וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היינות המומלצים לראש השנה

24.9.2019 / 16:20

אבי אפרתי עם רשימה מעודכנת ושימושית של היינות המומלצים ביותר לראש השנה, מדורגים לפי מחיר, עד 150 שקלים. לחיים!

רקנאטי יסמין אדום. שלמה שהם,
רקנאטי, יסמין אדום/שלמה שהם

רקנאטי, יסמין אדום 2018 - 39 שקלים

קברנה סוביניון ומרלו מהגליל העליון חוברים ליין שיש בו גוף, פרי ואופי ומצליח לספק את הכי הרבה שאפשר לצפות מבקבוק שמקבלים עליו עודף מ-40 שקלים.

יינות לראש השנה, כרמל. איל קרן,
כרמל, פרייבט קולקשן/איל קרן

כרמל, פרייבט קולקשן, שיראז 2018 - 40 שקלים

ביקבי כרמל משקיעים המון ביינות הבסיס הזולים. לפני מספר שנים מיתגו מחדש והחלו להפנות משאבים לסדרת פרייבט קולקשן, בעבר הלא רחוק כזו שהפיקה יינות סתמיים ומטה. לא עוד. יין השיראז החדש בסדרה יפתיע אתכם ביכולתו לסחוב ארוחות בשריות משמעותיות. תמורה מעולה לכסף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
טפרברג, אימפרשן, סירה 2018. אייל קרן,
טפרברג, אימפרשן/אייל קרן

טפרברג, אימפרשן, סירה 2018 - 40 שקלים

יותר שיראז אוסטרלי מסירה ים תיכוני של עמק הרון אבל יין עשוי היטב, שמספק את חבילת הפרי-תבלינים המוחצנת בהצלחה רבה. תמורה מצוינת לכסף.

יינות לראש השנה, בנימינה. יח"צ,
בנימינה, רזרב/יח"צ

בנימינה, רזרב, רוסאן כתום 2018 - 59 שקלים

יין כתום הוא כזה שתסס על קליפותיו ('סקין קונטקט'), במקרה הנוכחי באשכולות שלמים, על בסיס ענבי רוסאן. הרוסאן הנוכחי מלא בהדריות, פרחוניות, חומציות טובה ושפע אופי. כתום הוא אף פעם לא יין שגרתי ולרוב מופק ביינות יקרים. בנימינה, שכמו יקבים גדולים אחרים משקיעים מאד ביינות הבסיס, הפיקו כאן כתום מושקע ב-59 שקלים בלבד. מתאים לא רק לאוכל מן הים, גם לבשרים לבנים ואפילו עגל.

יינות ראש השנה, אלה. יח"צ,
הרי גליל, אלה/יח"צ

הרי גליל, אלה 2016 - 70 שקלים

סירה, ברברה ופטי ורדו חוברים ליין פירותי מאד, מוחצן מאד, בעל נימת מתיקות קלה, במיטב סגנון עדות עולם היין החדש. עשוי ללא דופי טכני, חביב בדרכו ומספק תמורה טובה ויותר ל-70 שקלים.

יקב דלתון. אורי גרון,
דלתון, עלמה קרימסון/אורי גרון

דלתון, עלמה קרימסון 2013 - 85 שקלים

67% קברנה סוביניון, 31% מרלו ומעט קברנה פרנק, כולם מהגליל העליון. 14 חודשי חבית ועוד זמן משמעותי בבקבוק. כל אלו חוברים ליין עם גוף, פרי וחמיצות וסגנון מוחצן מחד אך מוחזק ומאופק מאידך. יין מיינסטרים ישראלי במובן הטוב של המילה.

יינות לראש השנה, יפו. יח"צ,
יפו, סובאז' לבן/יח"צ

יפו, סובאז' לבן 2018 - 78 שקלים

70% שרדונה ו-30% ויונייה, מעמק האלה והרי ירושלים, שכל אחד מהם ניכר ביין בבירור. הפרי הנעים של השרדונה נוכח ולצידו הארומאטיות החד משמעית של הויונייה מספקת את הסיבוב. יין של פרי, פרחוניות ומתינות נעימה וטעימה. לפתיחים בארוחת ערב החג וגם לאחר הצהריים שלמחרת החג.

יינות לראש השנה, מאיה. רן הילל,
מאיה, מארה ווייט/רן הילל

מאיה, מארה ווייט 2017 - 79 שקלים

מרסאן מהגלבוע ופרנץ' קולומבר מבנימינה שחוברים ליין עם גוף קל-בינוני, עם פרי טוב וחמצמצות מקסימה למדי, בצירוף מגע פרחוני, שמצליח לשמור על יובש נאה. הסגנון כאן מושפע מיועצי היקב היווניים ונוטה לים תיכוניות מאופקת, ולכמה וכמה לבנים יבשים של תעשיית היין היוונית המלבבת. כייף של יין, עם מקדם גסטרונומי גבוה במיוחד.

וורטמן, רוזה 2018. יח"צ,
וורטמן, רוזה/יח"צ

וורטמן, רוזה 2018 - 85 שקלים

מיינות הרוזה היותר טובים שהופקו בתעשיית היין המקומית. גרנאש ומורבדר מעמק שפיה בכרמל נשזרו לרוזה פרובנסלי אמיתי עם יובש, מינרליות, דקיקות ואפילו מעט תחושת אבק. קסם מקומי נדיר.

כישור, כרם כישור, אדום 2016. אייל קרן,
כישור, אדום/אייל קרן

כישור, אדום 2016 - 85 שקלים

קשה לחשוב על אדום מקומי שמצליח לספק תמורה כה מרהיבה ל-85 שקלים. בלנד בורדולזי עם מבנה מצוין, פרי מהמם, תיבול, חומצה, אלגנטיות וקטיפתיות. כל הטוב הזה, שהספיק לשהות שנה בחבית וזמן נוסף בבקבוק, נעשה ביקב הכי מרגש בתעשייה, הממוקם בכפר כישורית בו חיים בעלי צרכים מיוחדים, המשמשים כעובדים ביקב. יין מעולה לכל ארוחת בשרים חגיגית.

מדבר, פינו נואר 2018. יח"צ,
מדבר, פינו נואר/יח"צ

מדבר, פינו נואר 2018 - 90 שקלים

פינו נואר הוא זן שרגיל לקור האירופאי של בורגון. ביקב מדבר מגדלים אותו בסמוך למצפה רמון, באקלים שיש בו חום רב אבל גם קור לילי והפרשי טמפרטורה דרמטיים, בצירוף יובש רב. התוצאה היא יין פירותי, קטיפתי ואלגנטי, כייפי מאד שיש בו מימד של קלות נעימה ולגימתו איננה מעמיסה כלל. מטובי היינות על המדף בקטגוריית 'עודף ממאה'.

יינות לראש השנה, יזעראל. יח"צ,
יזרעאל, מגידו/יח"צ

יזרעאל, מגידו 2017 - 100 שקלים

שיראז וקברנה סוביניון שעברו התיישנות בת לא פחות מ-22 חודש, עם גוף בינוני-מלא. פירותי מאד, עם חומציות מאזנת טובה ומידת איפוק מבורכת. יין שיעבוד היטב עם בשרים וגם עם גבינות, מיקב צעיר ואיכותי שהולך ומשתבח משנה לשנה.

יינות לראש השנה, מרסלאן. איה בן עזרי,
תבור, סינגל ויניארד/איה בן עזרי

תבור, סינגל ויניארד, כרם רבדים, מרסלן 2014 - 120 שקלים

מרסלן הוא הכלאה בין קברנה סוביניון לגרנאש שנוצרה בצרפת במאה העשרים. הוא נתפס כזן לו מיוחסות תכונות 'ים תיכוניות'. המרסלן החדש של יקב תבור מצליח להרגיש ים תיכוני, הן בביטויי הפרי שבו והן בתיבול החד משמעי שלו. עוצמתיות לצד מידה של איפוק חוברות ליין מוצלח בעליל בקטגוריית המחיר לה הוא שייך, שייטיב ללוות ארוחות על בסיס בקר וטלה.

ינות לראש השנה, ירדן. חגית גורן,
קברנה סוביניון, ירדן רמת הגולן/חגית גורן

רמת הגולן, ירדן, קברנה סוביניון 2016 - 124 שקלים

יין הקברנה סוביניון מסדרת ירדן הוא ישראל ישראלי של תעשיית היין המקומית כבר שני עשורים וחצי - יין שהוא ממגדירי המיינסטרים המקומי. הוא עשוי ללא רבב טכני, עם פרי שופע וגוף שבנוי היטב, אלגנטיות וקטיפתיות. סגנונית, הוא שייך ליינות 'העולם החדש' ובתוך הז'אנר הוא בהחלט מצטיין.

יינות לראש השנה, קסטל. אלעד ברמי,
קסטל, פטי קסטל/אלעד ברמי

קסטל, פטי קסטל 2017 - 129 שקלים

בלנד בורדולזי של יקב הבוטיק הותיק, המוערך והמיוחס מהרי ירושלים שתמיד-תמיד תענוג ללגום. הוא שייך לקטגוריית מחירי הביניים אבל מעמיד איכויות של יין המתומחר בכ-20/30 שקלים יותר ויכול ללוות בהצלחה כל ארוחה משמעותית. כוחו בעיני ניכר, בין היתר, באיפוקו המסוים.

ויתקין, גראנש בלאן. יח"צ,
ויתקין, גרנאש בלאן/יח"צ

ויתקין, גרנאש בלאן 2018 - 125 שקלים

יין שיצא במהדורה מוגבלת, שיותר מכדאי לשים יד על שני בקבוקים מתוכה: אחד לפתיחה ולגימה ושני להתשיינות בת שנתיים-שלוש לכל הפחות. מורכב, רב רובדי, מרתק, עם מימדי פרי, תיבול ומינראליות מקסימים שצריך להיות פתוח לפחות שעה ולהילגם בטמפרטורה שאיננה קרה מידי כדי להיפתח באמת. לבן למבינים.

יינות לראש השנה,Nobility. יח"צ,
Five Stones, Nobility/יח"צ

Five Stones, Nobility 215A, 2018

לבן איכותי של יקב איכותי מעמק האלה על בסיס ענבי שרדונה ששהו 8 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. היינן הותיק ששון בן אהרן העמיד שרדונה צרפתי מאד, מלא עומק וניואנסים, עם חמיצות נהדרת ומינרליות שאין להקל בה ראש. תענוג.

יינות לראש השנה, גולן. יח"צ,
שאטו גולן, מרלו/יח"צ

שאטו גולן, מרלו 2016 - 142 שקלים

91% מרלו הויתר קברנה סוביניון מהיקב היוקרתי והמוערך מרמת הגולן, עשבר שנת התיישנות בחביות עץ ויש בו הרבה גוף, הרבה פרי, עוצמה, אלגנטיות ומוחצנות חד משמעית. מסממניו המובהקים והמוערכים של עולם היין החדש בתעשייה המקומית. אוהבי יינות העולם הישן יטענו שזו ריבה. אוהבי היינות המוחצנים ישתגעו אחרי היין הזה.

יינות לראש השנה, מיה לוצ'ה. יח"צ,
מיה לוצ'ה/יח"צ

מיה לוצ'ה, לבן 2018 - 149 שקלים

הלבן מיקב הבוטיק הביתי של קובי ארביב, יינן ראשי ביקב רקנאטי, המבוסס על ענבי פרנץ' קולומבר בצירוף מעט סוביניון בלאן. הדריות, פריכות, ניקיון, צחות, איפוק, דיוק והימנעות מבורכת מחנפנות. האם אנחנו צריכים עוד משהו מיין לבן יבש?

יינות לראש השנה, פלאם. יח"צ,
פלם, רזרב, סירה/יח"צ

פלם, רזרב, סירה 2016 - 149 שקלים

88% סירה אליהם נוספים מעט קברנה פרנק ופטי ורדו. 12 חודשי חביות עץ אלון צרפתי. סירה שמימד הפרי רלוונטי בו לא פחות מזה של התבלינים. שניהם, כמה משמח, אסופים ומאופקים. גם החומציות טובה מאד. יין שיש בו מורכבות, אלגנטיות ואיזון. מטובי האופציות בקבוצת המחיר (עד 150).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully