וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המזנון בתפוח הגדול נפתח: ומה אומרים בניו יורק טיימס על אייל שני?

30.1.2018 / 13:37

אמש פתח אייל שני את הסניף הראשון שלו בארצות הברית, בצ'לסי מרקט שבניו יורק, עם כמה מנות חדשות ותפריט בעברית. לקראת הפתיחה במגזין הניו יורק טיימס לא התאפקו מלעקוץ את מי שטוען שהמציא את סטייק הכרובית, סשימי עגבניות ואת הקרפצ'יו דג הראשון בעולם

עידו שחם

וידיאו: אייל שני לקראת פתיחתה של מסעדת רומנו

אחרי שהכרובית בפיתה כבשה את תל אביב עם שלושה סניפים, מלבורן, פריז ווינה, פתח אתמול השף המפורסם אייל שני את הסניף החדש של המזנון בעולם, והראשון בניו יורק. הבחירה לפתוח בצ'לסי מרקט מהווה קפיצה למים העמוקים, שכן בשוק המתוייר נרשמת מדי יום תנועה של עשרות אלפי אנשים. הסניף שאמור היה להיפתח בתחילת דצמבר 2017 התעכב מעט בשל בירוקרטיה, אבל אם הכל יעבוד כמצופה, זה ממש לא צפוי להיות הסניף האחרון של שני ביבשת.

השותפים במזנון החדש כוללים לצד שני את שותפו הוותיק הבמאי שחר סגל ומויש זיו, איש עסקים ישראלי-אמריקאי. מבין כל הסניפים ברחבי העולם הנקודה בצ'לסי מרקט היא הגדולה ביותר ומשתרעת על פני 240 מ"ר, עם לא פחות מ-110 מקומות ישיבה. גם פה יש מטבח פתוח ושירות שמתקבל בדלפק ההזמנות ללא מלצרים, כמיטב המסורת. אפילו התפריט על לוח גדול לא נפקד כאן ולצד התפריט באנגלית, כתובות כל המנות גם בעברית.

השפים הישראלים כובשים את העולם

סיכום שנה במסעדות: התופעות המרכזיות בקולינריה ב-2017

לכתבה המלאה

מנות הדגל המוכרות מככבות בתפריט: כרובית צלויה, תפוח אדמה דרוס, מינוט סטייק, סטייק אנד אגס ועוד ולצדן מנות חדשות בפיתה כמו לובסטר עם קרם פרש, סלט ביצים מסוחרר באבוקדו, חריימה, המבורגר מקופל, סנדביץ' רובן בפיתה או מוסקה בפיתה. עוד יוגש במקום קינוח של פאי תפוחים - גם הוא בפיתה כמובן. מחירי המנות נעים בין 12-18 דולר. בפתיחה נכחו אנשים רבים, וניכר מהפעילות הערה באינסטגרם כי רבים מאלה שהתייצבו לאכול הם ישראלים שמתגוררים בתפוח הגדול.

כרובית בפיתה. נמרוד סונדרס
כרובית בפיתה של אייל שני. עקיצה מהניו יורק טיימס/נמרוד סונדרס

לשני (59) מסעדות נוספות בארץ, צפון אברקסס, פורט סעיד, הסלון, ורומנו, והוא התפרסם בין היתר גם בזכות היותו שופט במאסטר שף הישראלית. הוא הכריז לא פעם כי למרות שליחותו להפיץ את הפיתה ברחבי העולם, הבסיס שלו היה ונותר בישראל.

בראיונות רבים סיפר כי המזנון מאפשר לו להנגיש את מנות הגורמה הים תיכוניות לקהלים רבים נוספים. בשנים האחרונות המטבח הישראלי הפך לשם דבר בעולם בכלל ובארה"ב בפרט. אין ספק שפתיחתם של מקומות כמו מאפיית לחמים של אורי שפט, פתיחתה של מסעדת נור השנה של מאיר אדוני ומקומות נוספים פרצו לשני את הדרך. יחד עם זאת, הפריצה הזאת גם יצרה מצב שבו שני הוא לא הראשון להביא את הפיתות לצ'לסי מרקט. השף מייקל סולומונוב, שנחשב מחלוצי המטבח הישראלי בארה"ב, מפעיל שם למעלה משנה את חומוסיית דיזנגוף המצליחה, שעשתה לה שם בין היתר בזכות הפיתות שלה.

מוקדם יותר החודש, מעט לפני הפתיחה, נכתב על המקום במגזין הניו יורק טיימס. בכתבה מספר שני שהיה הראשון להמציא את הסטייק כרובית בצורת ההכנה הייחודית לו, בבית שותפו שחר סגל. עוד צוטט השף אומר כי ההמצאה גררה חיקויים ברחבי העולם וכי מנת הכרובית היא רק אחד מהישגיו בנוסף להמצאת "קרפצ'יו הדג הראשון בעולם". לדברי הטיימס 'הוא מתרברב גם בסשימי עגבניות שלו'. "העולם התחיל להעתיק אותי ואף אחד לא נתן לי את הקרדיט", הוא אומר בכתבה. בהמשך סיקר המגזין את הקריירה שלו ואת המזנון החדש אבל בטיימס כמו בטיימס ולא התאפקו מלהוסיף עקיצה קטנה לסיום. אחרי הציטוט הסוגר של שני כי "פיתה היא הלחם הגאוני ביותר בעולם", הסתיימה הכתבה במשפט 'והוא אף לא טוען כי המציא אותו'.

אייל שני מאסטר שף. צילום מסך
אייל שני/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully