וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש במחנה יהודה: קובה בפיתה

27.5.2019 / 11:00

קובה בפיתה, מסעדה חדשה במחנה יהודה, מגישה יותר מ-10 גרסאות של קובה, כולן ממתכונים של סבתא סלימה הכורדית, יש גם סיגרים במילוי בשר ועלי גפן ממולאים, ומנת דגל אחת של קובה בפיתה כמובן

קובה חמוסטה. אסף קרלה,
דמיינו את זה בפיתה- קובה חמו/אסף קרלה

אוראל חרר ישב עם סבתא שלו במשך שבועות כדי לבנות את התפריט של המסעדה החדשה שהוא וחברו, אביב בן אהרון, תיכננו לפתוח בשוק מחנה יהודה בירושלים. היום, כשהמקום כבר עומד, סבתא סלימה גאה מאוד. המתכונים שלה לקובה, בני יותר מ-50 שנה, מככבים במסעדה החדשה של שני הצעירים שהשתחררו לא מזמן מהצבא.

עוד מסעדות בירושלים ששוה לכם לבדוק:
בית הקפה הפסטורלי של משק עפאים
הפיתות הנהדרות של דוויני

קובה מטוגנת. אסף קרלה,
קובה מטוגנת/אסף קרלה

חרר ובן אהרון, חברי ילדות, שניהם ממוצא כורדי ושניהם אוהבים במיוחד קובה, פתחו בשבוע האחרון את קובה בפיתה, מסעדה לא קטנה, יותר מ-30 מקומות, שבה הם מגישים יותר מ-10 גרסאות של קובה, בכל קובה בשר אחר, 4 סוגים של קובה במרק, 3 סוגים של קובה מטוגן, קובה טבעוני, קובה צמחוני, ומנה של קובה בפיתה, שהיא הלא מנת הדגל של המקום ועל שמה נקראה המסעדה.

עוד באותו נושא

סיור לילה במקומות הלוהטים של מחנה יהודה

לכתבה המלאה
קובה חמו. אסף קרלה,
ככה זה נראה בתוך הפיתה/אסף קרלה

הקובה אותה מגישים בתוך פיתה מתבשלת במרק כורכום, גזר וחומוס וצבעה צהוב, הבשר בתוכה נטחן גס ולבסוף מעורבב עם עגבניה קצוצה (40 שקלים). קובה בפיתה מוגשת בתוך שני חצאי פיתה המונחים על מעמד פלאפל ומוגשים עם טרשי תוצרת בית וטחינה. יש בתפריט גם קובה חמוסטה במילוי סיסקה, בשר שמתבשל 6 שעות על אש קטנה מאוד עד שכמעט נשרף, במרק חמוץ עם סלרי, מנגולד ושום (38 שקלים); קובה עיראקית מטוגנת עם בשר ושקדים (9 שקלים); קובה צמחונית מפטריות, תפוחי אדמה ובצל; וכמובן איך אפשר בלי המרצדס של הקובות, קובה אדום במילוי בשר טחון במרק סלק (40 שקלים).

קובה סלק. אסף קרלה,
קובה סלק/אסף קרלה

אבל בקובה בפיתה לא מסתפקים רק בקובה, יש גם תוספות ומנות ראשונות כמו ממולאים של עלי גפן, בצל וכרוב במילוי אורז ועגבניות (32 שקלים); לחם אדום בתערובת של בצל, שום ועגבניות עם חצילים מטוגנים וטחינה (23 שקלים); סיגרים במילוי בשר (15 שקלים); כרובית מטוגנת (27 שקלים) ועוד.

חרר ובן אהרון אולי העלו על נס מתכונים מהעבר, אבל הם עטפו את זה במוזיקה כורדית קצבית מגניבה, אווירת שוק עליזה שמתודלקת באלכוהול ובתמונות ישנות של סבתא סלימה מכינה קובה, חלקן צולמו לפני יותר מ-50 שנה.

קובה בפיתה, התפוח 11, שוק מחנה יהודה, ירושלים, 050-3646405, שעות הפעילות בימים א'-ה' 11:30-00:00, יום ו' 11:00-שעה לפני כניסת שבת, שבת- שעה אחרי צאת שבת-1:00.

קובה בפיתה. אסף קרלה,
מתכונים של חמישים שנה/אסף קרלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully