וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עזורה, מאחורייך: הסופריטו הכי טעים ומשתלם בירושלים

13.8.2019 / 7:40

המונה מקבל את אחד הטיפים הטובים ביותר שקיבל בחייו ומזמין את הקוראים לעלות דחוף לירושלים, שם, בקמפוס גבעת רם, מתקבצים מדי יום יודעי דבר ואוכלים את הסופריטו שנותן בראש לכל המסעדות הירושלמיות

המשק של נתי. קובי רובין, קובי רובין
הצלחת של נתי - 35 שקלים/קובי רובין, קובי רובין

לפני כחודשיים קיבלתי פנייה מאחד מקוראי הירושלמים להגיע לקמפוס גבעת רם לטעימת חובה. יש לי במונית מחברת מיוחדת לטיפים מקוראים ונוסעים מזדמנים, אז חיכיתי בסבלנות שהירח יבוא בטוב מול השמש ותיכנס נסיעה לירושלים, וכשהכל התחבר לו, שלפתי את המחברת ויצרתי קשר עם מתן, אותו בחור צעיר שהביא לתשומת ליבי את מסעדת המשק של נתי בגבעת רם.

נכנסתי לקמפוס בליווי צמוד של מתן עד למקום עצמו, התחלנו ללכת בעודי שואל את עצמי מה כבר יכול להיות פה. מסעדת המשק של נתי ממוקמת באחד החלקים של אגף המשק, זה כנראה המקום היחיד בארץ שבו כולם אוכלים עם כולם, מזוכי פרס נובל ועד לנהג מונית שמגיע למקום עם דוקטורנט שקורא אותו, יחד עם עובדי המשק של המקום לצד סטודנטים מכל העולם.

לפני הכל לוקחים צלחת מהצד של הדלפק, כל צלחת בגודל הגה של טנדר, אתה מחזיק בסבלנות את הצלחת ומחכה לתורך, נתי מאחורי הדלפק מחכה גם הוא לתחילת המופע הפרטי שלו, הוא חותם על כל מנה, כל האחריות עליו והוא מחייך באהבה. לרגע אחד הוא פתח את הסיר של הסופריטו, מגרוני בקעה צווחה קלה שלא יכסה את הסיר בחזרה, נתי הסתכל עליי וצחק, הוא הבין אותי ופתח שוב את הסיר, ריח של ילדות שמחה ומאושרת עלה באפי, וזרם משם לשאר הגוף.

המשק של נתי. קובי רובין, קובי רובין
הסירים של נתי/קובי רובין, קובי רובין

נתי הבין שחשקה נפשי בסופריטו והניח מערום של סופריטו בשר בקר עם רוטב כמובן על הצלחת, אח"כ הוסיף לי מנה של עוף שבושל בתבשיל של עלי גפן עם עגבניות שרי, ובמיה לא רכה מדי, סבלנות רעבים שלי, זה עוד לא התחיל, אחר כך מג'דרה שעראיה, לא מדובר במג'דרה רגילה, נתי מבשל ומטגן קודם כל אטריות דקיקות של מרק עוף ומוסיף אותן אל תוך האורז. יש גם שעועית ירוקה, מודה, אני לא חובב גדול של שעועית ירוקה, אולי זאת טראומה קולינרית מימי הצבא, טעם לוואי של שעועית ירוקה יכול להרוס לי כל צלחת, אבל זאת הייתה השעועית הירוקה הכי טעימה שאכלתי בחיי, היה לה טעם של טריות קלילה מעל הכל, לא השארתי תרמיל שעועית אחד בצלחת. התחושה הזאת שאתה אוכל בריא, ולמרות הכל טעים הייתה נהדרת.

הצלחת הייתה עמוסה לעייפה, עמדתי לצאת איתה לחצר המשק ולהתיישב, אבל נתי הזכיר לי לא לשכוח לחזור לקחת סלטים, מכירים את זה שאתם לא מאמינים? אז תתחילו ומהר. חזרתי כמו חייל ממושמע לדלפק להעמסה של צלחת סלטים: סלט ירקות טרי, אחריו סלט כרוב לבן עם חמוציות, סלט בורגול רך ומנחם בהתאם, לקראת הקצה הוספתי סלט של חצילים עם עגבניות וחסה עם פטרוזיליה, היו עוד סלטים, עצרתי את עצמי, חזרתי לשולחן והצטרפתי למתן, והתחלתי לפרוץ בצחוק.

בשבוע שעבר

מסיבה בחיפה: הבורקס של פנינת העיר

לכתבה המלאה
המשק של נתי. קובי רובין, קובי רובין
המשק של נתי/קובי רובין, קובי רובין

כל נתחי הבשר היו רכים והתמוססו בשניות בפה, תפוח האדמה של הסופריטו בושל לשלמות, רך ומלא שומן מהבישול הארוך. סופריטו ירושלמי אמיתי. המג'דרה של נתי משלבת בתוכה את האטריות הרכות שמחזיקות את האורז בול כמו שצריך, לא רך בכלל, נתי עושה את האורז אחד אחד עם התנגדות קלה על השן. העוף מבושל בתוך עלי הגפן היה תענוג. בשר העוף נפל ישר מהעצם בלי התנגדות, אכלתי כל חתיכה עם עלה גפן ממולא באורז, איזו הפתעה מעולה, יחד עם חצי של עגבנית שרי ששמרה על עצמה לאורך כל הבישול הארוך של נתי. מחיר כל הצלחת הזאת, כולל הסלטים - 35 שקלים.

דחוף תגיעו לגבעת רם, תעשו פרצוף חכם, תיכנסו לקמפוס, תשאלו איפה, כולם מכירים ומוקירים, שבו תאכלו ותתענגו, תשלמו מעט מידי על הרבה מאוד, תחייכו לנתי ותגידו תודה רבה למתן, שיחקת אותה. מסעדת המשק של נתי בגבעת רם היא המסעדה הכי טובה בירושלים, הסופריטו של נתי נותן בראש לכל סופריטו בירושלים, עזורה מאחוריך גם בטעם ועל בטוח הרבה יותר זול.

מסעדת המשק של נתי, קמפוס גבעת רם, אגף המשק, שעות פעילות: ראשון - חמישי: 11:00-14:00. כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully