וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם זה כבר אי אפשר להתווכח: סיפור ההצלחה של אייל שני מעבר לים

6.4.2019 / 8:15

לפני כשבועיים נפתח הסניף השני של המזנון בניו יורק, מה שאומר שהפיתות של אייל שני נמכרות כעת בתשעה לוקיישנים שונים ברחבי העולם, תוסיפו לזה עוד 4 מסעדות מצליחות בארץ וסניף של הסלון שעתיד להיפתח בניו יורק, ותקבלו את אחד השפים הישראלים הכי מצליחים היום

מזנון ניו יורק. אינסטגרם מזנון ניו יורק, אתר רשמי
מנת פיתה במזנון ניו יורק/אתר רשמי, אינסטגרם מזנון ניו יורק

אייל שני לא עוצר. לפני קצת יותר משבועיים נפתח הסניף השישי של המזנון מחוץ לישראל מה שאומר שהפיתות שלו נמכרות כעת במלבורן, וינה, בשני לוקיישנים בפריז ובשני מיקומים במנהטן ניו יורק. זאת כמובן בנוסף לעסקיו בארץ - שלושת סניפי המזנון בתל אביב (באבן גבירול, קינג ג'ורג' ורמת החייל), ומסעדותיו המצליחות צפון אברקסס, בית רומנו ואיתה הפיצה בתדר, פורט סעיד, מסעדת הסלון והצעירה שבהן - מסעדת מלכה הכשרה.

עם כל זה, קל לשכוח שרק לפני כמה שנים השף המפורסם שקע בחובות, פשט את הרגל והיה מעורב בתסבוכות משפטיות, כשהיום, יחד עם שותפו שחר סגל, הוא מחזיק אימפריה ענקית שמלבד כל המסעדות שהוזכרו, מתוכננת להתרחב עם סניף מעבר לים של מסעדת הסלון שתיפתח בחודש הבא גם היא במנהטן, ועם דיבורים על סניפים נוספים של המזנון בטוקיו ובלוס אנג'לס.

אייל שני. הילה מרסל קוק,
אייל שני/הילה מרסל קוק

לפני שנה, כאשר פתח שני את סניף המזנון בצ'לסי מרקט במנהטן, איזור קולינרי שופע, הוא מהר מאוד הפך להיות המקום המדובר והמבוקש ביותר בשוק האורבני הזה, עם תורים ארוכים ועם אלפי אנשים שהגיע לאכול שם במהלך השבוע, כולל לקוח מפורסם במיוחד בשם ג'רי סיינפלד אשר נתפס סועד במקום ממש בימי הפתיחה.

ניו יורק חיבקה את הקונספט של שני שאנחנו כבר התרגלנו אליו, מנות שף בפיתה במחירים נוחים שמוגשות באווירת שוק עליזה, ממש כמו בתל אביב. מה שהוביל תוך שנה, לפתיחת הסניף השני במנהטן שנפתח כאמור בחודש האחרון באפר ווסט סייד. סניפי המזנון בניו יורק דומים להפליא לסניפים בתל אביב, לא נעשה נסיון להתאים אותם יותר מדי לקהל האמריקאי, כנראה כי שני ידע שהאמריקאים יאהבו את זה בדיוק כמו שזה.

עוד באותו נושא

נפתח המזנון החדש של אייל שני

לכתבה המלאה
המזנון. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
סרביס בסניף אבן גבירול של המזנון/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

את המנות המוצלחות שלו הוא משחזר בכל הלוקיישנים, החל מפיתה רטטוי עם עגבניות, חצילים צלויים וביצה קשה, דרך פיתת הכרובית המפורסמת, או כמו ששני קורא לה "הפיתה הלבנה", פיתה מסבחה של שעועית לימה או מנת המינוט סטייק בפיתה. חוץ מהפיתות יש גם את מנת תפוח האדמה הדרוס והכרובית השלמה, עוד שתי מנות איקוניות של שני. כולן הגיעו לא רק לניו יורק, אלא גם לערים הנוספות.

עם זאת, בחלק מן הסניפים, שני מוסיף לתפריט ה"תל אביבי" פיתות המתכתבות עם העיר בה הן מוגשות, כך למשל בסניפי פריז תמצאו פיתות שמשתעשעות עם נכסי צאן ברזל של הקולינריה הצרפתית, כמו פיתה של סלט ניסואז, או פיתה של ביף בורגיניון, מנות שהטריפו את הצרפתים והפכו את אייל שני למפורסם בעיר האורות.

בוינה הוא התפרע עם פיתה מיוחדת שנקראת צ'יקן שפכטל, בשר עוף טחון שדופקים עליו כמו שניצל ומעלים אותו על הפלנצ'ה כשהתוצאה היא שניצל דק במיוחד שמקופל לתוך הפיתה עם ירקות טריים וקריספיים שהאוסטרים לא רגילים לראות בדרך כלל. גם במלבורן חיפש שני איך הוא יכול להכניס את הקולינריה המקומית לפיתה שלו עם מנת דג קוד מטוגן ואיולי ושתי מנות שעושות שימוש בנתחי בשר בקר מזן וואגיו האיכותי שגדל באוסטרליה.

במנהטן התרגשו הלקוחות האמריקאיים מהגרסה של אייל שני להמבורגר האמריקאי. בפוסט משתפך באינסטגרם המקומי של המזנון הכריז שני שלדעתו הוא המציא את ההמבורגר מחדש והפליג בתיאור על בשר בקר טחון אותו הוא משטח ומקפל. קצת גרסת הצ'יקן שפטכל מסניף וינה אבל זה לא שהאמריקאים, שכאמור השתגעו מהעניין, בודקים מהם מעללי שני באירופה.

הכל אפשרי אצל אייל שני

היכולת הזו של שני, להציע משהו חדשני ומקורי בערים שהן מהמתויירות ביותר בעולם, ולתרגם את היצירה שלו לכדי משהו מקומי ומוכר, עושה הרבה כותרות בעיתונות הקולינרית המקומית בפריז ובניו יורק, ושני הופך לאט לאט למוכר ומפורסם גם בערים האלו. הבאזז התקשורתי הזה לא הולך להזיק בכלל כשבחודש הבא ייפתחו דלתות הסניף הניו יורקי של מסעדת הסלון, פתיחה שכבר מדוברת מאוד בתפוח הגדול שלטובתה העתיק שני את מרכז עסקיו למנהטן לתקופה הקרובה.

לחם אבוד צפון אברקסס. אפיק גבאי
מנת "לחם אבוד" בצפון אברקסס/אפיק גבאי

אייל שני נכנס בשנים האחרונות לכל בית בישראל כאשר כיהן כשופט בתוכנית מאסטר שף, פרסום שקיבל תפנית עם הידיעות על חובותיו הכספיים ועל ענייניו הנידונים בבית משפט. מאז פתיחתה ב-2009 היו גם לא מעט שהספידו את מסעדת הסלון שאמנם פועלת רק יומיים בשבוע, אבל פועלת כבר עשור. בכלל, בניגוד להלך הרוח בספרה הקולינרית הישראלית בה מקומות נסגרים על ימין ועל שמאל, ואפילו מסעדות של שפים גדולים כמו רפי כהן ומאיר אדוני, כל אחד וסיבותיו שלו, שני לא סגר בשנים האחרונות אף מסעדה, והן כולן מצליחות ומבוקשות במקביל להצלחה הגדולה מעבר לים.

שני ספג הרבה ביקורות במהלך השנים, אם זה על הניכוס שלו כביכול לכרובית או לפיתה הישראלית, אם זאת ההגשה על ניירות קרטון שנראתה לרבים מגוחכת, ואפילו על האווירה הצעקנית והכאוטית בסניפי המזנון היה לאנשים מה לומר, אבל כנראה שמה שנדמה לאנשים כגימיק, הוא שורש ההצלחה של שני, ועם ההצלחה הזו כבר אי אפשר להתווכח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully