וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בר 51: המקום הכי לוהט בעיר

1.4.2019 / 14:15

לא מעט תל אביבים נוהגים להתנשא לעיתים על ירושלים, אבל באזז כמו שיצר בר 51 החדש ברחוב הירקון בת"א, בניצוחו של השף מושיקו גמליאלי וקבוצת מונא הירושלמית, לא זכור לנו כבר הרבה זמן. כל הפרטים, והכי חשוב - מה אוכלים במקום הכי חם של הרגע

ברוסקטה פלמידה. יעל לאור, יעל לאור
ברוסקטה פלמידה ומרמלדת שומר/יעל לאור, יעל לאור

מי שיגיע לבר 51 החדש, המקום הכי לוהט כרגע בתל אביב, עשוי להתבלבל כי בר היין הזה בכלל ממוקם ברחוב הירקון 59, ושמו מרפרר למועדון חשפנות ותיק שפעל במיקום הזה בשנות ה-50. המועדון הונצח בסרטם של עמוס גוטמן ועדנה מזי"א, בר 51, סרט מלנכולי שבמרכזו שני אחים המגיעים אל תל אביב ומתוודעים לחיי הלילה שלה דרך העבודה בבר המפוקפק.

ובכן, בבר 51 החדש אין שום דבר מלנכולי או מפוקפק, להיפך, זה כנראה המקום הכי טוב לבלות בו בימים אלה. החלל המאורך, אשר כולל בר ארוך, ומספר מצומצם של שולחנות, מתמתח לאורך חזיתו של מלון רנומה החדש, שהשיפוץ שלו נעשה תחת מגבלות שימור מחמירות. הבניין המשוחזר יפהפה ומזכיר בהחלט את תל אביב של פעם, אבל את החלקים הטובים שלה.

מאחורי בר 51 עומדת קבוצת מונא (עם עוד כמה שותפים תל אביביים, ביניהם המסעדנית דנה ירזין) - השפים מושיקו גמליאלי ואיתמר נבון, שניים שגדלו במונא של אסף גרניט ולפני ארבע שנים, יחד עם רועי צבאג, הפכו לשותפים ולבעלים של המסעדה הירושלמית המצליחה, מה שהוביל בהמשך למעורבותם בפרויקטים נוספים בבירה כמו מסעדת אנה בבית אנה טיכו, ומסעדת 02 במלון ענבל.

כבר מעל שנה שהם מתכננים את "המהלך התל אביבי" הזה לטובתו נשאר גמליאלי בתל אביב, עיר מגוריו, במקום לתפור את כביש 1 כפי שהוא רגיל. בהמשך הוא ישאיר בבר 51 את נמרוד נורמן (השף של מסעדת אנה), שיהפוך להיות השף בפועל, וגמליאלי יחזור לנסיעות שלו לירושלים.

פפרדלה זוקיני וסרטנים. יעל לאור, יעל לאור
פפרדלה זוקיני ובשר סרטנים/יעל לאור, יעל לאור

בתפריט של בר 51 לא תמצאו מנות ראשונות או עיקריות, אלא רשימה אטרקטיבית ביותר של מנות קטנות או בינוניות שיעודן לתמוך ביינות המוגשים במקום, הרבה מהם בכוסות ולא רק בבקבוקים, מתוך הרצון לאפשר חוויה נגישה של יין, כך שניתן יהיה לשבת על הבר עם בקבוק יין ולהזמין כמה מנות, אבל גם לגיטימי לשבת על הבר עם שתי כוסות יין ומנה קטנה.

המנות הבולטות בתפריט הן פפרדלה זוקיני, גילופי זוקיני דקים עם בשר סרטנים בחמאת לימון (58 שקלים); קולורבי אפוי בציר של לימון פרסי (24 שקלים); ברוסקטה של פלמידה לבנה על מרמלדת שומר (28 שקלים); פולפו, הלא הוא תמנון, עם חיטה בציר סרטנים ובצל ירוק (58 שקלים); כפתורי ריקוטה עם עגבניות, אנשובי ושמן זית (52 שקלים); או שרימפס קריסטל בעגבניות שרופות (58 שקלים ל-100 גרם).

עוד באותו נושא

שחקי שחקי: המקום החדש של יהלומה לוי

לכתבה המלאה
קולורבי צלוי. יעל לאור, יעל לאור
קולורבי בציר לימון פרסי/יעל לאור, יעל לאור

בעוד האווירה במונא הירושלמית מהודקת ומשתקפת בכוסות היין המבריקות המונחות על המפות הלבנות, בבר 51 יש הרגשה קצת יותר משוחררת, בזכות הקשר הבלתי אמצעי עם המטבח שנמצא ממש מעבר לבר ומול עיני הלקוחות, המוזיקה הכיפית, ואולי גם בזכות הקומוניקטיביות של איתמר ברעם, הסומלייה של המקום, העיצוב הנקי והנייטרלי שנראה יפה כשהמקום ריק אבל לא מאבד מיופיו גם כשהוא מתמלא.

מעבר לדלת של בר 51 נמצא קפה טרומפלדור 69, בית קפה בוטיקי קטנטן שהקימה דנה ירזין. טרומפלדור 69 מציע תפריט קטן של ארוחות בוקר, מאפים, כריכים וסלטים, הכל מוקפד ומושקע, מחומרי גלם איכותיים כמו גבינות של משק דותן או גרנולה בייצור ביתי.

בר 51, הירקון 59 תל אביב, שעות הפעילות בזמן ההרצה בימים ב'-ש' 18:00 ועד אחרון הלקוחות, 03-5406680

בר 51. יעל לאור, יעל לאור
חלל יפה ונקי/יעל לאור, יעל לאור
טארט קרמל. יעל לאור, יעל לאור
טארט קרמל/יעל לאור, יעל לאור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully