וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקי שחקי: המסעדה החדשה של יהלומה לוי

28.3.2019 / 12:00

אחרי שנתיים של העדרות מעולם המסעדנות המקומי, השפית יהלומה לוי חוזרת הערב עם המסעדה החדשה שלה - שחקי שחקי; תמצאו שם גרסה מפותחת ובוגרת יותר של המטבח הלבנטיני שלה, או בקיצור - הדור הבא של הביסטרון

חלת לובסטר. שני בריל,
חלת לובסטר/שני בריל

השבוע האחרון היה שבוע מרגש מאוד עבור השפית יהלומה לוי. אחרי היעדרות של כשנתיים מעולם המסעדנות (לאחר שעזבה את יהלומה בנמל), היא פותחת היום לקהל הרחב את "שחקי שחקי", גסטרו בר חדש ברחוב טשרניחובסקי בתל אביב.

הקריירה הקולינרית של יהלומה לא ארוכה אבל ראויה לציון, ב-2012 לאחר שנים של תפקידים בכירים בתחום התקשורת, היא פתחה מסעדונת קטנטנה בשוק לוינסקי - הביסטרון, מעין הכלאה בין מזנון לביסטרו. הבר הקטן וכל ארבעת השולחנות בביסטרון היו מלאים תמיד ותור קבוע השתרך בחוץ, "הביסטרון היה פנומנלי" אומרת יהלומה, "הוא שבר כללים וחוקים וזכה להתנחל בליבם של המון אנשים, באמת היתה שם עשייה ארטיזנלית ויצירה של דברים מאפס".

עוד מסעדות חדשות שווה לכם לבדוק:
בר הקוקטיילים והמסעדה החדשה שיקחו אתכם לתוך סיפור אגדות
בר האוכל הספרדי החדש בשוק הפשפשים שיעשה לכם שמח

בשר מפורק על לחם שאור. שני בריל,
בשר מפורק על לחם שאור של שרויטמן/שני בריל

ההצלחה של המקום לא מנעה את סגירתו ולאחר ארבע שנים של פעילות יהלומה קיבלה הצעה לעבור למסעדה גדולה בנמל תל אביב שתיקרא "יהלומה בנמל", פרויקט שלא נמשך זמן רב עד שהתפרק. "בביסטרון אני החזקתי בהגה, בנמל הייתי חלק ממערכת גדולה יותר והיתה לי פחות שליטה".

עם מעט תסכול מעולם המסעדנות יהלומה הקימה קייטרינג יוקרתי ותוך זמן קצר כבר נאלצה להתמודד עם מספר אירועים בשבוע וניהול של צוות גדול. "בזמן הזה פגשתי המון אנשים מוכשרים שעבדו במסעדות הכי טובות בארץ, שבאו לעבוד איתי, לפעמים אפילו כאורחים לאירוע אחד, ולפעמים לזמן יותר קבוע, והם הביאו איתם כל מיני שיטות ומתודות ומחשבות על אוכל שיצרו בינינו דיאלוג שגרם לי להתפתח וללמוד", אומרת יהלומה, "מה שהוביל בסופו של דבר לנקודה הזו".

"שחקי שחקי הוא כמו הביסטרון, רק משודרג, מקום שמשקף את ההתפתחות שלי בשנים האחרונות, יש כאן עליית מדרגה, אני מביאה איתי עוד דברים, כמו לימודי אפייה אצל הבולונז'ר אנומראל עוגן, שבא לידי ביטוי בתפריט בפוקאצ'ה של בטטה סגולה למשל, או קורס ליקוט שנתי אצל יתיר שדה שמשתקף למשל במנת הטורטליני תרד מהקייטרינג, שהופכת כאן במסעדה לטורטליני עלי בר עם עלים שיתיר ליקט, ממש שקים של עולש בר וחומעה שיתיר קוטף עבורי. מצד אחד הטעם מאוד מעודן ויושב בציר ירקות וחמאה ומצד שני זה משהו פראי לגמרי".

עוד באותו נושא

שלדי: בר קולינרי חדש בהרצליה

לכתבה המלאה
ירקות בסוויד. שני בריל,
ירקות בסוויד/שני בריל

שחקי שחקי, כמאמר השיר של טשרניחובסקי שנכתב עוד במאה הקודמת "שַׁחֲקִי, שַׁחֲקִי עַל הַחֲלוֹמוֹת / זוּ אֲנִי הַחוֹלֵם שָׁח / שַׂחֲקִי כִּי בָאָדָם אַאֲמִין / כִּי עוֹדֶנִּי מַאֲמִין בָּךְ", הוא גסטרו בר בוגר באופיו שהוקם בשיתוף פעולה של יהלומה עם שמעון משל מבעלי בר הפיקוק.

השניים הפכו לחברים טובים וכשמשל אמר ליהלומה שיש לו רעיון למסעדה מיד נצצו לה העיניים, "התגובות של אנשים בימים האחרונים זה כמה חסרתי להם וכמה הם התגעגעו לאוכל שלי", היא מספרת, "אנשים מחפשים את הבית ההוא שהיה להם בבסיטרון ואני מקווה שהם יימצאו אותו גם פה. השיחוק הגדול כאן זה המיקום, זאת הפעם הראשונה שאני נמצאת קרוב לכולם, לא צפונה מדי ולא דרומה מדי, ולכן גם הסכמתי לחזור לעולם הזה, לא הייתי חוזרת לכל סיבוב והיו הרבה הצעות, אבל שמעון אמר משפט שאהבתי - כבר גרת בצפון וגרת גם בדרום, את צריכה עכשיו חדר במרכז. אז זה החדר שלי במרכז".

קרודו דג ים. שני בריל,
קרודו דג ים/שני בריל

התפריט של שחקי שחקי באמת מזכיר מאוד את הביסטרון אבל מציע גרסאות מורכבות יותר שנדמה שמתאימות יותר לתל אביב המתוחכמת, אבל גם זו השכונתית הנגישה. "הדי.אנ.איי של התפריט נשאר לבנטיני וכאן דווקא התקרבתי לעצמי. כל המנות פה הם יהלומה בצורה כזו או אחרת, יש רק מנה אחת אסיאתית של לברק מאודה באייסברג ותמרינדי, שפחות קשורה למטבח שלי, אבל אני מאוד אוהבת, בסופו של דבר רציתי שגם לי יהיה כיף".

סביצ'ה מוסר ואבוקדו על לחם פוקצ'ה. שני בריל,
סביצ'ה מוסר ואבוקדו על פוקצ'ה מבטטה סגולה/שני בריל

למרות האופי הלבנטיני נראה שיש במטבח של שחקי שחקי, טכניקות אחרות כמו שימוש בסווויד, שיטות צלייה שונות, הרבה יותר דגים נאים והרבה ייצור עצמי של לחם ופסטה למשל. "כל הפסטות פה הן עבודת יד, החל מפיצ'י יין אדום, דרך טורטליני מבצק רבוך ועד ניוקי טחינה שזו מנה שהומצאה בביסטרון. חלק מהמנות הן מנות מנצחות שלי מכל השנים, כמו סלט מוצרלה עם פול ירוק למשל, וחלק הם באמת דברים חדשים כמו ספיישל טטאקי בקר בגלייז של אשכוליות וטרגון, מצד אחד אני משתמשת בחומרי גלם שאני מחוברת אליהם מצד שני העבודה של צמצום של הסירופ זה משהו חדש שלי, עם האניס החזק שמלווה את הבשר שרק נצרב מבחוץ. זאת מנה מתוחכמת, זה דור 02 של הביסטרון".

"יש כאן גם חלת לובסטר בהשראת הלובסטר רול" ממשיכה יהלומה בהתלהבות "אבל לא רציתי להשתמש בלחמנייה פשוטה, אז לקחתי מערן שרויטמן חלת בריוש שמחבקת את הלובסטר שנקצץ ומתבשל ברוטב ברנייז, עם שאלוט וחומץ בן יין וקצת יין לבן. הלובסטר גם נשלק בחמאה וגם עובר עטיפה בתוך הברנייז עם קצת עירית וסלק בסוף, וזה יושב כמו סנדביץ ענק".

אווירה. דן חיימוביץ',
עם דגש על אלכוהול/דן חיימוביץ'

בשחקי יש בר ארוך, שולחנות בפנים ובחוץ, ודגש גדול על אלכוהול שהביא לכאן משל עם הנסיון הרב שיש לו בשילוב בין אוכל למשקאות. בימים האחרונים המקום המה חברים ובני משפחה שהגיעו לימי ההרצה, יהלומה לא הפסיקה להתרוצץ, להסביר, לטעום, לבדוק, ולא שכחה לחבק ולהתלוצץ עם טבחיה, "אם קרה משהו בשנתיים האחרונות זה היכולת שלי לזהות על מי אני יכולה לסמוך, לתת לטבחים הרבה יותר ספייס ממה שידעתי לתת בעבר וטיפה לשחרר", היא מסכמת, "התפריט הוא לגמרי הממלכה שלי, אבל למרות שאני בן אדם שמשדר עוצמה ודעתנות אני גם אוהבת דיאלוג וזה נכון בכל דבר שאני עושה, אם אני סומכת על מישהו אז הביטוי העצמי שלו מאוד חשוב לי ובעבודה משותפת קורים דברים טובים, וזה בדיוק מה שקורה כאן".

שַחֲקּי שַחֲקּי, טשרניחובסקי 4 תל אביב, 03-7744511, שעות הפעילות בימים א'-ה' וש' 17:00-00:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully