וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צאו מהעיר: שלוש פיצות חדשות, ואף אחת מהן לא בתל אביב

16.11.2019 / 9:00

המגמה של אנשים שהולכים ללמוד איך להכין פיצה באיטליה ואז פותחים פיצריה בארץ הקודש, אהובה עלינו במיוחד ונרצה לעודד אותה עם הידיעה הזו על שלוש פיצריות בוטיק חדשות שכדאי לכם מאוד לנסות, והן אפילו לא בעיר הגדולה

פורמנ'ס פיצה. אביעד פורמן,
פיצה נאפוליטנית מתנור פחמים/אביעד פורמן

לאחר שהקדיש את הקריירה שלו במשך תקופה ארוכה דווקא לאמנות השוקולד, ולאחר שסגר את מסעדת פורמנ'ס שלו בחיפה, בית קפה חלבי שעשה לעצמו שם, בחודשים האחרונים העלה אביעד פורמן לחשבון האינסטגרם שלו לא מעט תמונות של פיצה. לכן החדשות שהגיעו מכיוונו היו צפויות, ועם זאת משמחות מאוד. יחד עם אחותו אביבית שאחראית על הניהול הלוגיסטי, פתח פורמן השבוע את "פורמנ'ס" הפיצריה, והפעם בעיר ילדותו קריית ים, במקום שבו פחות מכירים את הנישה של פיצה בוטיק, ולמרות זאת הפרויקט החדש התקבל באהבה והתלהבות של תושבי השכונה. פורמן אוהב לעשות דברים עד הסוף, הוא השקיע את כל כולו ללמידת הנושא והוא פתח את הפיצריה רק כשהרגיש מוכן, כשהוא מגיש בה רק פיצות נאפוליטניות מסורתיות, עם בצק דק ושוליים תפוחים, שיוצאות מתנור אבן הפועל על פחמי עץ, "אני מאמין שבמקום כזה קטן צריך להתמקד בדבר אחד שאתה יודע לעשות הכי טוב", הוא אומר.

בתפריט של פורמנ'ס יש כמובן פיצה מרגריטה אישית (21 שקלים) או משפחתית (41 שקלים), עם תוספות לבחירתכם (5-7 שקלים), או פיצה טרופית עם אננס וצ'ילי חריף (48 שקלים), פיצה פטטה עם עם רוטב בשמל כמהין ותפוח אדמה מדורה (48 שקלים), או פיצת עגבניות שרופות מהטאבון עם גבינה בולגרית (52 שקלים), ופיצה פולנטה מתירס טרי וכמהין (65 שקלים) ועוד. תפריט הפיצות הוא תפריט הרצה ועשוי להשתנות או להתעדכן. במקום הקטן יש כרגע רק שישה שולחנות קטנים ושבוע אחרי הפתיחה כבר משתרך תור קטן בכניסה. כרגע מערך המשלוחים עוד לא פועל אבל הרבה אנשים מתקשרים להזמין ובאים לקחת.

פורמנ'ס פיצה איטלקית, ויצמן 19 קרית ים, שעות הפעילות בימים א'-ה' 12:00-22:00, יום שבת שעה אחרי צאת השבת, 04-6161611, כשר.

מלדיני פיצה בר, נס ציונה

פיצה מלדיני. פזית אסולין,
פיצה נאפוליטנית בנס ציונה/פזית אסולין

תמיר ארמאני עזב קריירה מבטיחה בהייטק בשביל להתמסר לאהבה שלו לפיצות. ארמאני נסע ברחבי איטליה לא מעט, אבל התאהב במטבח הנאפוליטני המסורתי, "מטבח שרוצה לשמח אנשים", להגדרתו. במשך שנתיים עמל על פיתוח הפיצה הייחודית שלו, הוא בנה בחצר ביתו טאבון אבן מקצועי ומאות טועמים ממעגל החברים והמשפחה שלו הגיעו לטעום ולסייע בניסוי, עד שהגיע למתכון המדויק שלו לבצק, ולפיצות פריכות במיוחד שלטענתו הישראלים הכי אוהבים.

מלדיני פיצה בר נפתחה דווקא במתחם ארגמן, בפארק נעים ופסטורלי בנס ציונה. זה מטבח איטלקי המקפיד על כמה מכללי הברזל של המטבח הנפוליטני, חומרי הגלם מיובאים מאיטליה ביניהם גבינות ממחלבה קטנה ואיכותית. הייחודיות של מלדיני לדבריו של ארמאני היא בבצק הנעשה ממחמצת שאור מלא ומתערובת קמחים מלאים איטלקיים, על פי כל כללי ההתפחה הקפדניים הנהוגים באיטליה, 48-72 שעות של התפחה שגורמת לבצק להיות אוורירי במיוחד, הכל בעבודת יד וללא מיכון, ממש "פותחים" את הבצק בידיים, ולאחר מכן מניחים אותו בתנור אבן איטלקי, ישירות על האבן על פי המסורת.

בתפריט של מלדיני יש פיצה מרגריטה (50 שקלים) משפחתית שתוכלו לשים עליה תוספות על פי טעמכם, או להזמין פיצה נאפוליטנית קלאסית עם מוצרלה פרסקה (58 שקלים), פיצה אורטולינה עם עלי רוקט ועגבניות שרי (66 שקלים), או פיצה 4 גבינות עם מסקרפונה, שמנת, מוצרלה ובולגרית על רוטב פסטו (64 שקלים). לטבעונים ולצליאקים יש פיצות עם גבינה טבעונית או פיצות ללא גלוטן על בסיס בצק שקדים וטפיוקה (60 שקלים). יש גם כמה פסטות למי שמתעקש (38-48 שקלים) וגם פוקאצ'ה שמגיעה עם שלושה מטבלים (24 שקלים), קלצונה ממולא בולגרית (24 שקלים), וגם פולטנה פטריות עם פרמזן ומחית כמהין (48 שקלים). לקינוח תוכלו לנסות את הקלצונה ממולא מסקרפונה ונוטלה (28 שקלים).

מלדיני פיצה בר, משה לרר 1 נס ציונה ,פארק ארגמן מול המזרקות, 1-700-700-433, שעות הפעילות א'-ה' 17:00-22:00, ו' סגור ושבת 17:00-22:00. כשר ללא תעודה.

עוד בוואלה! אוכל

ותיקות, חדשות וזמניות: חמש פיצות שכדאי לדבר עליהן

לכתבה המלאה

ביאנלה פיצה ארט, ג'וליס

ביאנלה פיצה ארט. הילי עופר,
פיצה שהיא אמנות/הילי עופר

כבר כמה חודשים שיש פיצה קטנה אחת מכפר מרוחק בצפון שכבר הספיקה לצבור מוניטין לא קטן. ביאנלה פיצה ארט היא מסעדה קטנטנה בג'וליס, כפר דרוזי קטן מזרחית לעכו, שם מגישה סניה עאמר פיצות ומאפים מהטאבון שנדיר למצוא כמוהם בגליל המערבי. סניה למדה טבחות והתמקצעה בכמה מסעדות, אבל מהר מאוד הבינה שהיא רוצה מקום משלה בשביל שתוכל להכין בו את הדבר האהוב עליה מכל- בצק. במשך שנתיים עשתה סניה אינספור ניסיונות וניסויים במטרה להגיע לבצק המדויק שמתאים לה, ובמטרה להפוך את הפיצות, מאכל מאוד נפוץ בג'וליס והסביבה, למשהו איכותי ומיוחד, אפילו בריא, רחוק מתדמית הג'אנק פוד שדבקה בו. סניה שומרת אמונים לפיצה המקורית אבל לא שוכחת איפה היא נמצאת, כך שהפיצות שהיא מגישה הן שילוב בין המקור האטלקי, לבין ירקות שרופים באש, צנוברים, סומק, תרד, חצילים ופטה.

סניה מגישה בביאנלה גם ארוחות בוקר שבהן היא עושה הכל מאפס החל מהפוקצ'ה, וכלה בלאבנה ובמטבלים, לצד מנות ביצים פשוטות ומקוריות כמו ביצים רכות על ירקות קלויים ופלפל חריף. על גבי התפריט של הביאנלה מופיע המשפט "love is the bridge between you and everything" של רומי, ותחתיו מופיעה רשימת הפיצות שכוללות פיצה מרגריטה (35 שקלים) עם תוספות לבחירתכם כמו אנשובי, פפרוני, טונה ועוד (3-10 שקלים). יש גם פיצה ביאנלה עם סלמון שכבוש במקום, קרם פרש ועלים ירוקים (55 שקלים) או פיצה קבב עם קציצות קבב, טחינה לימונית וירקות קלויים בטאבון (49 שקלים), או פיצה בלקנית עם חצילים, קישואים ופלפלים קלויים וגבינה בולגרית (39 שקלים), או פיצה עם רצועות סינטה מיושנות צרובות בטאבון (90 שקלים) ועוד.

בינאלה פיצה ארטה, ג'וליס, 04-8841334, שעות הפעילות בכל ימי השבוע בשעות 10:00-13:00 לארוחות בוקר ואז החל מהשעה 14:00-22:00 פיצות וכל היתר, ימי שלישי סגור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully