וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדרגות לגן עדן: קבב ומרגז בבגט אחד

11.6.2019 / 7:40

בדיוק בגבול שבין רמלה ללוד, מגלה המונה את פינת מן, שם עושים בגט חם וטרי מהתנור עם ירקות חמים על הפלאנצ'ה, קבבים ביתיים ושמנמנים ונקניקיות מרגז חרפרפות, אם יש מדרגות לגן עדן הן כנראה יוצאות מכאן

פינת מן. קובי רובין, קובי רובין
כמה טוב בבגט אחד/קובי רובין, קובי רובין

זה התחיל כמו עוד יום שלישי, אבל כשאתה נמצא באיזור רמלה-לוד, גם ליום חול רגיל יכולות להיות תפניות מעניינות. קיבלתי נסיעה לכיוון כלא מעשיהו כשלפתע זיהיתי את "פינת מן" בתחנת הדלק ממול. כהרגלי בקודש, הפעלתי את האופטימיות היתרה ונכנסתי לטעום. אפשר לראות את הקצה של כביש 40 מתחנת הדלק בה שוכנת פינת מן, לא בדיוק על הדרך, אבל מספיק קרוב בשביל להביא סטייה קלה לכיוון, גיליתי את המקום בטעות, וזאת הייתה אחלה טעות שבעולם, איזה מזל שנכנסתי לתחנת דלק.

אף פעם לא הבנתי איפה בדיוק עובר הגבול בין רמלה ולוד, הייתי בטוח שתחנת הדלק היא בצד של לוד, אבל לא, דווקא רמלה, הבתים מהצד השני של הרחוב זה כבר לוד, כאן זה הקצה הצפוני של אזור התעשייה של רמלה.

את פינת מן פתח אורי לפני 4 שנים בלבד בעצת האישה לבנת שיש לה גם יד במטבח. על ההתחלה ראיתי ערימה של ירקות על הפלנצ'ה, עגבניות ופלפלים חריפים בפרוסות מתענים להם על האש של הפלאנצ'ה, מקבלים ליטוף מכל כיוון, לאט לאט משחררים את הטעם בעדינות, ישר רציתי לאכול את זה, לא עניין אותי כלום. אבל אז הודיע לי אורי "אי אפשר ככה בלי כלום" למרות שבתל אביב בגט עם סלט בלבד זאת מנה לגיטימית, גם יש לזה לקוחות והרבה, אבל כאן זה רמלה, את התוספת מקבלים רק עם מנה עיקרית בתוך הבגט.

פינת מן. קובי רובין, קובי רובין
ברוך הבא לרמלה/קובי רובין, קובי רובין

אורי הניח על הפלאנצ'ה קבבים ונקניקיות מרגז, כרגיל לא רציתי לוותר על כלום, אז הזמנתי בגט חצי-חצי (34 שקלים) ועדיין לא יכולתי להוריד את העיניים מהירקות, הצבע שלהם היה מהפנט, לא הפסקתי להסתכל על האדים שעלו מעלה מתוך התערובת הכל כך יפה הזאת.

אחרי שבחרתי לי בגט ישר מהתנור, שיכבה של ליים בלדי, שכבה של חריף אדום, הגיע הרגע לחכות לקבבים ולמרגז, שיקבלו את כל החום שאפשר וצריך. אז הונחו כלאחר כבוד שתי נקניקיות מרגז לאורך כל הבגט ועליהן שלושה קבבים בייתים מדושנים ושמנים, קבב ביתי מעשה ידיה של לבנת שמנצחת על המטבח מאחורי הקלעים. אין יותר מאהבה כזאת.

עוד באותו נושא

חרדת נטישה של שמנים: המונה טועם פלאפל עם חילבה

לכתבה המלאה
פינת מן. קובי רובין, קובי רובין
פינת מן/קובי רובין, קובי רובין

הקבב לא טחון מידי, נותן התנגדות קלה בביס אבל נכנע אל תוך המיץ של עצמו, זה מתפרק אל תוך המרגז דרך סלט הכרוב המעולה והטרי מאוד. נקניקיותהמרגז של פינת מן הן מהסוג המנומס, לא חריפות במיוחד, אבל מתובלות מאוד. ביקשתי מהבחור המקסים מאחורי הדלפק לפרק לי את הסלט החם שעל הפלנצ'ה לחתיכות קצת יותר קטנות, אז נלקחה לה כמות מירקות מהפלאנצ'ה ונחתכה טיפה יותר דק, אבל עדיין בגודל נגיס. זה הונח על הקבבים, כך שהמיצים מהירקות החמים זלגו בעדינות אל תוך הקבבים.

הפלפלים הירוקים החריפים התעדנו להם על הפלאנצ'ה, קצת מהחריפות הבלתי אפשרית התעמעמה לטובה (לקראת הקיץ יש יותר מסיכוי שהחריפות תעלה). כל נגיסה ניסיתי לתפוס את הכל מהכל, כלומר, שיהיה גם בגט, גם ירקות, גם קבב וגם מרגז, אתם מכירים אותי, מה חדש? כאילו שאתם לא תנסו את אותו הדבר. אם יש מדרגות לגן עדן, הן כנראה יוצאות מכאן.

פינת מן, דוכיפת 1 רמלה, 08-8605401, שעות פעילות: א-ה 07:00-17:00. כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully