וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם סמבוסק וקובה אורז במסעדה העיראקית הטובה בארץ

19.2.2019 / 7:30

קובי רובין מגלה לנו את הסוד של שוק פתח תקווה - האוצרות האמיתיים נמצאים בכלל ברחובות שמסביב לשוק; במאמא סוהם, העיראקית הכי אורגינלית בארץ, הוא אוכל סמבוסק מתוק - חריף רותח מהשמן, וקובה אורז מושלמת

מאמא סוהם. קובי רובין, קובי רובין
סמבוסק חריף וקובה אורז מושלמת/קובי רובין, קובי רובין

כשמחפשים מה לאכול בשוק פתח תקווה זה לא מספיק ללכת רק לשוק עצמו, צריך להסתובב קצת גם ברחובות שמקיפים אותו, כל אזור השוק מלא במקומות של אוכל רחוב. אחד המקומות המועדפים עליי הוא מאמא סוהם, הסיבה שלא כתבתי עליו עד היום היא שבכל פעם שהייתי בדרכי לשם, מצאתי על הדרך מקום אחר לכתוב עליו, ולפעמים גם שמן כמוני צריך לעצור את עצמו.

הפעם חדור מטרה, צעדתי לכיוון הכללי שזכרתי שבו נמצאת מסעדת מאמא סוהם, מצאתי את המקום על לצד החניון ברחוב המקביל לשוק. למראית עין המסעדה אולי נראית ריקה, אבל זה ממש לא ככה, מדובר בנקודת המפגש הכי חמה של אזור השוק, פשוט כולם עוברים במסעדה לקחת משהו על הדרך, וממשיכים הלאה.

מאמא סוהם. קובי רובין, קובי רובין
המסעדה העיראקית הכי אורגינלית בארץ/קובי רובין, קובי רובין

נכנסתי אל המסעדה, אפופה בריח בישולים, הדבר היחיד שמפריד בין המטבח לשולחנות זה דלפק. אל תוותרו על ההזדמנות לצפות על הנעשה במטבח, מדובר במסעדת העיראקית הכי אורגינלית בארץ. ארוחה מלאה לא באה הפעם בחשבון מבחינתי (כן, ברור שהתפתיתי בדרך לכאן לטעימות נוספות), אולי בפעם הבאה.

על הדלפק היו סמבוסקים וקובה אורז צהבהבה וענקית, ויתרתי לעצמי ולקחתי קובה אחת (11 שקלים), הלקוח שהיה לפניי הזמין לעצמו סמבוסק והתלהב מטעמו המעולה, מייד בלי לחשוב פעמיים הזמנתי לי גם סמבוסק (5 שקלים), אמנם היה סמבוסק מוכן על הדלפק, אבל אני רציתי חם מהשמן, את הלהבה הגבירו, השמן התחיל לרתוח, ואני חיכיתי לבואו של הסמבוסק. אין דרך אחרת לאכול סמבוסק חוץ מישירות מהשמן החם, אפילו במחיר של כוויה קלה בחלל הפה.

בשבוע שעבר

או-בויוס: המהפך של הבורקס של אבא

לכתבה המלאה
מאמא סוהם. קובי רובין, קובי רובין
אל תוותרו על סמבוסק חם מהשמן, אם צריך תתחננו/קובי רובין, קובי רובין

בינתיים ביקשתי רשות להיכנס למטבח, צילמתי את הסמבוסק שוחה לו בשמן, מדובר בסמבוסק עבה למדי, לא חוסכים כאן בכמות המילוי, לכל אורכו תמצאו שכבה נדיבה של מילוי. טעמו מתחיל מתקתק ואחר כך נהיה חריף למדי. בלי פחד, שהרגישים מבינכם יכינו בקבוק מים בצד. עדיף תמיד לחכות, לבקש, אפילו להתחנן שיכינו לכם את הסמבוסק על המקום, אתם חייבים לאכול את זה חם וישר מהשמן.

את הקובה אורז לעומת זאת, לא חייבים לאכול רותחת, אפשר גם קרה, הטיגון מצפה את הקובה אורז בשכבה קריספית קלילה, כל הטעם נשאר בפנים, הבשר טעים גם כשהוא קר, לא בשר מנומס וטחון מידי, אלא בשר פשוט וטחון פחות דק בכוונה, לא מתובל מידי, מאכל דרכים אמיתי, אם זה טעים כל כך קר, בפעם הבאה אולי בכל זאת אתעקש לאכול קובה אורז מטוגנת חמה מהשמן.

אז אם אתם מגיעים לשוק של פתח תקווה, אל תוותרו על ביקור במאמא סוהם, אם אתם בני העדה העיראקית, בשבילכם זה יהיה כמו ביקור בבית סבתא, בשביל כל השאר זאת יכולה להיות תחילתה של מסורת מבורכת ומאוד טעימה.

מאמא סוהם, רחוב סלור 7 פתח תקווה, 03-9315666, שעות פעילות: ראשון - חמישי 09:00-16:00. כשר

מאמא סוהם. קובי רובין, קובי רובין
מאמא סוהם, אל תוותרו על ביקור/קובי רובין, קובי רובין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully