וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרק ירקות ביתי ומפנק במכולת משפחתית

5.3.2019 / 7:40

עד שהמונה יצליח לחוקק הקלות מס לירושלמים בשל הקור, הוא מפנק אותם בהמלצה על מכולת קטנה ומשפחתית שמוציאה מרקים ביתיים מדהימים ומשביעים במחיר מצחיק

המקום של צפתי. קובי רובין, קובי רובין
המקום של צפתי, לא תאמינו מה מסתתר בפנים/קובי רובין, קובי רובין

לפעמים יש תחושה שהחורף לא רוצה לחלוף, אחרי כמה שבועות עם צעיף על הצוואר, הקור כבר הפך לבלתי נסבל. אבל לנו התל אביבים אין באמת על מה להתלונן, הירושלמים לעומת זאת צריכים לדעתי לקבל הקלה במס לפי הקור.

לפני מספר שבועות קיבלתי פנייה מקורא ותיק שהביא לתשומת ליבי מקום של מרקים בירושלים - המקום של צפתי. רצה הגורל וכבר ביום למחרת הייתה לי נסיעה לירושלים, ניצלתי את המידע הפנימי שקיבלתי והלכתי לטעום מרק בירושלים הקפואה.

הגעתי למקום של צפתי, מכולת משפחתית עם תיבת כרטיסיות כמו של פעם. את המכולת פתח צפתי בשנות השישים. אחרי שנות פעילות רבות, ציונה בתו לקחה את המקום תחת ידיה יחד עם הבעל יונתן, זוג מקסים לכל הדעות.

המקום של צפתי. קובי רובין, קובי רובין
מרק ירקות ביתי/קובי רובין, קובי רובין

כל לקוח שנכנס למקום, חוץ ממני, היה מקומי עם כרטיסיה על שמו, רבים מהם עובדים במשרדים מסביב. למרות היותי "חדש" ציונה לא נתנה לי להרגיש יוצא דופן, סיפרתי לה שהגעתי עם המלצה חמה על המרק שלה. מסתבר שבכל יום רביעי פק''ל יש מרק קנייעדלך כל השנה, לא רק בחורף, לקראת סוף השבוע המטבח במכולת מוציא עוד מנות של שבת, מאפים לרוב. אבל אני לא הגעתי ביום רביעי לצערי, ולכן הזמנתי לי צלחת של מרק גריסים עם ירקות (20 שקלים).

על הדרך קיבלתי גם פרוסת לחם אחיד, כי רק ככה אוכלים מרק, צלוחית של טחינה גולמית, עוד אחת של חריף ירוק לא חריף במיוחד וטוב שכך. לאחר הלגימה הראשונה, חייכתי לעצמי ואמרתי לציונה, "לא שמת אבקת מרק בכלל" ציונה ישר אמרה "מה פתאום!" אחד הלקוחות הסתכל עליי במבט של מובן מאליו, המשכתי ללגום ליד הדלפק, עד שקלטתי שאני מפריע לכולם, אז יצאתי החוצה.אין איפה לשבת לאכול במכולת, התיישבתי לאכול על בצד הרחוב, גם לזה התרגלתי עם השנים, זה לא שבתל אביב אנחנו לא אוכלים מנה של אבו חסן על החומה, לפעמים זה הכי טעים ככה.

בשבוע שעבר

עצירת חובה בעפולה: חומוס חם קליל ולא מפיל

לכתבה המלאה
המקום של צפתי. קובי רובין, קובי רובין
מרק ביתי בין קופסאות הקורנפלקס/קובי רובין, קובי רובין

אז ככה, מדובר במרק ירקות עשיר במיוחד וטעים, תפוחי אדמה רכים בפנים וקצת קשים בחוץ כמו שצריך, אפונה, גזר, סלרי והמון גריסים לעיבוי המנה, שמתי קצת מהטחינה על הלחם ואכלתי בנפרד. המרק עצמו היה רותח, עד כדי כך שהוא ניצח את הקור באותו רגע, המשכתי ללגום את המרק לאט, כל פעם אוכל עוד ירק, הגריסים משביעים מהר, אל תוותרו להם אף פעם, חבל לפספס אותם בכפית.

אז אם אתם בירושלים, עשו לעצמכם טובה, קחו צלחת של מרק ב 20 שקלים במכולת הכי טעימה, בחורף הבלתי אפשרי של ירושלים.

המקום של צפתי, הנצי"ב 5 ירושלים, שעות פעילות: א'-ה': 10:00-20:00, 02-6248045

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully