וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללכת לישון על פיתה: מגזין הניו יורקר מתרגש מאייל שני

22.4.2018 / 12:05

המזנון בצ'לסי מרקט מקבל כבוד מיוחד, עם כתבה בניו יורקר המוקדשת לאייל שני. ובינתיים בחוף המערבי גם השף אורי מנשה מביא כבוד עם מסעדה חדשה שנקראת בבל שגם היא מביאה טייק אוף חדש על פיתה

עריכת וידאו:ניר חן

בווידיאו: אייל שני בפתיחת המזנון בניו יורק

אם חשבתם שההייפ סביב השפים הישראלים והאוכל כחול לבן הגיע לשיא, תחשבו שוב, יש פסגות חדשות לכבוש. בסוף השבוע התפרסמה כתבה משתפכת בגרסת האינטרנט של המגזין היוקרתי ניו יורקר העוסקת במזנון בצ'לסי מרקט של השף הישראלי אייל שני (הכתבה צפויה להתפרסם גם בגרסה המודפסת ב-30 באפריל).

בכתבה מספרים כי למזלו של המתחרה שלו בצ'לסי מרקט, מייקל סולומונוב (שף ישראלי שפתח לפני כשנתיים את הדוכן המצליח דיזנגוף המגיש חומוס ופיתות) שני לא מגיש חומוס ולא מתחרה בו בנישה הזאת. למה מזל? כי בגזרת הפיתה שני מנצח בגדול, לפי המגזין. "זה כמעט לא פייר להשוות את הפיתה של אייל שני לכל פיתה אחרת", נכתב בכתבה. הפיתה שלו מתוארת בה כמעין אריג קטיפתי המזכיר כרית רכה ואוורירית. "הייתי שמחה לשים את הראש ולנמנם על הפיתה של המזנון", הצהירה הכותבת. היא מתארת את הפיתה כגמישה כמו פיצה נפוליטנית בגווני זהוב חום עם מעט שמן זית ומוסיפה: "היא מערסלת כל מילוי שהוא, תומכת בו כמו ערסל וגם סופגת טעמים ומיצים מקבב כבש, פטריות צלויות או נזיד דגים פיקנטי".

עוד באותו נושא

מה חשבו בניו יורק טיימס על נור של מאיר אדוני?

לכתבה המלאה

עם כל ההתרגשות משני גם בניו יורקר, בדומה לכתבה שהתפרסמה לא מזמן בניו יורק טיימס לא חסכו מהשף עקיצה קטנה בנוגע לטענתו שהוא היה הראשון להמציא מנות מסוימות: "במזנון יש סנדביצ'ים בפיתה ומספר מנות נוספות כמו כרובית תינוקת שאייל שני טוען להמציא. יש גם מנה שנקראת תפוח אדמה דרוס שהוא המצאה יותר משכנעת וטעימה להפליא, מנה שנראית במבט ראשון כמו מגש של כלום".

הכותבת מספרת כי שאלה אם תוכל לקנות רק את הפיתה הביתה ומספרת כי בקשתה נדחתה. "לפעמים אנחנו נותנים חתיכות לילדים, אבל השף לא רוצה שאנשים יקחו פיתה הביתה ויחממו אותה מחדש, זה יהרוס אותה", הסביר לה אחד העובדים. הכותבת מסיימת בתיאורה של מנה ששני פיתח במיוחד עבור ניו יורק, הצ'יזבורגר בפיתה, קציצת בשר בגידול אורגני, עטופה בגבינת צ'דר ועשויה לדרגת מדיום רייר, טבולה בשמנת חמוצה, חמוצים ועגבניה. את הצ'יזבורגר היא מסכמת כ"המנה שהופכת את הפיתה הטובה בניו יורק לאחד מההמבורגרים הכי טובים של העיר".

בסטיה ארה"ב. באדיבות המצולמים
אורי מנשה בבסטיה/באדיבות המצולמים

תהילת הישראלים לא מסתיימת בחוף המזרחי. השף אורי מנשה, בעליה של מסעדת בסטיה המצליחה בלוס אנג'לס פתח השבוע את המסעדה השניה שלו, אותה החל לתכנן כבר לפני חמש שנים. את בסטיה פתח מנשה בנובמבר 2012, ברחוב נחבא באיזור האמנים בדאון טאון של אל.איי, יחד עם אשתו ז'נבייב גרג. בעוד היא אחראית על הקינוחים במקום, מנשה מכין את כל המנות מאפס, מיישון הבשר ועד הכנת הפסטות, לחמי המחמצת והבצקים לפיצה. בסטיה לא מפסיקה לקבל פירגונים ואהדה מקיר לקיר ולהתברג ברשימות שונות של מסעדות מצטיינות.

המסעדה החדשה שנקראת בבל מגישה אוכל ים תיכוני שמושפע מהשורשים של אורי מנשה מטורקיה, גאורגיה, מרוקו וישראל ושורשיה של אשתו שנולדה לאימא אוקראינית ואבא מצרי. המנות בתפריט של בבל כוללות שילובים מרתקים כמו חלבה פואה גרא ושווארמה צוואר טלה עם תבלינים כמו סומאק וקינמון, שמוגשת על לאפה עיראקית לצד כרוב כבוש וטחינה. גם הפיתה פה יוצאת דופן ועוברת התססה של 3 ימים, מה שמעניק לה טעם חמצמץ וממלא את כיס הפיתה בבועות בצק אווריריות. שיטת ההכנה דומה לבריוש רק שאת החמאה מחליף שמן הזית וכך הוא מוסיף עוד אוויר לבצק שיוצא רך ואוורירי, "זאת פיתה אבל זאת גם לא פיתה", סיפר מנשה למגזין food and wine. את החומוס במסעדה הוא מכין לפי זכרון של החומוס הכי טוב שאכל בישראל (וניסה לדבריו כ-400 גרסאות שונות עד שהגיע למושלמת). מנשה ידוע בפרפקציוניזם שלו, ויש לו קשר קולינרי ישראלי משפחתי לסיפור הצלחה אחר, הוא אחיו של נתי מנשה מהוויטרינה.

"אנשים כנראה יקראו לה מסעדה ישראלית כי אני ישראלי", סיפר מנשה למגזין, "אבל חשוב לי שידעו שהיא לא. בוודאי, יש פה דברים שתמצאו בישראל אבל יש כמה שלא תמצאו. זה האוכל של החיים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully