וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוקר טוב יהודה הלוי: שתי מסעדות רחוב חדשות ומרגשות

4.6.2019 / 15:00

באחת הפינות המיתולוגית של תל אביב נפתחו ממש אתמול שתי מסעדות אוכל רחוב חדשות, האחת של שני אחים שעושים שיפודים כמו שעוד לא פגשנו, והשניה מציעה פרשנות מגניבה על מנה טוניסאית מסורתית

סון רון

שיפוד עוף בנאן. רעות סהר, רעות סהר
עוף במשרה יוגורט מתובל/רעות סהר, רעות סהר

אופיר גוטמן למדה 3 שנים בבית הספר לבישול של פול בוקוז בליון ולאחר מכן עבדה במסעדות מישלן בשביל להשתפשף עם הפינצטה. בזמן הזה היא אמנם למדה גסטרונומיה ומנהל עסקים, וגם זכתה בתואר שף-פטיסרי מבית הספר הנחשב, אבל את ליבה כבש דווקא אוכל הרחוב בעיר ליון, העיר השניה בגודלה ובחשיבותה בצרפת, מי שהיא מצד אחד עיר של כוכבי מישלן ומסעדות בושון קלאסיות ומצד שני עיר מהגרים עמוסת מאכלי רחוב. במהלך אותן שנים פחות או יותר, רותם גוטמן, אחיה של אופיר, ניהל את מסעדת שילה של השף שרון כהן. כשאופיר חזרה לארץ היה זה אך טבעי ששני האחים יחברו יחד ויפתחו מקום משלהם.

סון ורון (Saône and Rhône) הם שני הנהרות היוצרים את לשון היבשה עליה פרוסה העיר ליון, ועל שמם נקראת המסעדונת החדשה שלהם, בפינת הרחובות יהודה הלוי ונחלת בנימין (איפה שהייתה בעבר מסעדת דים סאם סטיישן). מדובר במקום קטנטן שמתפקד כדוכן בשירות עצמי, בו מכינה גוטמן שלוש מנות שמערבבות את המזרח עם המערב ועם הלבנט, כשתנור טנדורי ענק שיושב במטבח מוציא ממנו שתי הפתעות: לחמי נאן פריכים העשויים באופן מסורתי, ובתוכם שיפודים לוהטים של קבב או של עוף.

שיפוד עוף בנאן. רעות סהר, רעות סהר
וככה זה נראה אחרי הגלגול/רעות סהר, רעות סהר

שיפוד הקבב שמגישים במקום הוא תערובת של שפיץ שייטל, ליה (שומן כבש) ותבלינים, והעוף מושרה במרינדה של יוגורט מתובל. חוץ משני אלה יצרה אופיר מנה טבעונית יצירתית במיוחד של כרובית, בטטה ועשבי תיבול, עטופים בכרוב ובדף אורז לכדי גליל שהופך בחום תנור הטנדורי לקריספי מבחוץ ורך מבפנים. כל שיפוד (אם משום מה אתם מחליטים לוותר על הנאן הנהדר), וכן גם את מאפה הכרובית, אפשר לקבל גם בגרסת הקערה, עם בורגול וחסה, או רק חסה, עגבניות קצוצות, עשבי תבלין ורטבים שאופיר מכינה לגמרי בעצמה.

סון רון נפתחה רק אתמול להרצה, והמחירים כרגע הם מחירי הרצה של 20 שקלים בלבד לכל אחת מהמנות, אבל יעלו בקרוב ל-28 שקלים למנה, יש גם קינוח טפיוקה וקוקוס לצרכני המתוק (5 שקלים).

בתוכנית של האחים גם יהיו מיצים מיוחדים תוצרת בית, וביניהם גם משקה האורצ'טה, משקה שמקורו במרכז אמריקה והוא מבוסס על חלב אורז שמושרים בו תבלינים כמו קינמון וציפורן והוא מבושל עם תמרינד אבל נמזג על קרח ומוגש קר.

סון רון פתוחה כרגע בשעות הרצה משתנות, כרגע בימים ב', ד' וה' בשעות 13:00-20:00, ג' 13:00-17:00 ויום ו' 11:00-14:00. בשבוע הבא יתיישרו כל שעות הפעילות בימי חול ל-13:00-20:00.

סון רון, יהודה הלוי 44 תל אביב, 052-3662285

עוד באותו נושא

חדש במחנה יהודה: קובה בפיתה

לכתבה המלאה

מחשי

קציצות מחשי. רעות סהר, רעות סהר
קציצות מחשי משודרגות/רעות סהר, רעות סהר

ממש בצמוד לסון רון, נפתחה גם בדיוק אתמול מסעדונת רחוב נוספת. עידו דהאן זוכר את עצמו מגיל צעיר מבשל במטבח של ההורים לפני שהם חוזרים מהעבודה, ואז שוטף כלים, מנגב ומחזיר הכל למקום כדי שלא ידעו, כי אסור היה לו להפעיל את הגז לבד. האהבה שלו לבישול הלכה מעולה עם המטבח הטוניסאי ששלט בביתו ובבית סבתו, וכבר כשהיה נער למד מתכונים שנכתבו שלושה דורות לפניו.

את אחד המתכונים, קציצות מחשי טוניסאיות מטוגנות, הוא הכין כל כך הרבה פעמים, שינה, הוסיף וגיוון את המתכון, עד שהיתה לו ביד מנה מקורית שלא יכול היה לשמור עוד לעצמו והשבוע הוא פתח את "מחשי", מסעדה קטנטנה, בה הוא מגיש תפריט מצומצם עם שלושה סוגים של קציצות מחשי; קציצות עוף מטוגנות עטופות בבטטה, קישוא או תפוח אדמה. העוף המתובל משתלב נהדר בירקות שעוטפים אותו ובתוך המעטפת הפריכה מסתתרת קציצה רכה ונפלאה.

ברירת המחדל היא מנת מיקס של שלושת הסוגים אבל אם אתם רוצים להתמקד באחד יזרמו איתכם. את הקציצות מגיש עידן בתוך פיתה עם סלטים וממרחים (26 שקלים) או בצלחת עם אורז או ירקות בגריל וסלט טרי שנחתך במקום (35 שקלים). רימייק נהדר של מנה מסורתית.

מחשי, יהודה הלוי 44 תל אביב, שעות הפעילות בהרצה בימים א'-ה' בשעות 11:00-18:00, וביום שישי עד 15:00, 052-6542398

קציצות מחשי. רעות סהר, רעות סהר
קציצות מחשי בצלחת עם אורז וסלט/רעות סהר, רעות סהר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully