וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנימאר: המסעדה החדשה בחלל המיתולוגי של רפאל

26.11.2019 / 11:40

המסעדה הראשונה שניסתה למלא את החלל האהוב של מסעדת רפאל לא הצליחה במשימה, וכעת מגיעה אנימאר, בניצוחו של הלל תווקולי שתציע מטבח ים תיכוני מודרני המבוסס על חומרי גלם והשראה מהאזור המקיף אותנו, עם נוף לים כמובן

אנימאר הלל תווקולי. ספיר קוסא,
ג'יבנה צרובה של הלל תווקולי באנימאר/ספיר קוסא

באפריל לפני שנתיים נתלה על דלת מסעדת רפאל במלון דן בתל אביב שלט קטן שהמסעדה בשיפוצים. מאז, מסעדתו המיתולוגית והאהובה של השף רפי כהן לא נפתחה שוב מהסיבות הידועות לכל. במשך תקופה עמד החלל האייקוני הזה ריק וחשוך כשהים עדיין משתקף בחלונותיו, עם המטען הרגשי והגנטי של אחת המסעדות המצליחות בישראל בכל הזמנים.

את הדלתות החורקות של המקום פתחו מחדש, ביראת כבוד, דודי ואייל זיו, אב ובנו, ושותפם השף ויקטור גלוגר. גלוגר בדיוק סגר את מסעדתו קלואליס הוותיקה ברמת גן לאחר 16 שנה של פעילות, והשלושה האמינו שיצליחו להפיח רוח חיים חדשה במקום עם מסעדת הולה, מין בראסרי ענק שהתפריט המוקפד שלו מזגזג בין צרפת לספרד ואיטליה, ומציע גם כמה מהמנות הידועות של גלוגר לאורך השנים. אך בתחילת חודש ספטמבר האחרון הודיע גלוגר שהוא פורש אחרי יותר משני עשורים במטבח, ושותפיו, שנפרדו ממנו בידידות, שוב נותרו עם חלל שיש למלא.

אנימאר הלל תווקולי. אייל זיו,
גזרים צלויים/אייל זיו

במקום למצוא ממלא מקום, הם החליטו לפתוח מסעדה חדשה. אל המטבח הם גייסו את שף הלל תווקולי, מי שעמד בראש מסעדת פאסטל בשנים האחרונות ומגיע עם רזומה מפואר של לימודי קולינריה ארוכים ומפרכים בחו"ל, עבודה בהרברט סמואל של השף יונתן רושפלד, ועבודה צמודה עם השף רן שמואלי על הקמת מסעדת קלארו.

תווקולי יעמוד בראש מסעדת אנימאר, מטבח ים תיכוני מודרני המבוסס על חומרי גלם והשראה מהאזור המקיף אותנו, איסטנבול, סיציליה, טריפולי, איי יוון וברצלונה. התפריט של אנימאר מציע מנות קטנטנות, קטנות, בינוניות, גדולות וענקיות. אפשר לפתוח את הארוחה עם בצלים צלויים ברוטב רימונים (12 שקלים), או גבינת טולום בשמן זית (12 שקלים). בין הצלחות הקטנות יש סלק צלוי עם גבינת פטה, קרוטונים, גרגירי רימון וסומק (44 שקלים); גבינת ג'יבנה צלויה עם סלסת עגבניות וזעתר מירושלים (38 שקלים); דג קטן מטוגן עטוף בסיגר לצד איולי מנגו וליים (45 שקלים) ועוד.

עוד בוואלה! אוכל

חובבי בשר? המסעדה הזאת נולדה בשבילכם

לכתבה המלאה
אנימאר. ספיר קוסא,
חלל מיתולוגי/ספיר קוסא

בין המנות הבינוניות יש גזרים צלויים בלאבנה מעושנת בויניגרט גזר והל (62 שקלים); שרימפס צלויים בתנור פחמים ג'וספר, עם תפוחי אדמה ראטה ואיולי מעושן (55 שקלים); סשימי טונה עם פלחי הדרים, פיסטוקים מקורמלים וויניגרט צ'ילי (82 שקלים). בין המנות הגדולות יש פורל מקומי בתנור פחמים עם תפוחי אדמה קטנים מטוגנים וראס אל חנות יוגורט (124 שקלים); או פילה בקר על הגריל עם סלט מאשוויה ותפוחי אדמה קונפי (154 שקלים). בין המנות הענקיות תמצאו בויאבז ים תיכוני עם שרימפס, מולים, תמנון, שומר ועגבניות (182 שקלים) או קארי פירות ים בסגנון פרסי עם יוגורט כמון, גרגירי חומוס בזעפרן, בצלים ואורז ירוק (230 שקלים).

מלבד הים התיכון הנשקף מחלונותיה, מסעדת אנימר מעוצבת בסגנון אורייטנלי מעודן. מי שהיה במקום אולי יזהה חלק מהכורסאות הגדולות שאפיינו את הישיבה הנוחה במסעדת הולה, אבל קשה לזהות את החלל הדקדנטי שהיה שם, נוספה הרבה צמחייה, את הצבעים הכהים שילבו בהרבה כחול, והקירות מצוירים בנונשלנטיות נעימה. מה שנקרא התחלה חדשה.

אנימאר, הירקון 87 תל אביב, 03-5759060, שעות הפעילות בימים א'-ה' 18:30-23:30, שישי ושבת 12:00-17:00 19:00-23:30

אנימאר הלל תווקולי. אייל זיו,
ירוקים על הגריל/אייל זיו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully