וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסיבה בחיפה: הבורקס של פנינת העיר

6.8.2019 / 7:40

המונה מגלה את פנינת העיר של חיפה, שם עושים 24/7 בורקס שבלול נהדר עם אריסה מושלמת ולא חריפה, ביצה ורוטב עגבניות של ג'חנון, התל אביבים יכולים רק לחלום על מקום כזה

בורקס פנינת העיר. קובי רובין, קובי רובין
פנינת העיר - שם דבר בחיפה/קובי רובין, קובי רובין

תל אביב אמנם נחשבת לעיר ללא הפסקה, אבל הנה לפעמים יש הפתעות חיוביות וגם מחוץ לעיר הגדולה אפשר למצוא מקום שעובד כל הזמן, ולא סתם עובד - עובד בלהכין בורקס. פנינת העיר זה שם דבר בחיפה, מודה ומתוודה, זאת הייתה הפעם הראשונה שלי במקום, ו-וואלה הלוואי על תל אביב מקום כזה. הבנתי ממקורות צפוניים שפנינת העיר זה המקום אליו מגיעים עם הילדים ברגעים של משבר או להבדיל, אחרי ערב של שתייה מרובה על מנת להטביע את הטיפה המרה בבורקס, בסך הכל הגיוני ומתבקש.

פנינת העיר מתהדרת במטבח פתוח, ומאחורי הזכוכית אפשר לראות אומנים אמיתיים פותחים את הבצק מול עיני הלקוחות, לוקחים גוש של בצק ומרדדים לו את הצורה בלי רחמים עד כדי נייר כמעט שקוף, אחר כך מוסיפים לתוכו בגלגול עדין, כל טוב, יחד עם לא מעט חמאה, הבצק מתנפנף לו קלות באוויר, צריך להרים אותו לפחות חצי מטר מעל השולחן על מנת לחבר אותו יחד עם המילוי. אתם חייבים לבקש שיעשו לכם את הבורקס על המקום, אם יוצא לכם לראות את התהליך בעיצומו, מדובר במופע הכי שווה בעיר.

בורקס פנינת העיר. קובי רובין, קובי רובין
המופע הכי טוב בעיר/קובי רובין, קובי רובין

איך שנכנסתי לפנינת העיר לא יכולתי להפסיק לצלם, כל תמונה יותר מרשימה מקודמתה. אחר כך הזמנתי לי שבלול גבינה עם תרד (21 שקלים), בצד קיבלתי רוטב עגבניות של ג'חנון, ועוד כלי עם אריסה אדומה, ביצה חתוכה בחופשיות מעל הכל, יש גם צלוחית של זעתר, הבנתי שלחיפאים יש פה קטע להוסיף זעתר על הבורקס.

אחרי כמה דקות של סבלנות שאין לי גם ככה, בצעתי חתיכה וטבלתי בעגבניות של הרסק, זה קצת קירר לטובה את כל העניין. במילוי של הבורקס הגבינה לא מאוד דומיננטית, חלקה נספג כבר בבצק בשעת האפייה, ככה שהתרד יותר מורגש, הבצק אוורירי לא מגולגל דחוס, לח מעט מהגבינה במידה הנכונה, חלקו החיצוני פריך קלות.

בשבוע שעבר

אין עוד מנה כזאת: המונה טועם בורקסביח

לכתבה המלאה
בורקס פנינת העיר. קובי רובין, קובי רובין
בצק דק-דק/קובי רובין, קובי רובין

ועוד מילה על האריסה - האריסה של פנינת העיר היא סיפור בפני עצמו, היא לא חריפה בכלל, אתה מחכה לקבל את הצריבה ורק מקבל את כל המסביב, גאוני ופשוט, למה לסבול אם אפשר לקבל רק את הטעם של האריסה בלי הכאב? ביקשתי וקיבלתי עוד כלי עם אריסה, את הכלי עם הזעתר השארתי לחיפאים. בשבילי זעתר רק על פיתה, לא חיפאי אנוכי.

פנינת העיר, יפו 136 חיפה, פתוח 24/7, 04-8557250

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully