וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורז אחד אחד, כל פעם מחדש

כמה כללים פשוטים, כמה הוראות קלות ליישום, ואתם לגמרי שם

אורז. ShutterStock
פשוט, ומנצח. אורז לבן/ShutterStock

אורז הוא אחד מארבעת הגידולים הפופולריים ביותר בעולם, הוא פשוט ומהיר להכנה, מבקר אצל רובינו בצלחת יותר מפעם בשבוע, ובכל זאת מחזיק אינספור שיטות, תכסיסים, טריקים ופטנטים להכנה.

מגרגר אחד לסיר שלם: מדריך האורז
לסוכות, ובכלל: 8 מתכונים מנצחים של אורז חגיגי

לכל אחד שיטת בישול משלו, ולמרות כל זאת יש כמה כללים של עשה ואל תעשה כשמכינים אורז ורוצים שבאמת יצא אחד-אחד. הנה כל מה שלמדנו:

לשטוף או לא לשטוף לפני הבישול?

כן לשטוף. את האורז כדאי לשטוף דרך מסננת משאריות אבק ולכלוך, עד שהמים נותרים שקופים ונקיים (זה לוקח בערך 2 דקות). אחר כך נערו את המסננת משאריות מים והאורז מוכן לבישול.

לשמן מעט את הסיר לפני הבישול?

כן. כדאי לשמן מעט את הסיר (עם 2 כפות שמן או מעט חמאה), זה מונע מגרגירי האורז להידבק זה לזה.

עוד בוואלה

מהפילאף לטבית: מנות האורז של המזרח הקרוב

לכתבה המלאה

כמה מים?

כמות המים שרצוי להשתמש בה כשמכינים אורז היא כפולה מכמות האורז. כלומר שתי כוסות מים על כוס אחת של אורז. האורז מכפיל את נפחו בזמן הבישול לכן השתדלו לבשל אורז בסיר מספיק גדול כדי שלאורז יהיה מרווח ונוח, ככה הוא אוהב.

מים רותחים או מים בטמפרטורת החדר?

רצוי לבשל אורז עם מים בטמפרטורת החדר. להביא לרתיחה, ולבשל ברתיחה עדינה עם מכסה עד שהמים מתאדים. אם אתם רוצים לזרז את הבישול, אתם יכולים להוסיף מים רותחים אבל אז אתם מסתכנים בבישול מהיר מדי שעלול להותיר את מרכז הגרגר קשה ולא מבושל.

לא לערבב את האורז

הכלל החשוב ביותר הוא שאסור לערבב את האורז בזמן הבישול. האורז אוהב לעשות דברים לבד. כזה הוא. אז אחרי שאתם מעבירים אותו לסיר ומוסיפים לו מים (ומלח, וגם תבלינים שאתם אוהבים) אתם עוזבים אותו במנוחה ונותנים לו את הזמן שלו להתבשל ולהתרכך.

תנו לו לנוח

אורז אוהב לנוח. אחרי שכל המים התאדו, כבו את הכיריים והשאירו את הסיר מכוסה. הניחו לאורז בסיר עוד כרבע שעה לפני ההגשה, כך שאדי המים האחרונים ייספגו בו ויסיימו את הבישול.

לאוורר את האורז

לפני ההגשה, אווררו מעט את גרגירי האורז שבסיר בעזרת מזלג כדי שאפקט ה"אחד-אחד" יבלוט במיוחד.

לחמם או לא?

לא תאמינו, אבל הדרך הבטוחה ביותר לחמם אורז ולשמור עליו "אחד-אחד" היא במיקרו. מפתיע, אבל עובד.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully