וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גן עדן של טעמים: קסם הקוסקוס בראש העין

12.3.2019 / 7:55

המונה מגיע לראש העין ולפתע מקבל פלאש בק למקום שפרח מזכרונו - קסם הקוסקוס, הוא מתענג שם על מנה של קוסקוס עם ירקות מושלמים, בשר שומני ושעועית, והכי חשוב - קוקלות, והפעם נשבע שלא ישכח

קסם הקוסקוס. קובי רובין, קובי רובין
קסם הקוסקוס/קובי רובין, קובי רובין

לאיזור ראש העין זורמות מדי יום אלפי מכוניות, כולם מתפצלים להם משני נתיבים לעיסוקיהם השונים, חלקם אנשים חושבים, חלקם אנשי עמל במלאכות שונות ומגוונות, אבל דבר אחד משותף לכולם - כולם רעבים לקראת שעות הצהריים.

לפני שלוש שנים הגעתי לקסם הקוסקוס בראש העין, התרשמתי לטובה מהמקום ושכחתי ממנו, הכתובת ושם המקום פרחו מזיכרוני, זה יכול לקרות לכל אחד, אבל כעסתי על עצמי לאור ההתלהבות שלי מהמקום, ואז הגיע היום בו לקחתי שתי בחורות צעירות לעבודתן בראש העין, רק חיכיתי לסיים את הנסיעה מהר ולמצוא משהו לאכול.

הגעתי לפנייה לרחוב עמל ופתאום ראיתי את השלט של קסם הקוסקוס, באותו רגע נזכרתי בטעם המעולה של הקוסקוס והמרק, מיהרתי למצוא מקום חנייה וצעדתי אל המקום. קסם הקוסקוס זו מסעדה טריפוליטאית-טוניסאית, אולי בגלל זה מדברים על קסם, מי שמכיר את העדות המתחרות בינן לבין עצמן, יודע כמה עצם החיבור הוא מסובך.

קסם הקוסקוס. קובי רובין, קובי רובין
מנה מוקטנת/קובי רובין, קובי רובין

שלושה חיילים לפני חופשת שחרור הגיעו למקום וקיבלו צלחות מכובדות של קוסקוס מלאות כל טוב. אבל אני כבר לא צעיר כמותם, לא יכול יותר לסיים צלחות אין סופיות ולהמשיך לתפקד. שימרית, בעלת המקום, מיהרה להרגיע אותי וסיפרה לי על המנה המוקטנת (30 שקלים), שמאפשרת המשך יום עבודה בלי פיהוקים. עד כאן הכל היה מעולה, מכאן זה רק הולך ומשתפר.

כולנו יודעים שיש במסעדות חוקיות של מה לאכול ומתי, ימי ראשון הם ימים חלשים להרבה מסעדות שעוד לא התאוששו מהשבת, והטעם לפעמים לא משקף את היכולות של המסעדה. לא כאן בקסם הקוסקוס, נכון, היה זה יום ראשון, אבל הטביחה הייתה בשיאה, מלמעלה השעועית והבשר, והיו שם גם שתי קציצות מוארכות וקטנות, קוקלות? שאלתי את שימרית, קוקלות כמובן! איך אני אוהב קוקלות.

הלכתי למלא שתי צלוחיות בכל טוב, שיהיה צבע לשלוחן, צלוחית של סלט גזר עם רצועות פלפל ירוק חריף יחד עם סלט כרוב פשוט וטעים, צלוחית שנייה של חריף, טירשי ומשוואיה כי איך אפשר בלי.

בשבוע שעבר

מרק ירקות ביתי ומפנק במכולת משפחתית

לכתבה המלאה
קסם הקוסקוס. קובי רובין, קובי רובין
סלטים/קובי רובין, קובי רובין

שימרית לקחה את הצלחת היותר קטנה אבל עמוקה, ומזגה קודם כל קוסקוס בכמות מספקת, אחר כך ירקות לרוב "עם פחות רוטב של המרק בבקשה" יש כאלה שמטביעים את הקוסקוס, אני לא אוהב. הירקות של שימרית מושלמים, הגזר קשה במידה הנכונה, אבל נימוח בחלל הפה עם כל הטעם המתקתק, כרוב ודלעת, זוקיני במקום קישוא הולך סבבה לגמרי, ואפילו עדיף, הזוקיני יותר צפוי בבישול, פחות נוטה להפוך למים מהר מדי.

מעל הקוסקוס והירקות יש את הטביחה. הבקר מתחיל קשה, אבל נכנע אחרי שיכנוע, השומן של הבשר מעולה, לא לוותר על השומן, זה חלק מהטעם. השעועית טרייה אל דנטה, הבשר השומני בושל שעות בשעועית, בישול איטי ואיכותי, ומעל הכל תיבול מעודן ומחושב. התענגתי על הקוקלות, דמיינו סולת מעורבבת עם שומן, עם כל התיבול והטעם של הירקות מסביב, אתה לוקח פרוסה של קוקלה וישר המוח מסמן כן עוד בבקשה. התחלתי לשבוע ולחייך לעצמי, הפעם אין סיכוי שאשכח.

קסם הקוסקוס, העמל 5 ראש העין, 03-5544447, שעות פעילות: א-ה 11:00-14:00. כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully