וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין עוד מנה כזאת: המונה טועם בורקסביח

30.7.2019 / 7:50

המונה מגיע לפרדס חנה ומגלה את הטורקיה על חורבות החומוס המיתולוגי של האיזור, כראוי למיקום המחייב הוא מוצא שם מנה של בורקסביח לפנתיאון

בורקס. עידו שחם, מערכת וואלה! NEWS
בורקס בטורקיה/מערכת וואלה! NEWS, עידו שחם

על חורבות חומוס הבלו באס (האוטובוס הכחול) המיתולוגי של פרדס חנה, ממש על אותו משטח בטון, פתח צ'יקו את המסעדה הקטנה שלו - הטורקיה. מיקום מוכר אף פעם לא הזיק לאף אחד, עכשיו הוא רק היה צריך לתת למקום חיים חדשים, לראות מה עוד ימצא חן וחך בעיני קהל הלקוחות המקומי שכל כך התרגל לאהוב את מה שהיה שם קודם.

יש כמה מנות מעניינות בטורקיה, יש גם חומוס כמובן אלא מה, אבל אותי הכי משכה מנת הדגל - בורקס סביח (32 שקלים) עם הכל מהכל שצ'יקו מכין טרי על המקום. זאת לא פעם ראשונה שאני אוכל את השילוב הזה, ומבחינתי מדובר בסוג של סיכון, כי מספיק שמרכיב אחד לא יהיה מספיק טוב המנה עצמה תסבול מבינוניות מעצבנת. בכל זאת הייתה לי הרגשה טובה לגבי צ'יקו, הוא יודע שהוא חייב לספק את הסחורה לקהל הלקוחות. רוב הלקוחות שלו הם מקומיים שמעריצים את המקום, צ'יקו כבר מכיר אותם מעולה, מכיר כל כיוון וסטייה מהתפריט הבסיסי.

הטורקייה. קובי רובין, קובי רובין
בורסביח עם הכל מהכל/קובי רובין, קובי רובין

בתוך מטבח קטן בכל סדר גודל, צ'יקו אופה את הבורקס ומכין את כל התוספות שייכנסו לתוכו. ברגע ההזמנה, על המקום, כמה חתיכות של חציל הושלכו לשמן הרותח, המראה שלהן מקפצות בשמן היה יותר מיפה שלא יכולתי שלא לצלם. אחר כך התחילה ההכנה עצמה, צ'יקו לא חסך בכלום, עד לקבלת כריך של בורקס עבה.

אז ככה, זה מתחיל עם בורקס שבלול עלי מנגולד, בעיני אגב זה שילוב מוצלח יותר מתרד, זה יותר עדין ומעניין, עלי המנגולד פחות מורגשים, כך שאם אתם לא חובבים גדולים של תרד, זו יכולה להיות אופציה מעניינת עבורכם. עד כאן מעולה, את החצילים צ'יקו מניח בצד למנוחה קלה, הם עדייין רותחים. שפריץ של טחינה על הבורקס, על הטחינה שכבה של סחוג קליל ולא חריף מידי, החצילים מצטרפים לטחינה בחיבור מושלם, מעל ביצה קשה, רצועות של מלפפון חמוץ במלח, צ'יקו לא הצליח לשכנע אותי לשים פרוסות של עגבניה, עוד טחינה מעל כי ככה הוא עושה את זה, והבזקה אלכסונית של פטרוזיליה.

בשבוע שעבר

המונה טועם את השיפוד המדובר בת"א

לכתבה המלאה
הטורקייה. קובי רובין, קובי רובין
החצילים בשמן, אי אפשר שלא לצלם/קובי רובין, קובי רובין

לקחתי נשימה למטרת נגיסה, החצילים המעולים של צ'יקו מובילים את הטעם, יחד עם הביצה הטרייה, הבורקס עצמו עוטף בעדינות את כל החבילה, לא מאוד דומיננטי, אך משמש כרקע מעולה. אין ספק שמדובר במנה שנותנת תמורה ראויה לכסף, ללא ספק צ'יקו חתום על המנה הכי משביעה באזור פרדס חנה.

הטורקיה, דרך הנדיב מול המלב''ן, פרדס חנה 04-6214941, שעות פעילות: ראשון - חמישי 09:00-16:00, שישי 09:00-14:30

הטורקייה. קובי רובין, קובי רובין
הטורקיה/קובי רובין, קובי רובין
הטורקייה. קובי רובין, קובי רובין
בורקסביח/קובי רובין, קובי רובין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully