וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בא לחבק ויצא מחובק: המונה אוכל חריימה באשקלון

19.11.2019 / 7:35

המונה מגיע לאשקלון, ממלכת מסעדות הפועלים ומוצא שם את המפרום של יודיצ'ה, בואו רק נגיד שעד היום נושא השיחה הכי מדובר אצלו בבית זה החריימה טונה עם הקוסקוס שהביא משם

המפרום של יודיצ'ה. קובי רובין, קובי רובין
בשביל מנה כזאת שווה לנסוע לאשקלון/קובי רובין, קובי רובין

אם אתם מגיעים לאשקלון, סעו למרכז הישן של העיר, תחנו את הרכב, תצטיידו בתאבון בריא ותתחילו לשאול אנשים ברחוב איפה כדאי ללכת לאכול, לקראת שעות הצהריים המרכז של אשקלון מלא בהפתעות נעימות ביותר, מסעדות פועלים פזורות להן ללא סדר מסוים, בקיצור, צריך לדעת בחיים איך ואיפה ללכת לאיבוד.

בדרך הזאת בדיוק הגעתי למסעדת המפרום יודיצ'ה בסביבת השוק הישן. נכנסתי למקום וגיליתי את אחת ממסעדות הרחוב הכי מעולות וזולות ברחבי הארץ. מסעדת המפרום של יודיצ'ה נמצאת בחלק הפנימי של החנויות הקטנות בשוק, לא תצליחו לראות את המסעדה מהרחוב עצמו, צריך ללכת דרך הסימטאות, עד שהיא נגלית.

כשנכנסים למפרום של יודיצ'ה, יש תחושה שהגעת בטעות לבית של הדודה שלך לארוחת הפתעה, היית במקרה באזור ונכנסת לאכול משהו ולקבל נשיקה עם ריח פפריקה אדומה, הרי סירים אף פעם לא מכבים, הם תמיד מוכנים להסתערות הרעבים. גם כאן במסעדה יש יום יום קוסקוס ומפרום, ובמקרה המעולה שלי נפלתי על יום שיש בו חריימה טונה טריפוליטאית, החריימה הכי סמיכה שאכלתי עד היום.

המפרום של יודיצ'ה. קובי רובין, קובי רובין
הקוסקוס של יודיצ'ה/קובי רובין, קובי רובין

מסעדת המפרום של יודיצ'ה קיימת באותו מקום כבר עשר שנים, 7 שנים יהודית ניהלה את המקום, על שמה המסעדה, ובשלוש השנים האחרונות בנה של יהודית, ניסים, מנהל את המקום. ניסים זה קודם כל חיוך גדול על הפנים, חיוך מדבק כזה, אתה חייב לענות לחיוך עם חיוך בחזרה.

עוד הצצתי בתפריט על הקיר, היה רגע קל שנטיתי לכיוון המפרום, אבל מהר מאוד החלטתי שאני הולך על החריימה. לפעמים ניסים מכין את החריימה עם דג אחר, זול יותר, אז המנה אפילו יותר זולה, רק 35 שקלים, באותו יום ניסים הכין חריימה טונה, 40 שקלים, זה עדיין היה בתוך הטווח המקסימלי שלי.

ניסים הודיע לי ללכת לשבת ליד אחד השולחנות, לא התאפקתי והלכתי לצלם את הסירים, הקוסקוס חיכה בתוך קערה גדולה, ניסים מזג את הקוסקוס לצלחת, כמות לא מבוטלת של קוסקוס נערמה שם, אחר כך ניסים מזג את החריימה לצלחת נפרדת, שני נתחים של טונה עם המון רוטב חריימה סמיך. ליד זה ניסים הגיש שלוש צלוחיות של סלטים: טירשי, משוויאה של פלפלים לא נורא חריפים, סלט של גזר ושומר ברצועות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
המפרום של יודיצ'ה. קובי רובין, קובי רובין
חריימה סמיך/קובי רובין, קובי רובין

חייכתי ויצאתי לעבודה, קצת חריימה על הקוסקוס, הרוטב נתפס על החלק העליון של הקוסקוס ולא חודר פנימה בדלילות בזכות הסמיכות המבורכת, כל כף של קוסקוס ורוטב הוציאה ממני תשבוחות לניסים. החריימה של ניסים הוא החריימה של אמא יהודית, ככה הוא למד להכין אותו בדיוק, הוא לא חריף מידי, המטרה כאן היא לא לשרוף את הלקוחות אלה לגרום להם להגיע כל פעם מחדש לאכול ולשבוע. הוא יותר מתקתק בטעמו. את החריפות מקבלים מסלט הפלפלים שבצד.

חריימה טונה מתאפיין בטעם יותר מעודן ובמרקם נגיס, טונה זה לא לוקוס, פחות מפחיד לאכילה, מי שגדל על חריימה בבית מכיר את רגעי האימה כשאתה קולט שלקחת ביס עם עצם של דג.

הקוסקוס של ניסים יותר טריפוליטאי, קצת פחות אוורירי מקוסקוס טוניסאי. הוספתי סלט משוויאה של פלפלים לקוסקוס יחד עם נתח של טונה עטופה ברוטב, אין דבר כזה יותר מידי רוטב חריימה, הטונה לא התפרקה, בהחלט מרגישים את הדג ואת טעמו האיכותי.

אחרי שסיימתי את המנה הזמנתי כוס תה ועוגת בולו לאטום את האוכל כמו שצריך, וגם ארזתי מנה הביתה. בתל אביב אחרי יום שאלו בבית אם אפשר להביא עוד פעם כזה קוסקוס עם חריימה, אמרתי מילה אחת - אשקלון, שיהיה לכולם בתאבון.

המפרום של יודיצ'ה, העבודה 48 אשקלון בתוך השוק הישן, 054-8494768

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully