וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולים לרגל: מוסדות קולינריים ברחבי הארץ שמחייבים ביקור

בשיתוף Zap Rest, בשיתוף Zap Rest

19.2.2019 / 9:30

עם כל הכבוד לעושר הקולינרי בתל אביב - כמעט בכל עיר בישראל תמצאו לפחות מוסד קולינרי אחד שסועדים נאמנים עולים אליו לרגל מכל רחבי הארץ. בחרנו את ה-10 המומלצים ביותר, האם גם המוסד שלכם זכה להיכלל ברשימה?

הטחנה, מטולה. באדיבות המקום,
שיפוד קצבים בטחנה, מטולה/באדיבות המקום

הטחנה - מטולה

מסעדת הטחנה נפתחה מעט אחרי תחילת המילניום (בשנת 2002) ותוך זמן קצר יחסית הצליחה למצב את עצמה כאחת מהמסעדות היותר מוצלחות בצפון, מאותם מקומות שקודם כל מזמינים בהם מקום ורק אחר כך בוחרים את הצימר. המסעדה מעוצבת בסגנון המערב הפרוע וקשה שלא להרגיש כמו בוקרים רעבים כשמתיישבים מסביב לשולחנות העץ הכבדים עליהם עולים אחר כבוד נתחים משובחים בזה אחר זה. הנתחים אגב, מגיעים מהעדר הפרטי של בעל המקום, שגם אחראי לעיצוב הפנים המרשים. כיאה למוסד קולינרי שהרוויח ביושר את מעמדו, מסעדת הטחנה מארחת באופן קבוע קרניבורים מושבעים שמגיעים אליה במיוחד באופן תדיר מכל רחבי הארץ.

מה בתפריט: מנה ראשונה של סיגר הטחנה ממולא בבשר אנטריקוט קצוץ, מוגש עם עמבה וטחינה גולמית; שיפוד קצבים לעיקרית וחצי ליטר סטלה ארטואה מהחבית כדי לשטוף את כל הטעים טעים הזה. יש לציין כי במסעדת הטחנה לא חייבים לשבת - הנתחים המובחרים ניתנים לרכישה ישירות מהקצבייה, למקרה שהגעתם לצפון כדי לעשות על האש.

הטחנה - הראשונים 1, מטולה. 053-9440904

לימוזין - רמת ישי

לימוזין. באדיבות zap rest,
צלעות בלימוזין, רמת ישי/באדיבות zap rest

מהבוקרים של הגליל העליון נמשיך במסענו לבוקרים של רמת ישי וליתר דיוק לאמיר טלמור ורמי גינת, שהקימו יחד חווה לגידול בקר בתחילת שנות ה-90, על הגבעות הצופות על עמק יזרעאל. ב-1998 פתחו השניים אטליז בוטיק בשם לימוזין וכארבע שנים מאוחר יותר, באה לעולם המסעדה המצליחה. מאז ועד היום, לימוזין היא אחת המסעדות המצליחות ביותר, המככבת באופן קבוע ברשימות המדרגות את מסעדות הבשרים הטובות בארץ. במקביל למסעדה, מפעילים קברניטי המקום את אולם האירועים סגרא, הממוקם על הגג של מסעדת לימוזין ואף מציעים שירות קייטרינג מומלץ ביותר.

מה בתפריט: שלל פטריות מוקפצות עם שעועית ירוקה, בצל סגול, תרד ושום קונפי בוויניגרט אסייאתי; 400 גרם צלעות טלה ופבלובה - מרנג שוויצרי, ענני מסקרפונה, פירות העונה וקולי תות שדה. בדומה למסעדת הטחנה, גם במסעדת לימוזין ניתן לרכוש נתחים איכותיים ומוכנים לצלייה.

לימוזין, חורש האלונים 14, רמת ישי. 053-9442366

sheen-shitof

עוד באותו נושא

תדלק וסעד: 5 מסעדות מומלצות בתחנות דלק

בשיתוף Zap Rest

עזבה - כפר ראמה

ארוחה בעזבה. מערכת וואלה! NEWS
חציל קלוי, תבשיל במיה ואורז עם אטריות בעזבה, כפר ראמה/מערכת וואלה! NEWS

מסעדת עזבה היא מסעדה משפחתית שנפתחה בשנת 1994 על ידי בני משפחת דאוד. חביב, רעייתו מינרבה והילדים, מגישים את המנות המסורתיות של המשפחה, שהגיעה לכפר לפני כ-200 שנה מצידון. תמצאו כאן מנות כמו תבשיל קישואים עם לבן, קובה סינייה אפויה בתנור, תאנים ממותקות בניחוח אניס וקבב ברוטב עגבניות. התפריט של עזבה מבוסס על חומרי הגלם העונתיים ומשתנה מעת לעת עם חילופי העונות וחומרי הגלם הזמינים, לכן בעונה הגשומה יככבו בו מנות המבוססות על עשבי בר כמו עולש, עכוב וחובזה ואילו בקיץ מנות המבוססות על במיה, עלי גפן ומלוחייה. למרבה המזל מנת החומוס, הלא פחות ממושלמת, מופיעה בתפריט לאורך כל השנה.

מה בתפריט: תבשיל ירקות עם בורגול; שישברק (כיסוני בצק ממולאים בבשר ומבושלים בלבן) ועוגת סולת מצוינת שאופים על המקום.

עזבה, ראמה, צומת ראמה מערב. 053-9441458

רוטנברג - גשר

רוטנברג, גשר. אפיק גבאי,
קדירות חורפיות ברוטנברג, גשר/אפיק גבאי

מסעדת רוטנברג היא דוגמה מצוינת למוסד קולינרי שידע לא מעט גלגולים לאורך השנים. המסעדה המפתיעה ביותר בסביבה, החלה את דרכה בשנת 2001 ואחרי זמן מה שבו חדלה להתקיים, היא נפתחה מחדש בשנת 2006 הודות לשף רן שגיא (נחלים). שש שנים מאוחר יותר המסעדה עברה לידיהם של בני הזוג הילה ויזהר סהר, שהפכו את המסעדה הכפרית למסעדת שף עונתית ויוצאת דופן בנוף הקולינרי המקומי. בעזרתו של ד"ר אורי מאיר צ'יזיק, חקרו השניים כתבים עתיקים והצליחו לשחזר מתכונים בני למעלה מ-800 שנים. ברוטנברג נעשה שימוש בעיקר בתוצרת המקומית של יצרנים וחקלאים מהסביבה הקרובה כמו משק שניידר, מזקקת יוליוס, טחנת הקמח בכפר כנא ומחלבת ברקנית. בנוסף נעשה שימוש נרחב בתוצרת הפרטית של רוטנברג, המגיעה ממטעי הפרי, חלקות הירק וגינת התבלינים שמקיפים את המתחם שבו פועלת המסעדה.

מה בתפריט: דג ים כבוש במלח ושמן זית, לבאנה ביתית ובצל ירוק; נתח ברווז של משק לוין; פילה מוסר בחמאה וזעתר, קולרבי, יוגורט עיזים וספירולינה וקדאיף עם אגסים בקרמל וקצפת מסקרפונה בניחוח מי ורדים.

רוטנברג, גשר. 053-9443272

מו ומו - רחובות

מו ומוז. עידן זהבי,
נתחי בשר מובחרים במו ומו, רחובות/עידן זהבי

מסעדת מו ומו החלה את דרכה ב-1984 כאטליז בוטיק שנפתח על ידי חיים לוי, שהחליט לעזוב את עבודתו בתעשייה האלקטרו-אופטית בגיל חמישים ולפצוח בקריירה חדשה. במרוצת השנים השותפים עימם הקים לוי את המקום החליטו לעזוב, אבל במקומם הצטרף בנו של לוי, תמיר. ב-2002 נפתחה מסעדת מו ומו בגלגולה הנוכחי כמעדנייה, קצבייה ומסעדת בשרים המצדיקה ביקור מיוחד ברחובות. אז אם אתם במקרה ברחובות ומתחשק לכם לסעוד במוסד קולינרי שמביא הרבה גאווה לתושבי העיר, מו ומו היא המקום המושלם עבורכם.

מה בתפריט: טרטר פילה לראשונה, סינטה 400 גרם לעיקרית וקרם פטיסייר עם פירות יער לקינוח.

מו ומו, הרצל 177, רחובות. 053-9443464

בארוד - ירושלים

בארוד, בר מסעדה בירושלים שמגישה חמץ בפסח. מרץ 2015. טלי מאייר
מקום כובש מכל הבחינות. בארוד, ירושלים/טלי מאייר

מסעדת בארוד הירושלמית נפתחה ב-1995 על ידי דניאלה לרר, בחצר פיינגולד הקסומה. המסעדה הצנועה הפכה במרוצת השנים מסוד של יודעי דבר למוסד קולינרי מבוקש ולנושאת הדגל במאבק נגד סגירת עסקים בשבת. הקסם של המקום המיוחד הזה טמון בין היתר במנות המסורתיות המוגשות כמו פסטליקוס ממולאים בבשר וצנוברים, בוייקוס עם סטלה קוצ'ה וחצילים מטוגנים עם יוגורט וצנוברים. לא פחות מכך אחראיים כמובן ם האישיות הכובשת של לרר, הקירות העמוסים בציורים, קריקטורות ותמונות (מבית היוצר של אושיות כמו אפרים סידון ואורי ליפשיץ) וההופעות החיות המתקיימות במקום מדי שבוע.

מה בתפריט: טרטור - מרק יוגורט קר עם אגוזים ועשבי תיבול; לביבות גבינה ואגוזים וסוטלאץ עם טחינה, סילאן, חלבה ופיסטוקים לקינוח.

בארוד, יפו 31, ירושלים. 053-9424654

שיפודי רחמים שמחה ובניו - טבריה

אחד מסימני ההיכר של מוסד קולינרי אמיתי הוא מעגל הלקוחות הקבועים של המקום, הפוקדים אותו באופן קבוע וממשיכים להגיע אליו גם אחרי עשר, עשרים ושלושים שנה עם הילדים ואפילו הנכדים. דוגמה מצוינת לנאמנות שכזו ניתן למצוא במסעדת שיפודי רחמים שמחה ובניו הטבריינית, שנפתחה בשנת 1980. את המסעדה המקורית שנסגרה בשלב מסוים, פתח רחמים שמחה ואת גלגולה המודרני זכינו להכיר לפני כשני עשורים. מייסד המקום הלך לעולמו לפני כעשור ואילו כיום מנהלים את המקום ממשיכי דרכו, בני הדור השני. למרות השנים שחלפו, היחס המשפחתי הוא אותו יחס, האווירה החמימה היא אותה אווירה והקבב המיתולוגי נותר עסיסי ועשיר בטעמים, בדיוק כפי שהיה לפני קרוב לארבעה עשורים.

מה בתפריט: חציל בלאדי על האש וקובה בורגול שטוחה; שיפוד נתח קצבים למנה עיקרית וכשלוקחים בחשבון שהמנה העיקרית מגיעה עם פלטת סלטים, לאפות ופיתות ללא הגבלה, ספק רב אם יישאר לכם מקום לקינוח.

שיפודי רחמים שמחה ובניו, אלחדיף 8, טבריה. 053-4275115

לחם יין - יהוד

לחם יין. באדיבות zap rest,
הרבה יותר מקפה שכונתי, לחם יין ביהוד/באדיבות zap rest

מסעדת לחם יין שביהוד נפתחה ב-1999 על ידי רונה פרדיס ודגנית עמיחי. לשתיים לא היה כל ניסיון קודם בתחום המסעדנות (עמיחי עסקה בתחום התקשורת ופרדיס עסקה בעיצוב פנים) ובכל זאת הצליחו השותפות האמיצות לעמוד בראש אחד המקומות המצליחים ביותר ביהוד והסביבה. בתחילת הדרך המקום פעל כבית קפה שכונתי עם תפריט מצומצם ביותר, אך עם חלוף השנים נוספו לתפריט עוד ועוד מנות וכיום כבר מדובר במסעדה רצינית המציעה מגוון רחב של ארוחות בוקר מושקעות, פסטות טריות תוצרת בית ושניצל וינאי שאין שני לו. בנוסף תמצאו במקום מאפייה נהדרת שבה תוכלו לרכוש עוגות שמרים, פוקצ'ות, לחמניות, לחמים ועוד מבחר רחב של מאפים איכותיים.

מה בתפריט: פיתה דרוזית עם בשר טלה, צנוברים וטחינה; דג ים בתנור עם יין לבן, עגבניות שרי, זיתים ועשבי תיבול ועוגת גבינה אפויה או טירמיסו לקינוח.

לחם יין, דרך החורש 4, יהוד. 053-9443662

קפה גלידה יונק - חיפה

המסעדה עם השם המשונה ביותר ברשימה, נפתחה בשנת 1948 ומאז צברה בהדרגה קהל מעריצים נאמן שפוקד אותה פעם אחר פעם כדי להתענג על סטייקים שנצלים על גריל פחמים, כבד קצוץ בסגנון רומני, דג מלוח וכבושים תוצרת בית עם ניחוח ממכר של שום. כיום מנהלים את קפה גלידה יונק, בני הדור השלישי של מייסדי המקום.

מה בתפריט: איקרא וכבד קצוץ לראשונה, סטייק פילה לבן 200 גרם לעיקרית וקרם בוואריה לקינוח.

קפה גלידה יונק, קיבוץ גלויות 23, חיפה. 053-9441256

המטבחון - תל אביב

חמין, המטבחון. באדיבות המקום,
חמין במטבחון, תל אביב/באדיבות המקום

מסעדת המטבחון המצליחה, ממוקמת בין שכונת כרם התימנים לשוק הכרמל, בלב ליבו של אחד האזורים הצבעוניים ביותר של תל אביב. היא נפתחה על ידי רמי בן נון בשנת 1997, כשבימיה הראשונים השתרעה על שטח של 19 מ"ר בלבד. כשש שנים מאוחר יותר, המסעדה הזעירה והמאולתרת עברה מתיחת פנים, התחדשה בשירות משלוחים והחלה לפעול במתכונת הנוכחית שלה. התפריט של המטבחון מורכב ממנות המייצגות את המטבח היהודי על גווניו השונים, החל משקשוקה פיקנטית, דרך גולש הונגרי וכלה בחמין נהדר המוגש במקום בימי שבת.

מה בתפריט: לביבות בטטה אפויות המוגשות עם שמנת חמוצה ועירית; קוסקוס בשר עם גזר, תפוח אדמה ושעועית ברוטב עגבניות; גיבץ' - תבשיל ירקות טבעוני המוגש עם אורז ומלבי דובדבנים.

המטבחון רבי עקיבא 18, תל אביב. 053-9442922

בשיתוף Zap Rest, בשיתוף Zap Rest

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully