וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה חשבו בניו יורק טיימס על נור של מאיר אדוני?

9.8.2017 / 10:38

פיט וולס, מבקר המסעדות של הניו יורק טיימס, פרסם אמש את הביקורת המפתיעה שלו על מסעדת נור של השף סלב הישראלי מאיר אדוני

צילום:דניאל זירי עריכת וידאו:ניר חן

וידיאו: מאיר אדוני מתראיין אצל יעקב אילון לאחר פתיחתה של נור

פיט וולס, מבקר המסעדות של הניו יורק טיימס, העניק אתמול לנור, מסעדתו של מאיר אדוני במנהטן, שני כוכבים, במסגרת מדור ביקורת המסעדות שלו בעיתון. שני כוכבים נחשבים על פי הדירוג של הטיימס כציון טוב מאוד, כאשר שלושה וארבעה כוכבים ניתנים בדרך כלל למסעדות בתמחור גבוה בהרבה, כלומר מסעדות בהם נדרש הסועד לשלם כמה מאות דולרים על ארוחה.

בייגלה במסעדת נור של מאיר אדוני. עמרי נחמיאס
הבייגלה הירושלמי במנהטן/עמרי נחמיאס

נור, שנפתחה לפני ארבעה חודשים בשכונת פלאטאיירון במרכז מנהטן, קיבלה ביקורות מצוינות בקרב שפים ואנשי קולינריה אחרים, אבל ביקורת של הניו יורק טיימס היא אבן דרך בקיומה של מסעדה במנהטן. פיט וולס פותח את הביקורת ומסביר כמה קשה לשפים מחוץ לעיר לעבוד בה, הוא מפרט על עיסוקיו הרבים של אדוני, ביניהם שתי מסעדות בישראל, תוכניות טלוויזיה וספרי בישול. לצד זאת הוא מסייג ואומר שהאוכל שיוצא מהמטבח של נור לא מרמז על שף שמחלק את זמנו בין מטבחים שונים ויבשות שונות אלא להיפך: המנות במסעדה לדבריו מלאות אנרגיה ופוקוס.

עוד באותו נושא

זיקוקי די נור: איך היה במסעדה של אדוני בניו יורק?

לכתבה המלאה
קינוח במסעדת נור של מאיר אדוני. עמרי נחמיאס
קדאיף/עמרי נחמיאס

התפריט של נור הוא תפריט של מנות חלוקה ובו מספר מנות ראשונות ולאחריהן כעשר מנות המתאימות להגשה למרכז השולחן במחירים שנעים בין 14-39 דולר למנה, מחירים שנחשבים סבירים מאוד בניו יורק. וולס משבח את הפרשנות הרחבה של אדוני למטבח של המזרח התיכון ומציין לשבח מנות כמו טרטר פלשתינאי עשוי בשר בקר עם צנוברים, בצל מוחמץ, פלפלים ירוקים חריפים וסומאק, עם קרם חצילים מעושנים ויוגורט כבשים. וולס מתאר חלק מהצילחותים של אדוני כמתאמצים מדי להרשים אבל מתרשם מאוד מהמנות שהוא מתאר כ"שקטות" יותר ומכריז עליהן כיוצאות דופן. וולס מספר שאדוני הולך לפתוח מסעדה נוספת במנהטן וחולק עם קוראיו את הפנטזיה שלו שהמסעדה הזו תהיה בסגנון צפון אפריקאי ותתמקד בעיקר בקוסקוס. מאיר אדוני יכול להיות שמח מאוד שלאחר ארבעה חודשים של פעילות הוא מקבל ביקורת כל כך טובה מהעיתון החשוב ביותר בניו יורק.

גפילטע שרימפ במסעדת נור של מאיר אדוני. עמרי נחמיאס
גפילטע שרימפס במסעדת נור/עמרי נחמיאס
מאיר אדוני. ניר פקין
מאיר אדוני/ניר פקין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully