וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמוץ לו (אבל בקטע טוב): המונה טועם חומוס לימוני

26.3.2019 / 7:50

אתם יכולים להזמין מנת חומוס רגילה כשאתם מגיעים לעראבס, אבל לא באמת הגעתם עד ירושלים בשביל זה, לכו על מנת הדגל של המקום - חומוס לימון עם פרוסות לימון כבוש, ותתכוננו לחגיגה של טעמים בפה, המונה חוזה את הטרנד הגדול הבא

חומוס ארעבס. קובי רובין, קובי רובין
חומוס לימון כבר אכלתם?/קובי רובין, קובי רובין

אי אפשר לצאת מאזור שוק מחנה יהודה בלי שקיות, אתה נכנס במחשבה שתצליח לחצות את השוק מבלי לקנות משהו ואיך שהוא מוצא את עצמך מדדה את דרכך עם ידיים מלאות, בין סמטאות השוק היפה בירושלים, קונה מטעמים ממאפיות שונות. אבל אי אפשר לשבוע כל הזמן ממאפים לפעמים צריך לשבת לאכול כמו בן אדם ליד שולחן עם מזלג וצלחת חומוס, ולכן חציתי את אגריפס לחומוס ארבעס.

לפני כשלוש שנים הגעתי בעקבות המלצה של חבר ירושלמי לאכול בחומוס ארבעס, המקום עוד לא היה בשל או מספיק מעניין בעיני, ולכן החלטתי לא לכתוב עליו ביקורת, הנחתי למקום לנפשו, הבנתי שהם רק התחילו וחיכיתי בסבלנות לימים טעימים יותר, אז עכשיו אפשר להגיד בקול גדול, הגיע הרגע - שווה להתאמץ להגיע ולסעוד מעכשיו בחומוס ארבעס.

משהו קרה כאן אחרי שלוש שנים, יכולתי להרגיש את זה בכל פרט לעומת הפעם הקודמת, התפריט פחות מבלבל, השירות יותר מתוקתק, ואחרי בירור קצר עם הבעלים של המקום, הבנתי שצדקתי, עם הזמן הם מצאו את הדרך הנכונה שלהם. החומוס מעולה, את זה זכרתי גם מהפעם הקודמת, אבל הפעם התוספת הייתה שובר השוויון.

חומוס ארעבס. קובי רובין, קובי רובין
ארעבס/קובי רובין, קובי רובין

חדשנות בתחום האוכל היא בגדר חובה, במיוחד במדינה כמו שלנו, שאין לה ולו מאכל אחד מקורי על באמת, הכל כבר הומצא לפנינו. אבל אנחנו מספיק מתוחכמים בארץ כדי לשפר מאכלים קיימים. הסתכלתי על התפריט וזיהיתי מנה לא מוכרת - חומוס לימון, שאלתי את המלצרית במה מדובר, היא הסבירה שעל המנה הרגילה של החומוס יש פרוסות של לימון כבוש, המקום היחיד שראיתי שמכין את הלימונים באותה צורה היה אצל סיטבון באשקלון, שם הלימונים האלו מככבים בתוך צוללת טוניסאית של אושר, אבל לימונים כבושים על חומוס?! האמת, למה לא בעצם?

החומוס של ארבעס הוא מהסוג היותר נוזלי, לא חם בכלל, קצת טחון מידי לטעמי. את הטחינה מרגישים רק בסוף הטעימה בחלל הפה, כמו סיומת נעימה ומאוד ברורה של טחינה שלא הלכה לאיבוד, החומוס של ארבעס ממלא את חלל הפה בהתרגשות של טעמים בצורה מאוד מפתיעה, בדרך כלל חומוסיות של צעירים עסוקות מדי בלהיות מגניבות על חשבון הטעם, ארבעס עברה וחלפה את תקופת המגניבות המתבקשת, החומוס חייב להצדיק את עצמו.

בשבוע שעבר

המונה מפסיד אחד - אפס לחצ'פורי

לכתבה המלאה
חומוס ארעבס. קובי רובין, קובי רובין
חומוס עראבס/קובי רובין, קובי רובין

אז אתם יכולים להזמין מנה רגילה, אבל לא באמת הגעתם עד ירושלים בשביל לאכול חומוס נטו. לכו על חומוס לימון (27 שקלים). עכשיו להערה קלה - לימונים כבושים מגירים נוזל בתהליך ההתססה, אבל על חומוס כל כך טוב, לא צריך לתת לנוזל לחלחל אל תוך החומוס מכל צדדיו, צריך לייבש את פרוסות הלימון לפני, כך שנוכל ליהנות יותר מכל העולמות, גם מהחומוס המעולה וגם מהשילוב הנהדר הזה כשהמזלג מצליח לתפוס פרוסת לימון עם מערום של חומוס. אין לי ספק ששעוד מקומות יחקו את חומוס הלימון של ארבעס בקרוב.

עם המנה מגיעים שלושה כדורי פלאפל - פלאפל גדול, ירוק ומלא תיבול, הכל ביחד עם פיתה אחת וזה מספיק, זה סוגר שובע מעולה. ועוד טיפ חשוב ממני - על ההתחלה תבקשו גרגירי חומוס במנה, זה לא מגיע ככה במקור, אבל אחרי הכל, קוראים למקום ארבעס (גרגירי חומוס ביידיש) ברוכים הבאים לירושלים ובתאבון.

ארבעס, שילה 1 ירושלים, 050-7247030

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully