וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה לצפון: 8 מסעדות חדשות שכדאי להכיר

28.10.2019 / 15:39

תאילנדית, דרוזית, סינית, ושלוש איטלקיות, זאת לא התחלה של בדיחה, אלו כמה מהמסעדות שנפתחו בחודשים האחרונים באיזור הצפון, ויש גם מקום של עוף מטוגן, ומסעדת שף במבנה בן 250 שנה; בקיצור, קבלו את חדשות הצפון

ilforno, פיצרייה פלוס בכפר מנדא

ilforno עומר עלוואן. אנטולי מיכאלו,
פיצה בוראטה ב-ilforno/אנטולי מיכאלו

לפני שלוש שנים עזב עומר עלוואן את מסעדת עלה גפן שהיתה מן הטובות והאהובות באזור הצפון, ומאז חיכינו לבשורה היכן נוכל לאכול שוב את האוכל שלו. בחודשים האחרונים עבד עלוואן על פתיחתן של שתי מסעדות חדשות בסגנון איטלקי, רחוק מהאוכל הערבי שנהג להגיש בעלה גפן אבל עם אותה היד המעודנת והמדויקת שמאפיינת את עלוואן. הראשונה היא מסעדת ilforno, איטלקית קלילה המבוססת בעיקר על תפריט פיצות ענק ועל טאבון אבן עם אפשרויות כמו פיצה מרגריטה (30 שקלים), קלצונה (40 שקלים), פיצה פטריות (39 שקלים), פיצה בוראטה (58 שקלים) ועוד. בתפריט אפשר למצוא גם מנות פסטה וסלטים ואפילו ארוחות בוקר. מי שיתעקש יוכל למצוא בתפריט רמזים קלים לאוכל ערבי, החל מסלט חלומי ועד לכנאפה לקינוח, אבל בסך הכל מדובר במסעדה איטלקית לכל דבר.

ilforno, רחוב יוסף מוסטפא חאג' כפר מנדא, 050-2649808, שעות הפעילות מדי יום בשעות 8:30-00:00

סן מרצנו, האיטלקית בסכנין

סן מרצנו עומר עלוואן. אנטולי מיכאלו,
טורטליני שורט ריב בסן מרצנו/אנטולי מיכאלו

המסעדה השניה שעומר עלוואן פתח בשבועות האחרונים גם היא איטלקית, אבל בקונספט רחב יותר. סן מרצנו, על שם זן העגבניות האיטלקי המפורסם, היא מסעדה איטלקית מסוגננת בעיר סכנין שמגישה תפריט איטלקי מלא, כלומר מנות ראשונות מגוונות כמו קרפצ'יו (52 שקלים), ארנצ'יני עשבי תיבול (48 שקלים), פולטנה מתירס טרי עם אספרגוס ופטריות (42 שקלים), ריזוטו כמהין (48 שקלים) ועוד, וכן סלטים, בשרים ודגים בניחוח איטלקי מובהק כמו סלט פנצנלה (48 שקלים) או גמבריטו אל פוצמודרו, שאלה הם שרימפס בחמאת שום, עגבניות וצלפים (92 שקלים), והרבה מאוד פסטות ופיצות, החל מקנלוני גבינות (64 שקלים), פוזילי קרבונרה (74 שקלים), טורטליני שורט ריב (78 שקלים), וכלה בקלצונה פריטטה ממולא ריקוטה (58 שקלים) ופיצה בורטה (64 שקלים).

San Marzano, הכניסה המערבית לסכנין, 04-7708875

עוד בוואלה! אוכל

שיינע: מסעדת שף חדשה בתל אביב

לכתבה המלאה

הקדירה הבוערת Hot pot old Beijing, כפר ורדים

נגה ברנע התאהבה במסעדת Hot Pot בבייג'ינג והחליטה להביא את החוויה הסינית המשגעת הזאת לישראל. כך פתחה לפני כמה חודשים את "הקדירה הבועדרת", מסעדת Hot Pot על פי כל כללי הטקס, ויש טקס. הקדרה המונחת על השולחן מתבשלת על גחלים בוערות, יש פלטה של מריכיבים ממנה הסועדים יוצרים לעצמם את הרוטב שילווה את המשך הארוחה, והמון מרכיבים שמיועדים להיכנס לקדירה כמו בשרים, דגים, פטריות, אטריות, דמפלינגס, פירות ים ועוד הרבה ירקות שונים, ואת הכל טובלים במרק ואוכלים, לצד לחם סיני מסורתי. מדובר בארוחה איטית ומיוחדת המלווה בהסברים של נגה ומסתיימת בטקס תה וקינוחים קטנים ונהדרים. ניתן לדבר עם נגה מראש ולהתאים את הארוחה אליכם, להוריד פירות ים, או להפוך את הארוחה כולה לטבעונית או צמחונית. נגה מארחת בביתה בכפר ורדים בתיאום מרא בלבד בימים חמישי ושישי, את הכתובת המדויקת היא מוסרת בעת ההזמנה.

הקדירה הבוערת, כפר ורדים, 055-8858810

המהפך של מסעדת נור בג'וליס

מסעדת נור ג'וליס. אורי ארנולד,
סמבוסק בשר של בסמה הינו/אורי ארנולד

בסמה הינו פתחה לפני ארבע שנים את נור, בית קפה קטן ומאפייה בג'וליס. היא עשתה זאת בקושי רב וכנגד כל הסיכויים, האישה היחידה בכפר שפתחה עסק, זאת לאחר ששכלה את בעלה ונאלצה להתמודד עם לחצים משפחתיים גדולים ובעיות פרנסה. בבית הקפה הקטן הגישה מאפים וקינוחים, כריכים וטוסטים, ומנות איטלקיות קלילות, אבל לאחרונה עשתה שינוי אדיר במקום והפכה אותו למסעדה דרוזית לכל דבר, ממש חזרה אל המקורות. היא מגישה במקום ארוחות בוקר בניחוח גלילי שמוגשות עם לאבנה, חומוס, טחינה ופיתה על הגז, אבל גם תפריט ערבי רחב של עלי גפן (28 שקלים); פטאייר גבינות וזעתר (28 שקלים); סמבוסק בשר (28 שקלים); מנסף טלה או עוף (56/78 שקלים); מחמאר עוף (55 שקלים) ועוד. נשארו בתפריט כמה מנות מתקופת בית הקפה, כמו המנה האהובה ביותר שבסמה היתה חייבת להשאיר - מנת ההמבורגר שעברה התאמה לתפריט החדש ומוגשת היום בסגנון דרוזי עם קציצה מבשר טלה, ממרח דרוזי סודי, וגבינה ערבית מותכת מעל. בסמה לא נטשה את תחום האפייה והיא מגישה במקום את גם הקינוחים והעוגות הנהדרים שלה.

מסעדת נור, ג'וליס, 04-6293460, שעות הפעילות מדי יום 8:30-22:30

Crispy's & More, העוף המטוגן החדש של חיפה

בחיפה נפתחה החודש Crispy's & More, במושבה הגרמנית, מזללת עוף מטוגן מהזן האמריקאי עם כל האוכל המטוגן שהנפש מבקשת, דלפק הזמנות מהירות ומיתוג מושקע. בתפריט תוכלו למצוא מנות בגדלים שונים של עוף מטוגן, ליחיד, לזוג, או דילים משפחתיים, לצד צ'יפס וסלט קולסלאו כמיטב המסורת של עוף מטוגן (40-130 שקלים). יש גם כנפיים ושוקיים קריספיים במיוחד (35-40 שקלים), ועוד לא מעט אלטרנטיבות כמו המבורגר כמובן (50 שקלים) או צ'יקן בורגר (43 שקלים), טורטייה עוף (35 שקלים), ואפילו פיש אנד צ'יפס (50 שקלים). יש גם באקטים של בירות להשלמת האווירה האמריקאית, רטבים שמתאימים להכל, והכל אדום וממות חמוד, למעריצי הז'אנר זה מושלם.

Crispy's & More, שדרות בן גוריון 21 חיפה, 04-8203040, שעות הפעילות בימים א'-שבת 12:30-22:00, ובימי ה'-ו' עד 23:00

שאטו דה רואה, אירופה פוגשת את הגליל בכפר מעיליא

במעיליא נפתחה לאחרונה מסעדת שף חדשה, שאטו דה רואה, שהיא גם בר עם מרתף יינות. המטבח של המקום הוא שילוב של מטבח ערבי ואירופאי, שמוגש באטמוספירה של הגליל ומול נוף משגע. את המקום הקימו בני הזוג סלמה ולביב עסאף שגייסו למטבח את אליאן ליוס, שחזר לארץ לאחרונה לאחר 30 שנה של ניהול מסעדות ומלונות באיטליה. המסעדה ממוקמת במבנה בן 250 שנה ובסמוך לכנסייה הקתולית, מה שהופך את תחושת הישיבה בה למיוחדת. שאטו דה רואה, "מבצר המלך" בצרפתית, מציגה תפריט שמג'נגל בין אוכל איטלקי וצרפתי לזה הערבי, למשל מנת תמנון על קרם תפוחי אדמה עם זיתים שחורים וסומק, או בוראטה על סלט טאבולה עם פפריקה מעושנת. יש עיקריות כמו פאייה קוסקוס בדיו דיונון ופירות ים או בשר כבש על פריקה עם גבינת פקורינו וצנוברים. יש גם אוכל שגרתי יותר כמו סלטים והמבורגר, ובשרים על האש. יש רשימת יינות ארוכה ומעניינת, והשילוב בין העבר הצלבני של המקום לבין ההווה הגלילי מזרחי הוא חוויה קולינרית תרבותית מעניינת.

שאטו דה רואה, מבצר המלך מעיליא, 04-8850088, שעות פעילות המסעדה בימים ג' 17:00-22:00, ד'-ה'-ו'-ש'-א' 12:30-22:00, הבר פתוח בצהריים בימים ה'-ו' בשעות 12:00-18:00, ובימים ה'-ו'-ש' 15:00-01:00

הסניף הצפוני של רשת ג'ויה האיטלקית

ג'ויה ראש םינה. סיוון שוב עמי,
ניוקי בראש פינה/סיוון שוב עמי

ג'ויה החדשה בראש פינה שפועלת כבר כחודשיים, ממוקמת במתחם העסקים החדש "שופינה" בכניסה למושבה ראש פינה. המסעדה ענקית ולה שתי מרפסות גדולות הצופות לנוף הגלילי. האופי האיטלקי ניכר ראשית כל בטאבון הענק שנמצא במטבח הפתוח במרכז המסעדה, זם מכינים את האוכל מול עיני הסועדים. התפריט מציע מנות כמו ארנצ'יני ריזוטו ברוטב עגבניות ובזיליקום (38 שקלים); סביצ'ה בורי עם זיתים, עגבניות, בצל סגול ואבוקדו (52 שקלים); פולנטה עם פטריות פורטובלו, כמהין, ערמונים ואספרגוס (48 שקלים); פיצה סיציליאנית עם ארטישוק ועגבניות שרי (58 שקלים); ניוקי פורצ'יני וערמונים בחמאה (68 שקלים); פילה סלמון- סלמון צלוי ברוטב קרמל שום ושעועית ירוקה (108 שקלים) ועוד. כל הכנת הפסטות והבצקים נעשים במקום בעבודת יד, יש רשימת יינות ישראלים נהדרת, וגם מין מעדניה קטנה בה ניתן לרכוש את חומרי הגלם של המסעדה הביתה.

ג'ויה, דרך הגליל 12 ראש פינה, 04-8589099, שעות הפעילות בימים א'-ה' 12:00-23:00, יום ו' 12:00-16:00, ושבת שעה רחקי כניסת שבת ועד 23:30. כשר

Fai Mai התאילנדית הקטנה שבצפון הרחוק

באביב השנה פתחו גיא פיגלסון ואייל אלחנתי, מי שבבעלותם מסעדת פוקאצ'ה (עצירת חובה למטיילים בצפון), את פאי מאי, מסעדה תאילנדית קטנה שממוקמת בסמוך לדיינר קלומפוס, שנמצא גם הוא בבעלות השניים, במתחם גן הצפון בסמוך לקיבוץ הגושרים. המסעדה פועלת כבר חודשים בהצלחה ומציעה תפריט תאילנדי שמשחק על הקלאסי אבל עם לא מעט הפתעות, ועם חומרי גלם אותנטיים שמגיעים ממגדלים בצפון. התפריט מציע מנות ווק, תבשילים, מרקים וסלטים, שבהם תוכלו ברוב המקרים לבחור לעצמכם את חומר הגלם המרכזי, כלומר, בקר, עוף, טופו או שרימפס. יש את כל הקלאסיקות המוכרות מהמטבח התאילנדי כמו פאד תאי (48-56 שקלים), סום טאם עם אורז דביק (30 שקלים), טום יאם וטום גאי (54-58 שקלים), מנות קארי מגוונות, ותבשילים על אורז מאודה. המקום הקטן מעוצב מגניב ומושלם לארוחה של כל המשפחה בטיול בצפון, יש גם מנות ילדים ובכלל וייב של חופשה בתאילנד.

Fai Mai, מתחם גן הצפון הגושרים, 072-2221243, שעות הפעילות בימים א'-ה' 12:00-23:00, ימי שישי עד 16:00 ובשבת סגור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully