וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הופ הופ טרללה: חיים כהן חוגג יום הולדת

10.11.2019 / 10:45

יפו תל אביב חוגגת יום הולדת 8 בארוחת ספיישלים מיוחדת, תמר כהן צדק מביאה את פארמה למסעדה הקטנה והמעולה שלה, לאונג' עסקי חדש ברמת החייל ישדרג לכם את הצהריים, ומה קורה כשנותנים לשף שעושה את הסטייקים הטובים בת"א לבשל ארוחה על טהרת הים? פותחים שבוע

עלמא ספנסר החדשה, ת"א

עלמא ספנסר. אפיק גבאי,
לאונג' יוקרתי/אפיק גבאי

עלמא ספנסר, היא מסעדה חדשה המגדירה את עצמה כלאונג' אירוח יוקרתי, המיועד גם לאירוח עסקי ופרטי, אירועים וכנסים. בשעות היום המקום יהיה פתוח לקהל הרחב, כשהרעיון מאחורי המקום הוא לתת מענה לקהל העסקי, בשעות הערב יתקיימו בו אירועים עסקיים ופרטיים. בשעות 8:30-12:30 יהיה במקום מזנון ארוחת בוקר פתוח הכולל עמדת אפיה בייצור עצמי (95 שקלים לסועד), בשעות 12:30-16:30 תוגש ארוחת צהריים בעלות של 145 שקלים לסועד, כשבמקביל ייערכו במתחם כנסים עסקיים בקונספט קולינארי רחב. על הקולינריה של עלמא ספנסר מופקד השף יואב בלימן. החלל של עלמא ספנסר מעוצב ורחב ידיים כשהקונספט סובב סביב סיפור חייה של עלמא ספנסר, דמות ציורית קוסמופוליטית המביאה לתל אביב חוויות רב תרבותיות ממסעותיה בעולם.

עלמא ספנסר, הברזל 27 תל אביב, 03-6444336

יום הולדת 8 ליפו תל אביב

מסעדת יפו תל אביב של חיים כהן. ירון ברנר,
מסעדת יפו תל אביב של חיים כהן/ירון ברנר

לכבוד ציון השנה השמינית של מסעדת יפו-תל אביב של השף חיים כהן, משיק כהן תפריט עם מגוון מנות חדשות ומתמקד בחומרי גלם שהיוו לו השראה ליצירת חוויה קולינרית אלגנטית ומרגשת. בין המנות שיוגשו יש סלט תמנון ואצות וואקמה, שמן זית הדרים ושתי טיפות סויה (80 שקלים); בורקס סרטנים של "קרן" (95 שקלים); בויאבז קרודו (125 שקלים); טורטליני קונפי ברווז בציר בצלים סגולים וטבעות בצל בטמפורה (145 שקלים); "אורז טאבון" עם תירס לבן, שרימפס ומולים של הים התיכון (170 שקלים) ועוד.

מסעדת יפו-תל אביב, יגאל אלון 98 תל אביב, 03-6249249

עוד בוואלה! אוכל

האוכל האירופאי הקלאסי הטוב בתל אביב

לכתבה המלאה

תפריט פארמה חורפי בקוצ'ינה הס 4, ת"א

קוצ'ינה הס 4 תמר כהן צדק. הילה פלר,
מרק ברודו ואניוליני בשר/הילה פלר

השפית תמר כהן-צדק ממסעדת קוצ'ינה הס 4 משיקה תפריט סתווי שנותן את הבמה לאחת הבירות הקולינריות הנסתרות של ארץ המגף - פארמה. גבינת הפרמזן, נקניק הפרושוטו, טורטליני ממולאים בכל טוב - כל אלה הם רק חלק קטן מהעושר הקולינרי הססגוני של העיר פארמה, היושבת בלב חבל אמיליה רומאנה באיטליה. החל מהעשירי בנובמבר ועד לסוף דצמבר, במשך כל ימי פעילות המסעדה, תגלו מנות ותבשילים מסורתיים, עונתיים ופחות מוכרים לחיך המקומי כמו מרק אניוליני - מרק צח מבושל עם פרמזן מיושן ובו כופתאות פסטה במילוי בשר (78 שקלים); 'רוזה די פארמה'- פילה בקר שגולגל עם גבינת פרמזן (165 שקלים); 'בומבה די ריזו'- עוגת ריזוטו (68 שקלים); בשר צוואר טלה בשמנת ושומר (165 שקלים); תבשיל ארוך של ראגו פטריות פורצ'יני (78 שקלים) ועוד.

קוצ'ינה הס 4, הס 4 תל אביב, 03-5551038

מתן אברהמס מתארח בקפה נורדוי, ת"א

קפה נורדוי. באדיבות המסעדה,
ארוחת דגים ופירות ים של מתן אברהס/באדיבות המסעדה

שף עינב אזגורי מארח את שף מתן אברהמס. אברהמס, שף מסעדת הבשר הדסון, ויש שיגידו - גאון של בשר, יגיע להתארח הקפה נורדוי, כשהאתגר שאזגורי הציב בפניו הוא לעשות ארוחה שמתמקדת דווקא בדגים ופירות ים. ביום שני ה-11 בנובמבר, השניים יגישו תפריט בסגנון ים תיכוני המיועד לחלוקה, עם פתיחת שולחן של בייגלה ירושלמי שיוגש לצד פתיחים ללא הגבלה כמו טפנד זיתים מרים עם פטרוזיליה ורכז רימונים; בובעס עם אנשובי, חריף, לימון קצוץ ומלא שמן זית; ממרח פלפל חריף מותסס עם לימון כבוש ועוד (72 שקלים לסועד). בין המנות העיקריות יש צ'ורבויאבז, מרק דגים חמוץ; ריזוטו פקיילה עם קלמרי קטנים וריקוטה; פתיתים עם ראגו תמנונים חריף; סלט דייגים של ירקות טריים וכבושים, חומוס, רשאד ודגים נאים וכבושים; דגים קטנים על מקל גדול (פחם) או מטוגנים; גרטן סרטנים עם תפוח אדמה, בטטה ובייקון ועוד (52-110 שקלים למנה).

קפה נורדוי, נחלת בנימין 27 תל אביב, 0772311923

גינת יין סתווית בחצר מסעדת רוטנברג, גשר הישנה

בר יין של מסעדת רוטנברג. אפיק גבאי,
ברחשוון של מסעדת רוטנברג/אפיק גבאי

בימים אלו מצטרפת לסצנת האירוח הצפונית, גינת יין אינטימית בשם "ברחשוון" (על שם חודש חשוון הידוע גם כמרחשוון). גינת היין, פרויקט זמני חדש מבית מסעדת רוטנברג בעמק המעיינות, תפציע החל מה-11 בנובמבר, ולמשך שבועיים בלבד, תציע תפריט ייחודי של יינות מקומיים שאצרה הילה סהר רונן, לצד שלל מנות ביס ובהן לחם שנאפה מחיטה מקומית, ממרחים, מרקחות ומותססים הישר מהגינה ומהשדות המקיפים את הגינה, מעשה ידיו של שף יזהר סהר. הגינה תתמלא בערסלים וכסאות נדנדה מבד קרושה, ארגזי יין כשולחנות אירוח וגרילנדות מאירות, ומדי יום, החל מהשעה 16:00, יוגש תפריט של יינות מקומיים לצד תפריט מצומצם עם מנות כמו ברוסקטה אנשובי וגבינה צ'רקסית עיזים; גראטן שורש סלרי עם שומן ברווז, עירית וחרדל; שיפוד טלה חי בריא מקנה דקל עם שום וכורכום מותסס; גבינת ברי ממחלבת גדיא לצד ריבת תאנים וטוסט מחמצת ועוד.

ברחשוון, חצר גשר הישנה (ליד קיבוץ גשר), 053-9443272

סדרת ארוחות שף והופעות חיות בוויסקי בר מוזיאון, ת"א

וויסקי בר מוזיאון. נתנאל טוביאס,
ארוחת שף והופעה/נתנאל טוביאס

סדרת אירועי דינר אנד שואו בוויסקי בר מוזיאון, עם שפים מובילים, מוסיקה חיה ובקבוקי וויסקי מיוחדים. בחודשים הקרובים יתארחו במקום שפים ואמנים מובילים לערב עם הופעה חיה ותפריט מיוחד של שף מתארח. התפריט יכלול חמש מנות שהותאמו לסוגי הוויסקי השונים שיוגשו. את סדרת האירועים יפתח שף אוראל קמחי ביום שישי ה-19 בנובמבר עם מנות כמו טאטאקי סינטה על קרם ארטישוק ירושלמי וסלסת ארטישוק ירושלמי ושאלוט מקורמל; כבד אווז צלוי עם רביולו ריבת דלעת, ציר כמהין ופורצ'יני; פילה עגל, תפוחי אדמה צלויים ודמי גלאס וויסקי; ועוד. כאמור הארוחה תלווה בהופעה חיה (350 שקלים לסועד עבור 5 מנות ו-2 כוסות וויסקי) יש להזמין מקומות מראש. בנוסף, ביום ראשון ה-10 בנובמבר בשעה 19:00 תתקיים סדנת טעימות מודרכת מבית מזקקות גלנמורנג'י וארדבג שתכלול 6 טעימות וויסקי לצד מנות ראשונות מהתפריט למרכז השולחן. עלות השתתפות בסדנא 199 שקלים לאורח.

וויסקי בר-מוזיאון, דוד אלעזר 27, מתחם שרונה תל אביב, 03-9551105. כשר בהשגחת צהר

תפריט חדש בצ'אנג בה התאילנדית, חיפה ויקנעם

צ'אנג בה. משה לוי,
אוכל תאילנדי אמיתי/משה לוי

בצ'אנג בה, התאילנדית של חיפה שיש לה עכשיו גם סניף ביקנעם, משיקים תפריט חדש שנבנה על ידי שף עידן ליפשיץ עם מנות כמו קוטיאו פאד פלה- קוביות של דג מוקפצות עם אטריות חיטה בקארי צהוב; טום קא גאי- מרק על בסיס ציר עוף וקרם קוקוס עם עגבניות, בצלים ושמפיניון; יאם סום- נתחי שרימפס ברוטב סויה מתקתק עם בזיליקום, סלרי, פומלה, שעועית ירוקה, עגבניות שרי ובוטנים; כל הכלים במטבח בצ'אנג בה יובאו במיוחד מתאילנד, כדי שהמנות תצאנה אותנטיות ככל האפשר ותערובת התבלינים נכתשות במכתש ועלי, ממש כמו בתאילנד.

צ'אנג בה חיפה, הנמל 23 חיפה, 04-6722891
צ'אנג בה יקנעם, התמר 1 יקנעם, 04-770-9099

נובמבר השחור במסעדות של שגב, כל הארץ

ניהון נו בה שגב משה. יעל יצחקי,
נמסיס שוקולד בניהון נו בה/יעל יצחקי

לכבוד חודש נובמבר ו"יום שישי השחור" המסמל את פתיחת עונת הקניות בארה"ב, מציע שף שגב משה בכל מסעדותיו קינוחים שחורים במחיר מיוחד של 20 שקלים לקינוח, למשך כל החודש. במסעדת שגב ארט בהרצליה יוגש קינוח "שוקולדים" העשוי מוס שוקולד מריר, שוקולד חלב ושוקולד לבן, עוגיות ויטראז', טוויל שומשום לבן ושחור; במסעדת ניהון נו-בה שגב בר יפני בהוד-השרון יוגש קינוח נמסיס שוקולד עם קראנץ שומשום שחור וקרמל, קוקוס ופרפה מאצ'ה; בשגב אקספרס בתל אביב וראשון לציון יוגש שוקולד וקפה- עוגת שוקולד ושקדים חמה מוגשת עם קרם ברולה, אספרסו ומוס שוקולד לבן; וגם בכל שאר המסעדות של שגב בקריות, בהוד השרון, בבאר שבע, ובנתניה יוגשו קינוחים שחורים מיוחדים.

במסעדות שגב משה

תפריט חורף חדש בקפה שלווה, ירושלים

קפה שלווה. באדיבות המסעדה,
בוראק של קפה שלווה/באדיבות המסעדה

קפה שלווה, בית קפה המשלב צוות עובדים עם צרכים מיוחדים, משיק תפריט חורף חדש לרגל העונה הקרה, עם מנות כמו בוראק, או בשמו המקומי "הכלה מאיסטנבול" - מאפה תורכי ממולא גבינות, תרד ועלים לצד סלסת עגבניות, גבינת פטה, טחינה, חמוצים וביצה קשה (42 שקלים); סביצ'ה מוסר ים פאני פורי אשר משלב בין המטבח ההודי והמטבח הים תיכוני, והוא למעשה כדור אוורירי מקמח חומוס ממולא בדג טרי, צ'ילי אדום, שמן זית ולימון סחוט (52 ש"ח); קוביות סלמון צרוב מוגשות על פסטה ברוטב קארי אדום וחלב קוקוס (68 שקלים) ועוד.

קפה שלווה, שלווה 1 ירושלים, 073-282-2200

בראנץ' כפרי בגרציא, קיבוץ העוגן

גרציא. אפרת לב,
בראנץ' בגינה הירוקה בקיבוץ/אפרת לב

בראנץ' באווירה פסטורלית בגרציא, מטבחה של מיכל גרציאני בקיבוץ העוגן. בימי שישי בשעות 12:00-15:00 יוגש תפריט בראנץ' עם מנות כמו חלת שניצל- חלה שלמה עם שניצל, מטבוחה, חצילים ובצל (139 שקלים); חלת בריוש עם הרבה אבוקדו, בייקון, ביצת עין ובצל סגול (61 שקלים); פיצה בראנץ' עם בייקון וגאודה; ארטישוק וביצת עין (61 שקלים); מקלות פרנץ' טוסט עם בייקון ומייפל (53 שקלים) ועוד.

גרציא, קיבוץ העוגן, 09-8943942

חודש של בירות בלגיות ותפריט מיוחד בפורטר אנד סאנס, ת"א

פורטר אנד סאנס. יהונתן בן חיים,
פורטר אנד סאנס/יהונתן בן חיים

הבירות האיכותיות של בלגיה מגיעות לביקור חגיגי במסעדת Porter & Sons למשך חודש אחד, כשתפריט המסעדה לחודש נובמבר הבלגי הורכב מחדש בקפידה במטרה ללוות את הבירות. לכבוד האירוע ובאופן בלעדי, חברת הכרם מייבאת חביות בירה מיוחדות ויוגש תפריט המשלב מנות כמו קרפצ'יו פילה בקר עם פרמזן, אורוגולה ורוטב לינדמנס פרמבואז מצומצם (52 שקלים); קרבונד פלמנד- תבשיל קדרה בלגי מסורתי של בשר בקר, ירקות שורש, ובירת סן ברנרדוס פריור (89 שקלים); סלט אנדיב עם גבינה כחולה, אגוזי מלך ופלחי אגס בויניגרט לינדמנס תפוח (48 שקלים); פילה בקר ברוטב פלפלת ושמנת מוגש על פירה (108 שקלים) ועוד.

Porter & Sons, הארבעה 14 תל אביב, 6244355- 03

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    10
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully