וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום טיול קולינרי ברמת הגולן

4.7.2019 / 12:35

נוסעים צפונה? מצאנו כמה פעילויות קולינריות וסמי-קולינריות שיכולות לעניין אתכם באזור רמת הגולן: קטיף דובדבנים, ביקור ביקב, קטיף פירות יער, שדה לבנדר יפהפה, ואיך אפשר בלי מסעדה חדשה? הכינו את הווייז

עזיזו לבנדר בגולן

עזיזו לבנדר הגולן. רעות סהר, רעות סהר
שדות לבנדר/רעות סהר, רעות סהר

מתגעגעים לפרובנס? דן ולילך אסרף ממושב כנף לקחו פרויקט ישן שנזנח לפני שנים והחליטו להחיות אותו מחדש. כבר בשנות ה-80 היה במושב נסיון לגדל לבנדר אבל האקלים של רמת הגולן היה למכשול. היום, דן ולילך לקחו את הפרויקט הזה ברצינות, פנו למומחים, נסעו לראות איך עושים את זה במקומות אחרים בעולם, ומחזיקים כיום בכ-15 דונם של לבנדר. הלבנדר פורח במשך ארבעה שבועות בלבד בשנה, בדרך כלל מסוף מאי עד סוף יוני, וממש בימים האחרונים גזם דן את השדה בתום תקופת הפריחה הנוכחית, אבל עדיין אפשר לבקר במקום כדי לשמוע על מיקרו תעשיית הלבנדר שלהם, שכוללת מלבד השדה גם מפעל קטנטן לייצור שמנים ארומטיים (לשמן הלבנדר סגולות רבות), וחנות קטנה לממכר כריות ריח, זרים מיובשים, סבונים, ועוד מגוון מוצרים קטנים וחמודים שטובעים בסגול.

עזיזו לבנדר הגולן. רעות סהר, רעות סהר
הלבנדר מתייבש במפעל/רעות סהר, רעות סהר

דן ולילך יכינו לכם תה לבנדר משגע ויגישו עוגיות לבנדר שתרצו לבקש את המתכון שלהן. דן מספר שהשדה שצמוד לחנות המפעל הוא רק חלק קטן מ-15 הדונם שיש לו שנמצאים לא רחוק משם ושיפרחו רק בעוד שנה פחות או יותר, כיוון שהצמחים עדיין צעירים ולבנדר פורח מגיל שנתיים ומעלה. עד לפני כמה ימים היתה החלקה הקטנה של דן עמוסה בפרחים הסגולים הקטנים ובהמוני דבורים שמעופפות בין הצמחים ומאביקות את הפרחים, בחנות תוכלו גם לרכוש את דבש הלבנדר שיש לו ארומה מיוחדת משלו. אבל גם ללא הפריחה המרהיבה שווה לבקר בחנות המפעל הקטנה של עזיזו לבנדר ולתמוך בחקלאות הקטנה המקומית הזו.

עזיזו לבנדר בגולן, מושב כנף, 050-5871515, בתיאום מראש בלבד

עוד באותו נושא

שירת העשבים: סיור אוכל בכפר ראמה

לכתבה המלאה

יקב טרה נובה, מושב כנף

יקב טרה נובה. רעות סהר, רעות סהר
פירות יער מכל הסוגים/רעות סהר, רעות סהר

כ-200 מטרים מהחלקה הסגולה של משפחת אסרף ממוקם יקב טרה נובה. הכרמים של היקב אמנם נמצאים בתל פארס, הר געש רדום שנמצא כ-35 קילומטרים משם, אבל ביקב עצמו יש מבנה עץ ממוזג שם מארחים קבוצות קטנות בתיאום מראש. יקב טרה נובה הוא ממש לא רק יקב, מדובר בקבוצה של יזמים חקלאיים שמלבד יין, מגדלים גם זיתים לשמן ומתעסקים גם בייצור ליקרים מיוחדים ובגידול פירות יער. ביקב עצמו מייצרים רק יין אדום מתערובות של כמה זנים כמו שיראז, קברנה סובניון, מרלו וקריניאן ומפיקים כ-10,000 בקבוקים בשנה. אם תקבעו מראש, תוכלו להיכנס לחלקת גן העדן הקטנה של טרה נובה, שישה דונם בהם מגדל אדריאן מגוון אדיר של פירות יער, או כמו שהוא קורא להם יהלומים מהטבע, חלקם נדירים ממש בארצנו, החל מפטל אדום ופטל צהוב, פטל שחור, תותים, אוכמניות כחולות ואדומות, ועד תות אפגני.

יקב טרה נובה. רעות סהר, רעות סהר
קטיף עצמי/רעות סהר, רעות סהר

הכניסה תעלה לכם 35 שקלים ותוכלו לאכול כמה שתרצו, אבל אם תרצו לקחת קופסאות הביתה תצטרכו לשלם עליהן בנפרד. כשתתארחו ביקב תוכלו לטעום ולקנות גם ריבות ומרקחות שאדריאן מכין מהפירות, וגם ליקרים מיוחדים מקלמנטינה או פסיפלורה למשל. תוכלו לטעום גם משמן הזית המופק במקום, בעיקר מהזנים ארבקינה וקורנייקי, סביב שולחן קטן מקסים עם לחם וגבינות מקומיות, וכמובן הרבה סיפורים על המשפחות המעורבות בדבר. בחלל היקב מתקיימות לא מעט ארוחות מיוחדות בליווי יינות היקב (שווה לעקוב באתר האינטרנט), בדרך כלל אירועים המערבים יצרנים מקומיים ומספקים הצצה נהדרת לתוצרת המקומית של האזור.

טרה נובה, מושב כנף,050-4478378 , בתיאום מראש בלבד

בוסתן בראשית, עין זיוון

בוסתן בראשית עין זיוון. רעות סהר, רעות סהר
הדובדבנים האחרונים/רעות סהר, רעות סהר

אלה ממש הימים האחרונים בהחלט בהם אפשר ליהנות מקטיף הדובדבנים בבוסתן בראשית עין זיוון. בשבועות האחרונים מילאו את בוסתני הדובדבנים המוני ישראלים שקטפו במו ידיהם את הפירות המתוקים ולקחו הביתה קופסאות פלסטיק מלאות ב"זהב האדום". כניסה תעלה לכם 35 שקלים לאדם ותוכלו לקטוף ולאכול כאוות נפשכם, אבל אם תרצו לקחת קופסאות הביתה תשלמו 15 שקלים לכל קופסה. כבר עכשיו אפשר להכריז על העונה הזו כמוצלחת במיוחד עם יבול דובדבנים גדול מזה שהיה בשנה שעברה, ועם כמה זנים מובחרים ומוצלחים במיוחד שנתנו הרבה פרי. בוסתן בראשית נמצא בתוך מתחם פעילויות לכל המשפחה, כך שגם אם פספסתם את עונת הדובדבנים, תוכלו ליהנות מהמדשאות, פינת החי, גן השעשועים והפעילויות המיוחדות הנערכות במקום.

בוסתן בראשית, עין זיוון, 04-6993610, אפשר להתעדכן באתר האינטרנט של תיירות עין זיוון

מטרלו, עין זיוון

בתחילת השנה פתח עדי פרץ, בן קיבוץ עין זיוון, בית קפה קטן ומאפייה המציעים חוויה קולינרית די נדירה באזור הזה. במקום הקטן שתיפקד בעבר כמפעל לשקפקפים (אותם סנדלי פלסטיק משנות ה-80), הוא מביא את האהבה שלו לאפייה לידי ביטוי בתפריט מאפים מרשים של קרואסונים, לחמים, עוגות ועוגיות, לצד תפריט של כריכים וסלטים שעושים שימוש בכל מה שיוצא מהתנור, והכל באוריינטציה איטלקית. בתפריט של מטרלו, מערוך באיטלקית, יש מגוון מנות שמתאימות לארוחת בוקר אבל גם לשעות מאוחרות יותר ביום כמו קרואסון סלמון עם ביצת עין או קרואסון עם ביצה מקושקשת, ריבת בצל, פרמזן ועגבניה ירוקה. יש גם ברוסקטה עם אנשובי, עגבניות מיובשות, גבינה כחולה ולימון כבוש ואחת דווקא עם אבוקדו, צנונית וצ'ילי חריף.

יש פוקאצ'ות כמו פוקאצ'ה ביאנקה עם זוקיני, ארטישוק, שום שחור, כמהין ומעין פניני בלסמי מעניינות שמתפוצצות בפה, וגם סלטים ביניהם למשל סלט אנדיב עם קלמנטינות שומר וגבינה או סלט של פאקוס, שקדים ירוקים, שקדים קלויים, אגס, רוקט, נבטי קייל, בצל מקורמל וגבינה כחולה. הכל עונתי, משתנה ומתחלף בהתאם לתוצרת המקומית הטרייה, אז כדאי לצפות כל פעם לדברים חדשים ומפתיעים.

בגזרת המתוקים יש עוגת ליים, מאפה מסקרפונה, קרואסון ערמונים, עוגת שמרים שוקולד חלבה, עוגת בננות וריבת חלב, לצד קפה מצוין כמובן ועוד המון הפתעות שכולן מבוססות על מה שיש עכשיו במטעים ובפרדסים של האזור.

מטרלו, עין זיוון, 054-2468019, שעות הפעילות בימים ג'-ה' בין השעות 9:00-16:00, יום ו' עד 00:14 ויום שבת עד 17:00, ראשון ושני סגור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully