וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה רשמי: תל אביב היא העיר הידידותית ביותר בעולם לטבעונים

27.4.2015 / 12:20

מרגישים שלאחרונה הטבעונים והטבעונות בכל מקום? דירוג שהתפרסם בשבוע שעבר קבע באופן רשמי: תל אביב היא העיר הכי ידידותית בעולם למטייל הטבעוני

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנה טבעונית במסעדת המעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

זה לא פשוט להיות מטייל טבעוני בעולם. גם אם המילה צמחוני עוד מוכרת יחסית, הטבעונות היא מונח מסתורי בארצות רבות, בין אם באפריקה, דרום אמריקה ואפילו באירופה. וגם אם לפניכם מנה שהיא על בסיס ירקות לכאורה, תמיד יסתתר לו איזה ציר בקר ברקע כשמכיני האוכל המקומיים לא יבינו למה אתם עושים מזה עניין.

בישראל לעומת זאת, המצב שונה לחלוטין. שגעון הטבעונות רחוק מלהיות עניין חדש, ונפוץ מאוד בתכניות הבישול, במוצרים שונים ובבתי אוכל רבים, בעיקר בתל אביב, עיר קטנה יחסית עם היצע בלתי נדלה בלי בשר, חלב וביצים. שלל מסעדות על טהרת הטבעונות נפתחו בה בשנים האחרונות, בהן מסעדת זכאים, המעבר, הבר קיימא, גרין רול- הסושייה הטבעונית הראשונה ועוד. לחילופין, מסעדות ובתי קפה רבים, החל מרשתות ועד לשפים מפורסמים, מציעים שפע תפריטים מותאמים לטבעונים וכמובן גם חלב סויה לקפה. ולכן כשבמגזין דיילי מיל דירגו את תשע הערים הידידותיות ביותר בעולם למטייל הטבעוני, מקומה של ישראל לא נפקד מהרשימה.

בדירוג שהתפרסם בשבוע שעבר הופיעו ערים כמו טאיפיי שבטייוואן (מקום תשיעי), וגלאזגו (מקום שביעי), אבל מסתבר שאפילו כרך סואן כמו ניו יורק (מקום שישי) או ברלין (מקום שני) לא יכול לעקוף את השפע המגוון של תל אביב, שמככבת בראש הרשימה. במגזין התפעלו מהיציבות של סצינת הטבעונות בתל אביב וציינו בהערכה שאפילו בסניפי דומינו'ס פיצה מגישים פיצה טבעונית, והביעו הערכה לזווית הטבעונית המקורית שמסעדת ננוצ'קה מספקת לאוכל הגרוזיני. הם סיכמו כי נכון שפלאפל זו ממילא מנה טבעונית, שגם ככה אפשר להשיג כמעט בכל מקום בתל אביב, אבל הוסיפו כי לצדה יש גם אוכל רחוב אחר, שהותאם לאוכלוסייה כמו למשל שווארמה טבעונית.

דומינוס פיצה. דן לב
פיצה טבעונית בדומינוס/דן לב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully