וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הביקורת: איומים אנטישמיים על אייל שני בניו יורק

11.7.2019 / 12:10

רק שלושה חודשים עברו מאז הפתיחה של מסעדת הסלון של אייל שני בניו יורק, והשף מצליח לעורר מחלוקת גם בקרב האמריקאים, זה התחיל עם ביקורת קשה על המחיר של מנת עגבניה וממשיך עם מכתב איומים אנטישמי

אייל שני בסלון בערב של האקדמיה לבישול איטלקי בארץ. דרור עינב
העגבניות של איל שני בסלון תל אביב/דרור עינב

אייל שני משך השבוע הרבה אש בניו יורק. מסעדת הסלון שלו ושל שותפו שחר סגל שנפתחה ב-Hell's Kitchen בתחילת אפריל השנה, אחרי שני סניפים של המזנון בעיר, מצליחה לעורר לא מעט אמוציות בקרב הניו-יורקרים.

כן, מסתבר שלא רק בקרב הישראלים שני מעורר מחלוקת עם ביקורות על המחירים הגבוהים ועל היהירות שלו מצד אחד (שני טוען ששינה את עולם ההמבורגר של ניו יורק עם מנת הפולדד צ'יז בורגר שמוגשת במזנון), ומצד שני ישנה לא מעט התלהבות מהמסעדה שמשמיעה עומר אדם בפול ווליום והטבחים בה נעמדים על הדלפק בשביל לשפוך שמן זית מלמעלה על כל המנות. האמריקאים משתגעים על הבלגן הים תיכוני הזה ומאוד מתקשים להשיג שולחן במסעדת הסלון בשעות המבוקשות (המסעדה פועלת בסופי שבוע בלבד ומציעה שני סבבי הושבה- הראשון בשש בערב ומאופיין בשקט ואיפוק יחסי ואילו השני התפרסם כקרנבל ים תיכוני לוהט שבו המוזיקה מתרוממת, כולם אוכלים בידיים והטבחים הם רוקסטארים שבמקום גיטרה הם מחזיקים סכין).

אייל שני בסלון בערב של האקדמיה לבישול איטלקי בארץ. דרור עינב
אייל שני במסעדת הסלון בתל אביב/דרור עינב

לפני עשרה ימים עלה שוב שני לכותרות בתפוח הגדול, אמנם לא באחד העיתונים הנחשבים ביותר אבל עדיין, מבקר המסעדות של הניו יורק פוסט, סטיב קוזו, הקדיש טור שלם מהביקורת שלו על הסלון בשביל לתהות על פשר המחיר של 24 דולר למנה של עגבניה בשמן זית אשר מוגשת במסעדה. קוזו אמנם תיאר את העגבניה כמיוחדת, מגידול הידרופוני בחווה ידועה באפ-סטייט ניו יורק, אבל הוא לא הסתיר את הציניות שלו שמדובר בסופו של דבר בעגבניה, אפילו לא גדולה במיוחד, שמן זית וכמה פירורי מלח גס במחיר "שהעליב את הארנק שלו". הביקורת הזו כאמור הצטרפה לשורת ביקורות ניו יורקיות שנזפו באייל שני על "החוצפה הישראלית" שבאה לידי ביטוי במחירים שגם ביחס לניו יורק הם גבוהים במיוחד.

הסערה הזו לא הספיקה לחלוף וכבר התעוררה סערה נוספת. לפני ימים ספורים קיבל אייל שני מכתב אנטישמי אנונימי שקורא לשני ולכל היהודים להסתלק מניו יורק. "רוב האמריקאים שונאים את ישראל", זו לשון המכתב, "לא רצינו בכלל את הסודה סטרים שלכם ורק יהודים אוכלים בבור הזה שלך עם המחירים המוגזמים". המכתב כתוב בשגיאות כתיב רבות ויש בו התייחסות גם לכך שהיהודים לא משלמים מיסים והקהילה האורתודוקסית יהודית אשמה בהתפשטות מגפת החצבת. המכתב מסיים בהכרזה ובאיום, "היהודים לא רצויים כאן וימיה של מסעדת הסלון ספורים!". אייל שני לא התייחס למכתב אבל שותפו שחר סגל העלה צילום שלו לחשבון הטוויטר שלו בצירוף הכיתוב בוקר טוב אמריקה.

עוד באותו נושא

עם זה כבר אי אפשר להתווכח: סיפור ההצלחה של אייל שני מעבר לים

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully