הדעת. תמורה מעולה לכסף.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בחמש מילים: סנסר בסיסי מהנה עד מאד.

עוד באותו נושא

יינות אישיים: מיה לוצ'ה ולהט

לכתבה המלאה
Cuvee Etincelle 2013. יח"צ,
Cuvee Etincelle 2013/יח"צ

Roland Tissier, Sancerre, Cuvee Etincelle 2013

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ענבי סוביניון בלאן מגפנים בנות 50 בסנסר. שנת התיישנות על השמרים. צבע זהוב חיוור. באף פרי לבן ופרחים. גוף בינוני-מלא.13% כוהל בנפח.

כמה? 119 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים, פירות ים, צדפות.

דבר המבקר: יובש מצוין ומינראליות ניכרת. עוד עומק, שמקורו בגפנים הבוגרות יותר. יין חד כתער שחשוב לשים לב לא ללגום קר מידי. שפע עומק הודות למשך ההתיישנות המשמעותי בבקבוק. מקדם גסטרונומיות נהדר.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בארבע מילים: יין אוכל מוצלח במיוחד.

Tradition Rouge 2017. יח"צ,
Tradition Rouge 2017/יח"צ

Roland Tissier, Sancerre, Tradition Rouge 2017

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ענבי פינו נואר מסנסר. 6-7 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון. צבע אדום ארגמני. באף פרי אדום. גוף בינוני. 13% כוהל בנפח.

כמה? 105 שקלים.

הכי מתאים ל: מנות על בסיס עגל, בקר ובעלי כנף.

דבר המבקר: סנסר זה סוביניון בלאן, קצת פחות פינו נואר (הזן האדום שמזוהה עם בורגון) ובכל זאת, גם זה גדל שם ואם שמים יד על היינות הנכונים יש ממה ליהנות. יין לא יומרני אבל ראוי וטוב עם יופי של פרי, חומציות מאזנת נעימה, לא עמוס מידי ונעים מאד.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

בעשר מילים: יש גם יינות אדומים בלואר והם אפילו יודעים להיות חביבים.

Cuvee St. Benoit 2016. יח"צ,
Cuvee St. Benoit 2016/יח"צ

Roland Tissier, Sancerre, Cuvee St. Benoit 2016

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ענבי סוביניון בלאן מגפנים בנות 70. שנת התיישנות בחביות בנות שנה עד חמש שנים. צבע זהוב. אף מינראלי. גוף מלא. 13% כוהל בנפח.

כמה? 169 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים, פירות ים, לובסטרים.

דבר המבקר: סנסר איכותי מאד שיש בו כל מה שמדמיינים כשחושבים על יין כזה. פרי נקי, לא עמוס מידי, מינראליות מרשימה, צלילות, ניקיון וחדות לצד מורכבות וריבוי ניואנסים מרשים. יין מצוין. פוטנציאל התיישנות ששווה לשים לב אליו.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית)

בתשע מילים: סנסר גבוה יותר וראוי עד מאד שהתיישנות תיטיב עימו.

  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully