וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרוזי שהגיע לתל אביב ופתח מסעדה טבעונית

16.9.2019 / 13:40

אלירן דיב גדל בבית דרוזי של אוכלי בשר, אבל השבוע הוא פתח את קודארי, מסעדה טבעונית גלילית בתל אביב עם כל המאכלים מהבית רק בפורמט טבעוני

קודארי מסעדה טבעונית. תדי הרשקוביץ,
כן הקבב הזה טבעוני/תדי הרשקוביץ

אלירן דיב הוא דרוזי מפקיעין שגדל במשפחה שבה בשר ודגים היו חלק מהתפריט באופן קבוע. יותר מזה, במשפחתו יש דורות של ציידים ודייגים, ככה שאכילת בשר ודגים היא חלק מהשורשים שלו. את כל ההיסטוריה המשפחתית הזו הוא הניח בצד כאשר החליט לפני שנתיים להפוך לטבעוני, בניגוד לכל מה שהיה רגיל אליו, הוא התחיל לאט לאט להוריד מהתפריט שלו מאכלים מן החי, בהתחלה בשר ועוף, בהמשך דגים, ולבסוף גם מוצרי חלב. אבל את השינוי הגדול באמת הוא עשה בשבוע שעבר, כאשר פתח מסעדה טבעונית בתל אביב וקרא לה קודארי, "טבעוני" בערבית, שם הוא מגיש מנות מהמטבח הדרוזי עליו גדל, רק בפורמט טבעוני, משהו שלא קורה הרבה במטבח הערבי בכלל והדרוזי בפרט.

קודארי מסעדה טבעונית. תדי הרשקוביץ,
מקלובה טבעונית/תדי הרשקוביץ

לטובת בניית התפריט חבר אלירן לאסי דלק, מי שעמד מאחורי המסעדה הטבעונית החיפאית המצליחה אום כול תום. השניים הכניסו את חלל המסעדה תנור אבן, והחליטו על טכניקות בישול שמתאימות להם, כך למשל, בין היתר הם החליטו שלא יוגשו מאכלים מטוגנים במסעדה. בתפריט יש מנות כמו מקלובה - תבשיל אורז עם אפונה, חצילים, כרובית ופלחי תפוח אדמה (54 שקלים); "המפתול של אמא"- קוסקוס ערבי גלילי, תבשיל גרגירי חומוס, כרובית בצל וקציצות חלבון אפונה (53 שקלים); צלחת חומוס בהכנה במקום (25 שקלים) ועוד.

עוד בוואלה! אוכל

רשימה של 12 מסעדות טבעוניות נהדרות

לכתבה המלאה
קודארי מסעדה טבעונית. תדי הרשקוביץ,
סלט פאטוש של קודארי/תדי הרשקוביץ

יש בתפריט גם שולבטה פריקי, קישואים חצילים ועגבניות מבושלים ברוטב עגבניות עם לאבנה קשיו או טחינה בצד (42 שקלים); צלחת לאבנה מקשיו טבעי עם זעתר ולימו (25 שקלים); בורקס דרוזי שעשוי מפיתה דרוזית בעבודת יד ממולאת בלאבנה, טבולה, גרגרי חומוס מתובלים בשמן זית וזעתר (25 שקלים); קבב טבעוני מחלבון אפונה וסויה מוגש עם תפוח אדמה בתנור ושעועית ירוקה (59 שקלים) ולקינוח קדאיף טבעוני (57 שקלים).

משפחתו של אלירן מקבלת את המהפך שעשה והוא אפילו הצליח להשפיע על הוריו לצרוך פחות בשר ולשנות את הרגלי האכילה שלהם, עכשיו הוא מקווה להשפיע על עוד רבים דרך המסעדה והתפריט הטבעוני הייחודי שהיא מציעה.

קודארי, קרליבך 39 תל אביב, 052-8282003, שעות הפעילות בימים ב'-שבת בין השעות 11:00 ל-23:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully