וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכבוד החגים: מנות דגים מיוחדות במסעדות

בשיתוף zap rest, בשיתוף zap rest

30.9.2019 / 8:42

אין ספק שהכוכבים הגדולים של ארוחות החג הם מיודעינו השתקנים. אספנו כמה ממנות הדגים המעניינות והמדליקות ביותר המוגשות כיום במסעדות בישראל

מנות דגים, רסט, יא פאן. גל קולוג,
מנות דגים מיוחדות, יא-פאן/גל קולוג

יא פאן - תל אביב

במסעדת הביסטרו היפני מבית היוצר של השף היצירתי יובל בן נריה, מגישים מנת דג מיוחדת במינה הנקראת סלט דג צלוי. המנה כוללת אטריות קומבו, שומשום קלוי ומלפפונים והיא לא פחות משיר הללה למטבח היפני המסורתי. כמו כן מגישים ביא פאן מספר מנות דגים מעניינות לא פחות כמו טרטר דגי ים (פורי, פונשו, חלמון ועירית), לברק שלם (אצות נורי, אורז סושי, טוגראשי, סויה לבנה ובצל ירוק, ג'ינג'ר וצנוניות) וסלמון צלוי (יוגורט, דבש וחמאה חומה, שעועית ירוקה ופונזו).

לא על הדג לבדו: נתח קצבים (ציר עוף - שיטאקה, מח עצם ויוזו קושו, פירה תפוחי אדמה באטר), זוג שיפודי שקדי עגל חלב (צלויים על גחלי אלון יפני ומזוגגים) וטאקו (תמנון צלוי על גריל הרובטה).

יא פאן, נחמני 26, תל אביב. 053-9427671

דגים, רסט. מירי ביטון ורונית רומנו,
מנות דגים מיוחדות, קיטון/מירי ביטון ורונית רומנו

קיטון - תל אביב

באחת המסעדות הוותיקות ביותר בישראל, שבאה לעולם אי אז ב-1945, תמצאו את אחת ממנות הגפילטע פיש בטעימות ביותר בעולם כולו. כמו כן כולל התפריט של קיטון מנות דגים נוספות כמו איקרא לבנה מסורתית ופילה מטיאס איכותי (בשמן זית ובצל סגול). בימי שישי עד השעה 16:00 פועל במקום שוק אוכל שבו ניתן לרכוש אוכל הביתה לפי משקל, במיוחד לארוחת החג או לסתם יום של חול.

לא על הדג לבדו: כבד קצוץ (כבד עם ביצים קשות והרבה בצל), הלזעלע (צוואר ממולא בשומן אווז, תפו"א, בצל ותפור בדיוק כמו שאימא תפרה) ושטרודל תפוחי עץ.

קיטון, דיזנגוף 145, תל אביב. 053-9379307

sheen-shitof

עוד בוואלה! אוכל

הכול דבש: מנות מיוחדות עם דבש במסעדות

בשיתוף zap rest

פלמידה - רמת גן

אין דבר ישראלי יותר מפלאפל ואין מדליק יותר מפלאפל הדגים של מסעדת פלמידה שבמתחם הבורסה ברמת גן. הפלאפל של פלמידה כולל שלושה כדורים מטוגנים של פילה דגים ומגיע בתוספת של פירה תפוחי אדמה, עירית ותבלינים, ברוטב דוגרולה. כמו כן מגישים בפלמידה מנות דגים מושקעות כמו קרפצ'יו סלמון (נתחי פילה סלמון נא, מוגש עם בזיליקום ופטריות טריות ברוטב שמן זית לימוני), מושט (מוגש מאודה בתנור בציר דגים, שום, גמבו, בצל, קישואים ועשבי תיבול או מטוגן בשמן עמוק), פילה באס (עשוי על הגריל ברוטב סלסה פיקנטי או שום, חמאה ויין לבן או מאודה בתנור בציר דגים, שום, גמבות, בצל, קישואים ועשבי תיבול) ועוד רבות וטובות אחרות.

לא על הדג לבדו: סטייק פרגית ברוטב פלפלת לבן (עשוי על הגריל ומוגש ברוטב חמאה, ציר בשר ופלפל ארבע עונות), שיפודי שרימפס (עשויים על הגריל, עם בצל, עגבנייה וגמבה) וסלט קוסקוס (עם פירות העונה, אגוזי קשיו, חמוציות, שמן זית ופטרוזיליה).

פלמידה, היצירה 3, רמת גן. 053-9440494

happy fish. מיטל סולומון, מערכת וואלה! NEWS
מנות דגים מיוחדות, הפי פיש/מערכת וואלה! NEWS, מיטל סולומון

הפי פיש - ירושלים

הפי פיש היא מסעדה ירושלמית כשרה בניחוח ים-תיכוני ישראלי המשקיפה על שדרות ממילא. אחת המנות היותר מיוחדות בתפריט של הפי פיש, היא שווארמה דגים המגיעה עם טחיגורט, עדשים, בצל מוחמץ ועמבה. כמו כן תמצאו בתפריט העשיר של הפי פיש, מנות דגים משובחות כמו קרפצ'יו דג ים (כוסברה, פלפל חריף ולימון כבוש), קוסקוס דגים, חריימה דגים ופילה דג ים (יין לבן, חמאה, שום, עשבי תיבול ולינגוויני אולי אוליו).

לא על הדג לבדו: פלאפל (טחינה וסלסת פלפלים חריפה), סלט עגבניות צבעוני (וחריף אש) ופרנץ' טוסט (פרוסות חלה מתוקה מטוגנות, קצפת מסקרפונה ופירות העונה).

הפי פיש, המלך שלמה 14, ירושלים. 053-9379460

דגים, רסט. גאיה פלד,
מנות דגים מיוחדות, ורנדה/גאיה פלד

ורנדה - תל אביב

בבאר הפופ אפ מבית היוצר של קבוצת NOX (אמש, רובי, קנטה), מגישים מנה קיצית ומרעננת של סשימי דג לבן המוגשת עם אבטיח קר, גבינה בולגרית, שאלוט, צ'ילי, שמן זית ובלסמי מצומצם וכן, זה מושלם בדיוק כמו שזה נשמע. על התפריט חתום השף המוכשר כפיר ינין, בן טיפוחיו של מאיר אדוני והשף של קנטה.

לא על הדג לבדו: ברוסקטת סלט קיסר וטאקו קריבי, לאבנה וארטישוק צלוי וסלט פריקי מעושן עם נגיעות טחינה.

ורנדה, הירקון 115, תל אביב. 053-9383514

דגים, רסט. יונתן בן חיים,
מנות דגים מיוחדות, TYO/יונתן בן חיים

TYO - תל אביב

TYO מתגאה במבנה מהמם, עיצוב פנים עוצר נשימה ושף יפני שלפי השמועות הינו המאסטר סושי היחיד בישראל נכון להיום. בין המנות היותר מיוחדות בתפריט האיכותי של TYO, תמצאו מנה של סביצ'ה סקאלופ הכוללת קוויאר בלוגה, אספרגוס, אבוקדו, תירס, עלי מיקרו, שמן זית ולימון ובנוסף מככבות בתפריט מנות דגים מיוחדות כמו לוקוס סאקמושי (לוקוס מאודה בסאקה ושעועית שחורה, צ'ילי, טופו, פטריות שימאג'י, תרד חלוט, אורז לבן ופונזו וכן מנה טעימה במיוחד של בלאק קוד (במרינדה של מיסו וסאקה, אצבעות אורז עם חצי בדאשי, אספרגוס ופטריות).

לא על הדג לבדו: פילה בקר (פרוס עם כבד אווז ברוטב מירין, ויניגרט שחור מתקתק, פירה תפוח אדמה ובטטה), יאקיניקו אנטריקוט (נתח מובחר של אנטריקוט, פטריות שימאג'י, במבוק, אספרגוס וכרישה על מצע אורז עם רוטב יאקיניקו) ומרק מיסו קלאסי (טופו משי, אצות וואקמה תרד חלוט, פטריות נמקו ובצל ירוק).

TYO, מונטיפיורי 7, תל אביב. 053-7934176

אברטו. אפיק גבאי,
אברטו, מנות דגים מיוחדות/אפיק גבאי

אברטו - גדרה

במסעדת השף של אסף שטרן הפועלת במלון הספא ליר, מצאנו מנה נדירה של סלמון בקראמבל פקאן העונה לשם מילאנו פיש. המנה מגיעה עם ריזוטו זעפרן, קרם תירס וזוקיני ואין ספק שתעשה לכם יופי של חג בפה ובבטן. כמו כן תמצאו בתפריט של אברטו מנות דגים נהדרות כמו דניס ממולא (דניס ממולא בגבינות ג'אבן ופרמז'ן ואגוזים על קרם בטטה, גזרים אורגניים וניוקי מטוגן), טרטר עשבים (טרטר דג ים, סלט עדשים שחורות, יוגורט יוזו מושחר, עשבים וצנונית) וקרפצ'יו טונה (שרי קונפי, עריסה, איולי לימון, בצל סגול, קממבר צלויה וסומק).

לא על הדג לבדו: בליני עוף (חזה עוף צלוי, פנקייק תפו"א, כרוב צלוי ברוטב ברנדי, תפוזים וציר עוף), קוסקוס פירות ים (קוסקוס צהוב, פירות ים בחמאת מרווה, זוקיני, קרמבל פיצוחים ורוטב מרינייר) וחציל ביוגורט (חציל קלוי, יוגורט מתובל, סלסה ורדה וגבינת עזים קשה).

אברטו, שכביץ 5, גדרה. 053-9374768

סשימי סלמון. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
מנות דגים מיוחדות, אלמרסא/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

אלמרסא - עכו

אלמרסא היא מסעדת ביסטרו עכואית, הממוקמת במעגן הסירות העתיק של נמל עכו ופועלת במבנה המכס העות'מאני שנבנה במאה ה-13. בתפריט של אלמרסא תמצאו מגוון מנות דגים מצוינות בדגש על סביצ'ה דג ים (סביצ'ה "לה שף" עם פלפל חריף, מיץ לימון, פיסטוק חלבי, זיתים שחורים, שנקליש ושמן זית). בנוסף נמליץ לכם לשים לב לסלמון הכבוש (סלמון כבוש קלות, רוטב צלפים, מיונז ושמן ירוק) וללוקוס המקומי (לוקוס מקומי על ירקות שורש או צ'יפס הבית עם רוטב שום פיקנטי).

לא על הדג לבדו: קדירת פירות ים (חגיגת פירות ים הכוללת שרימפס, קלמרי, סרטנים, מולים וצדפות בציר סרטנים), סלט רוקט (סלט גרגיר, עגבניות שרי, פטריות שמפיניון, מיץ לימון, שמן זית, גבינה ערבית ופיצוחים) ומדליוני פילה בקר (עם רוטב פטריות פורצ'יני ופירה מוקרם בפרמז'ן).

אלמרסא, נמל הדייגים 13, עכו. 053-9438661

דגים, רסט. עידן גור,
מנות דגים במסעדת דקא/עידן גור

דקא - תל אביב

במסעדת הדגים הכשרה שנפתחה לפני כתריסר שנים, מצאנו את מרק הבויאבז המוצלח ביותר שיצא לנו לטעום לאחרונה. מרק הבויאבז של השף אילן מזרחי, מעלה בנחיריים ארומה של תפוז, פרנו וכוסברה ומהווה פתיח מושלם לכל ארוחה חגיגית. בנוסף כולל התפריט יופי של מנת קבב דג ים המגיעה בליווי ריבת דלעת, טחינת יוגורט ואבקת קצח, מנת מעניינת של סביצ'ה סלמון יהודי (סלק, קינואה שחורה ופודינג חזרת) וכן סשימי טונה עם קרם אננס (צנונית, שאלוט, סלרי, צ'ילי, קריספי קינואה וכרישה).

לא על הדג לבדו: חציל שרוף (יוגורט, עשבי תיבול, סלסת עגבניות, צ'ילי חריף, אגוזי מלך ופקורינו), ניוקי שקדים וצנובר (בעבודת יד, חמאה לבנה, בצל שאלוט, מרווה ודבש טהור) ופרלינה (שכבות - דוקוואז, פרלינה, שוקולד ולרונה 66% מוצקי קקאו, גנאש קפה וגנאש שוקולד).

דקא, התעשיה 10, תל אביב. 053-9442900

אווה סאפי. ערן קליגר,סולל פקיאל,
מנות דגים במסעדת EWA SAFI/ערן קליגר,סולל פקיאל

EWA SAFI - תל אביב

במסעדה המרוקאית של האחים מיקו ושמעון ברק, תמצאו את הגרסה המודרנית למנות שהגיעו מהמטבח של אימא סוליקה, שבו גדלו השניים. בין היתר כולל התפריט העשיר של המקום מנה בשם פסטל ים, המגיעה בדמות משולשי בצק פריכים במילוי מוסר ודניס טריים, עשבי תיבול, קרם מטבוחה של סוליקה וסחקא ירוקה. כמו כן מגישים במקום מנה של דג מרוקאי (הטבילה הקלאסית - פילה מוסר ים ברוטב מרוקאי מסורתי, פפריקה אדומה, פלפל שאטה, שום וכוסברה טרייה. מוגש עם לחמנייה מתוקה לאיזון המתיקות) וקציצות דגים של שישי. את המנות של EWA SAFI תוכלו גם להגיש בארוחת החג שלכם הודות לעובדה שבמקום ניתן לרכוש אוכל מרוקאי מוכן לפי משקל.

לא על הדג לבדו: לחי עגל בבישול ארוך (תבשיל מרוקאי פיקנטי - ציר בקר, גרגירי חומוס וטחינה הר ברכה), קציצות ירק (על מסבחת עדשים וטחינה, ציר ירקות וכוסברה מחצר המלכה) ופסטייה (מלכת המטבח - מאפה מרוקאי מסורתי מבצק פילו פריך במילוי בשר טלה בבישול ארוך, פרגית צלויה, טנזיה ושקדים לצד סוכריות דלעת וקונפי פלפל צ'ילי).

EWA SAFI, השחר 8, תל אביב. 053-6112129

ארסטו - קיסריה

את המסע הימי שלנו בחרנו לחתום בקיסריה וליתר דיוק במסעדת ארסטו הכשרה, שבגן הלאומי עתיר ההיסטוריה. השפית חלי בן נעים מגישה במסעדה המשקיפה על הים התיכון, מנה נפלאה של עלי סיגר במילוי דגי לוקוס (סיגר לוקוס) וכן מנה קלילה של פילה ברבוניה עטוף בבצק טמפורה המוגש עם סלסת הבית (ברבוניות בטמפורה). וזאת מבלי להזכיר למשל את מנות הדגים שמוגשות עם תפו"א ובטטה בתנור (לברק שלם, פילה סלמון, אמנון ודניס) ואת פסטת האלפרדו שמגיעה עם נתחי סלמון.

לא על הדג לבדו: ניוקי סלק במילוי גבינות (ברוטב שמנת פסטו), פיצה נפוליטנה (רוטב פומודורו, מוצרלה פרסקה, ארטישוק אלה רומנה, זיתי קלמטה ושרי תמר) ורביולי במילוי ערמונים (ברוטב שמנת פטריות).

ארסטו, קיסריה. 04-6363456

בשיתוף zap rest, בשיתוף zap rest

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully