וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הטבעונות הבינלאומי: 12 מסעדות טבעוניות נהדרות

1.11.2018 / 12:40

אין ספק שישראל היא גן עדן לטבעונים, בשנים האחרונות במיוחד, עוד ועוד מסעדות טבעוניות נפתחות ברחבי הארץ, וזה כבר מזמן לא "טרנד תל אביבי". יום הטבעונות הבינלאומי הוא הזדמנות מצוינת לציין את 12 המסעדות הטובות והבולטות ביותר בז'אנר. חג שמח למי שחוגג

אוכל טבעוני במשלוחים. אנטולי מיכאלו,
אוכל טבעוני במעדניה של משק ברזילי/אנטולי מיכאלו

הטבעונים הישראלים יכולים להיות מרוצים, תל אביב מדורגת כעיר הידידותית ביותר בעולם לטבעונים, וגם שאר הערים בארץ לא נשארות מאחור; מסעדות טבעוניות נפתחות גם בחיפה וירושלים, והאג'נדה של אי אכילת מוצרים מן החי, נמתחת מהצפון עד הדרום עם פיצות טבעוניות, פונדקי דרכים, המבורגרים, רשתות מזון מהיר ועוד.

טבעונים כבר לא צריכים להתפשר ולהסתפק בחומוס או פלאפל, הרמה עלתה, התפריטים מגוונים, ויש אפילו מסעדות טבעוניות עם כוסות יין ומפיות בד. לכבוד יום הטבעונות הבינלאומי שמתקיים היום, ה-1 בנובמבר, קבלו 12 מסעדות שהן 100% טבעוניות, שכדאי לכם להכיר.

אנסטסיה, תל אביב

סלט ירוק באנסטסיה. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
לא רק סלט/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

אנסטסיה, המלכה הבלתי מעורערת של המסעדות הטבעוניות בתל אביב ומי שהכניסה אל חיינו מזונות על (סופר-פוד) עוד לפני שידענו שהם כאלה. המקום מציע קפה ושייקים על בסיס חלב שקדים טרי שמוכן במקום מדי בוקר, לצד מנות חמות, סלטים וקינוחים בביצוע ומיומנות השמורים לבית הקפה הטבעוני הראשון בתל אביב.

אנסטסיה, אחד העם 6 תל אביב, 03-5166329

עוד באותו נושא

כמו הדבר האמיתי: 10 פיצות טבעוניות מעולות ברחבי הארץ

לכתבה המלאה

משק ברזילי, תל אביב

סלט בריאות חם במסעדת משק ברזילי. דניאל לילה,
הישר מהמשק האורגני/דניאל לילה

משק ברזילי, המסעדה הוותיקה שהחלה את דרכה במשק אורגני במושב ירקונה ועברה לפני כמה שנים לתל אביב, ממשיכה להגיש אוכל צמחוני, טבעוני ואורגני, מתפריט ענק ומגוון שכולל מנות חמות, מאפים וממרחים תוצרת בית, כל זאת לצד מעדנייה לממכר מוצרים טבעוניים אורגניים הביתה.

משק ברזילי, אחד העם 8 תל אביב, 03-5166329

זכאים, תל אביב

הראל זכאים ממסעדת זכאים הטבעונית. נמרוד סונדרס
קרנבל טבעוני/נמרוד סונדרס

עם כל ההצלחה של סולטנה ושווארמת הפטריות הטבעונית של הראל זכאים, כמעט שכחנו שהוא התחיל את דרכו בזכאים, מסעדה קטנה בסמטת בית השואבה, וסחף את כולנו אחרי הצ'יפס הקרוע שלו. מאז המקום כבר עבר בעלות, וגם הפך לכשר, אבל שמר על מגוון מנות טבעוניות מלאות תשוקה שנעות על הסקאלה שבין מנות שף למנות שוק.

זכאים, סמטת בית השואבה 20 תל אביב, 03-6135060

באנה, תל אביב

באנה. חנוך שכטר, מערכת וואלה! NEWS
פלאנט-בייס/מערכת וואלה! NEWS, חנוך שכטר

למרות שהשפים חנוך שכטר ודן ארואץ מעדיפים שלא להגדיר את המסעדה שלהם כטבעונית, מסעדת באנה, בכל זאת נטולת כל מרכיב מן החי. בתפריט שמבוסס על ירקות ופירות מקומיים שמטופלים במיומנות ומוגשים בצבעוניות תמצאו מגוון מנות שף שיזיכרו לכם שגם אוכל טבעוני יכול להיות יצירתי.

באנה, נחמני 36 תל אביב, 050-6991062

416, תל אביב

עוגת גבינה טבעונית עם תותים. אנטולי מיכאלו,
בר הקוקטיילים הטבעוני הראשון/אנטולי מיכאלו

416 הוא בר הקוקטיילים הטבעוני הראשון בישראל ואחת הפתיחות הטבעוניות הגדולות של 2016 שלוו ברעש גדול, סוף סוף מסעדה טבעונית ענקית, מעוצבת ומושקעת, שמעלה את הסעודה הטבעונית לסקאלה אחרת עם מנות שף מצולחתות, קוקטיילים יוקרתיים, שירות מלוטש והרבה סקס אפיל.

416, רחוב הארבעה 16 תל אביב, 03-7755060

OPA, תל אביב

OPA. תומר הלפרין,
הכי חדשה ברשימה/תומר הלפרין

המצטרפת הטרייה שנכנסת לרשימת הטבעוניות, היא מסעדת OPA של השפית שיראל ברגר. גם ברגר מנסה להתרחק מהמילה טבעוני ומגישה תפריט יומי מתחלף של מנות שף מבוססות ירקות בטיפול קפדני ובטכניקות בישול מודרניות ויצירתיות.

OPA, החלוצים 8 תל אביב, 052-5838245

הרצוג, תל אביב

אוכל טבעוני. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
ההרים הטבעוניים של רועי הרצוג/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

רועי הרצוג שכבר הצליח לכבוש את לב הטבעונים עם מסעדת המעבר שנסגרה מזמן, הרים מקום חדש שכולו מנות טבעוניות טריות ורעננות במין קונספט חמוד שהוא קורא לו "הרים" או "גבעות" של תבשילים המוגשים בקערות לצד לחם ותוספות טבעוניות, כאשר כל יום יש מנה מתחלפת ששומרת על עניין.

הרצוג, אבן גבירול 48 תל אביב

ויליג' גרין, ירושלים

ויליג' גרין. דן בלילטי,
הטבעונית של ירושלים/דן בלילטי

ויליג' גרין היא אחת המסעדות הטבעוניות הוותיקות בארץ. בעבר היו לה שלושה סניפים ואפילו אחד בתל אביב, אבל היום נשאר רק סניף אחד ירושלמי שפועל בסגנון בופה, ומציע בכל יום בישולים וסלטים, ארוחות בוקר, מאפים ועוד הרבה מנות שמקור השראתן נע בין צפון אמריקה, אירופה, אסיה והמזרח התיכון.

ויליג' גרין, יואל משה סלומון 5 ירושלים, 02-6457676

נגילה, ירושלים

נגילה. אלדד מאסטרו, מערכת וואלה! NEWS
נגילה/מערכת וואלה! NEWS, אלדד מאסטרו

מסעדת נגילה הכשרה ידועה בסלטים המיוחדים שלה, בפסטות ובתבשילים הביתיים שנעשים כולם ללא מוצרים מן החי ובשימוש חומרי גלם טריים משוק מחנה יהודה הסמוך. המסעדה ממוקמת בבית אבן יפיפה וציורי עם קשתות ותקרות גבוהות ויש גם תערוכות מתחלפות של אמנים מקוריים להשלמת האווירה.

נגילה, סמטת משיח ברוכוף 5 ירושלים, 02-6223331

אום כולתום, חיפה

אום כולתום חומוס בר. צילום: גאיה דלק, מערכת וואלה! NEWS
חיפה מציגה אוכל טבעוני/מערכת וואלה! NEWS, צילום: גאיה דלק

המסעדה הטבעונית הקטנה של בני הזוג אסי וגאיה דלק התחילה אמנם כחומוסיה אבל גדלה והתפתחה לכזו שמגישה תפריט מגוון של מנות ים תיכוניות, וכיום יש לה גם סניף ברמת החייל בתל אביב. חוץ מחומוס משובח יש כאן ממולאים, סלטים, ירקות בגרסאות שונות, בורקסים ומאפים וקינוחים שהם כולם תוצרת בית.

אום כולתום, מוריה 60 חיפה, 04-8852227

אלף Alf, חיפה

אלף הוא פאב מסעדה עם מטבח טבעוני בחלל שבו גם מתקיימים אירועי תרבות כמו הופעות חיות של אמנים, ערבי ג'אם או מספרי סיפורים, כשבתפריט יש נשנושי אלכוהול, מנות חומוס מגוונות, תבשילים ביתיים, טורטיות במילויים שונים וגם מנות בפיתה, סלטים וקינוחים, הכי טבעוני שיש.

אלף, דרך יפו 44 חיפה, 052-9501324

טופן אן, בנימינה

המסעדה היפנית הטבעונית המיוחדת מבנימינה שהפכה לאחת המסעדות הטבעוניות הטובות בארץ בזכות טופו תוצרת בית יוצא מן הכלל ומבחר מנות מגוונות (שלפעמים חורגות מגבולות יפן) כמו ראמן, אגאדשי טופו, ירקות בטמפורה, גיוזות, שניצל טופו, תבשילי קארי, וקינוחים טבעוניים שעושים חשק להישאר לגור שם.

טופן אן, דרך העצמאות 79 בנימינה, 04-8444140

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully