וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשמאיר אדוני הגיש לאמריקנים בריוש תימני: ראיון מיוחד מניו יורק

14.5.2017 / 17:20

לפני שבועיים פתח מאיר אדוני את נור - המסעדה החדשה שלו בניו יורק, ורשימת ההמתנה הארוכה להזמנת מקום, הצליחה להפתיע אפילו את השף המנוסה. ראיון מיוחד מניו יורק

צילום:דניאל זירי עריכת וידאו:ניר חן

אחרי תקופת המתנה ארוכה, שכללה מספר עיכובים בלתי צפויים, לפני כשבועיים פתח סוף סוף מאיר אדוני את מסעדת נור בניו יורק. פנטזיה ארוכת שנים של אחד השפים המצליחים בישראל, קרמה עור וגידים, והיא נכון לעכשיו הדבר הכי חם שיש לניו יורק להציע. נור, של אדוני, התמקמה בשדרה ה-20 במנהטן וזכתה לבאזז ועניין רב בשבועיים הקצרים בהם היא פתוחה.

בראיון למהדורת וואלה! NEWS מספר היום אדוני הנרגש על התחושות והתגובות. "זה מטורף, ציפיתי שיהיה טוב, אבל לא הבנתי עד כמה זה יהיה מדהים. ניו יורק מחבקת אותנו, יש כבר תור ענק של הזמנות של אנשים שרוצים לבוא לאכול אצלנו".

במטבח של נור, עובדים לצדו של אדוני צוות ישראלי שהביא עמו השף מהארץ, לצד מקומיים, שלאט לאט מתרגלים לעברית וגם לאוכל. "פתחנו פה מיני קונסוליה ישראלית במנהטן" צוחק אדוני.

קובנה של שף מאיר אדוני, שף אסף שטרן, "מזללה". דן פרץ, מערכת וואלה! NEWS
הקובנה של מאיר אדוני, או בשמה החדש - בריוש תימני/מערכת וואלה! NEWS, דן פרץ

במסעדה מגיש השף את כל הלהיטים שלו, שאצלנו הם אולי שגורים על הלשון מגיל ינקות, אבל אצל האמריקנים מעוררים התרגשות רבה. הרבה שימוש בשמן זית, לאבנה וטחינה, בייגלה עם שומשום לצד חומוס, דגים ופירות ים על הגריל בתיבול ים תיכוני וכמובן - הקובנה המפורסמת של אדוני, אשר זוכה כאן למיתוג מחדש כ"בריוש תימני".

אבל איך בכל זאת מתלבטים מעל מאות מסעדות מצליחות בניו יורק?

לדבריו, הניו יורקים רק עכשיו מגלים את המטבח הים תיכוני הישראלי ומשתגעים עליו. "אני חושב שהיצרים שיש באוכל שלנו, התשוקה, הצבעוניות והטריות, זה מה שמבדיל אותנו" מסביר השף. "אתה יושב במסעדות אמריקניות והכל מוקרם ושמן, ומצד שני אנחנו עושים אוכל שהוא קליל וכיפי, זה אוכל שהם מתרגשים ממנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מאיר אדוני. דן פרץ,
מגשים עוד חלום/דן פרץ

"קהל היעד שמגיע כעת למקום מורכב מהרבה ישראלים באופן די צפוי" הוא מספר, "אך הכוונה להגיע גם לקהל האמריקני. הרבה אנשים שעובדים בסצנה הקולינרית בעיר שמעו עלינו, ומגיעים המון שפים ומנהלים של מסעדות. כולם באים לראות מי זה היצור החדש שהגיע לכאן מהמזרח התיכון".

לסיכום, מה גורם לשפים הישראלים לפתוח בשנים האחרונות מסעדות מעבר לים, האם זה נובע מהקושי להצליח להתפרנס בכבוד ממסעדות בארץ?

"אני 22 שנה עושה קולינריה בישראל, עשיתי וי על כל החלומות שלי - ספרים, תכניות טלוויזיה, מסעדות כשרות ולא כשרות, כתיבה בעיתונות ועוד. החלום הגדול שלי היה גם להגיע לקהל הענק ואיפה אפשר לעשות את זה יותר טוב מניו יורק? העיר הכי מדהימה בעולם, אחרי תל אביב. אני כולי אושר שאנחנו כאן ואני מקבל חשיפה מטורפת לכל הקהלים האפשריים, מבחינתי הגיע הזמן שזה יקרה".

נור. פייסבוק, אתר רשמי
נור, החדשה של אדוני/אתר רשמי, פייסבוק
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully