וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תכינו את הספגטי המושלם - עם חמישה מרכיבים בלבד

4.11.2019 / 0:03

שף איטלקי נודע חושף את המתכון הסודי שלו לפסטה קרבונרה מושלמת מחמישה מרכיבים בלבד וממליץ גם מהי הדרך הנכונה לאכול את המנה

עריכה: מאיה בן ניסן, בימוי: גיא גורן

בסרטון: מתכון לפסטה בדקה

השף האיטלקי המפורסם, מאסימו ביאנצ'י, חשף את המתכון הסודי שלו לבישול ספגטי קרבונרה מושלם. השף הבכיר - שעבד במסעדות יוקרתיות ברחבי סידני - חלק את המתכון שלו עם המגזין Gourmet Traveller וסיפר קודם כל שקרבונרה היא מנת פסטה מסורתית מרומא כשחלק מחוקרי המזון מתארכים אותה עד לרומא העתיקה, בעוד שאחרים אומרים שזו הייתה המצאה שלאחר מלחמת העולם השנייה. בנוסף, ישנה מחלוקת דומה לגבי מקור השם קרבונרה - קרבון באיטלקית פירושו פחם, ויש הטוענים שמנה זו נקראת על שם יצרני הפחם או כורי הפחם בקרבם היא הייתה פופולרית. בכל מקרה, הרוטב המושלם לספגטי קרבונרה כולל חמישה מרכיבים עיקריים - ביצים, ספגטי, פרמזן, גבינת פקורינו ובייקון מלחי של חזיר. שומרי הכשרות יכולים להחליף את בייקון החזיר בבייקון טלה או חזה אווז מעושן - או לוותר לגמרי על הבשר, על אף שתאלצו לוותר במקרה כזה גם על חלק משמעותי מהטעם.

להכנת המנה, השף ביאנצ'י מסביר שיש לטגן את הבייקון על אש בינונית עד שיהפוך לקריספי. בקערה גדולה, הקציפו יחד חלמונים, חלבונים, גבינת פרמזן וגבינת פקורינו ותבלו בפלפל שחור גרוס. בשלו את הספגטי בסיר גדול עם מים ממולחים עד לדרגת "אל דנטה" (כשהפסטה קצת קשה ומוצקה ולא רכה ו"עיסתית"). סננו את הפסטה אך שמרו מעט ממי הבישול. בשלב הבא, ערבבו במהירות את הספגטי עם תערובת הביצים, הבייקון ומעט שמן זית כתית. אם הפסטה יבשה מדי, הוסיפו ממי הבישול ותבלנו במלח ופלפל. המתכון המלא מופיע בהמשך.

ספגטי קרבונרה. ShutterStock
כך תכינו את הספגטי קרבונרה המושלם/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully