וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באתי בגלל הפלאפל, נשארתי בגלל החריף

10.12.2019 / 8:05

המונה מגיע אל הפלאפל של אבא - תרתי משמע, כן, ככה קוראים למקום, ומוכיח לנו שוב שהאוכל הכי טעים הוא זה שיוצא מתוך חור בקיר

הפלאפל של אבא. קובי רובין, קובי רובין
כדורי פלפאפל קטנים, צהובים ופריכים/קובי רובין, קובי רובין

על החולצה של ארז כתוב מתחת ל"פלאפל של אבא" צמד המילים תרתי משמע, ככה גם קרוי המקום. חוץ ממשחק מילים משעשע, זאת גם מחווה מרגשת של ארז לאביו. ארז עבר דרך ארוכה וקשה עד שפתח מחדש את הפלאפליה המשפחתית שלו, שנפתחה ונסגרה לסירוגין במשך שלושים שנה.

הפלאפל של אבא זה אמנם בסך הכל חור בקיר, אבל זה בדיוק אחד מאותם מקומות עליהם כולנו גדלנו, כמעט לכל אחד בארץ יש את החור בקיר שלו, אותו מקום אליו תמיד חוזרים כשרוצים לאכול באמת. אז גם בשכונת שעריה בפתח תקוה יש אחד כזה, שעריה נמצאת על הקצה הדרום מזרחי של פתח תקווה, זאת לא השכונה הכי יפה בעולם, אבל יש לה קסם ששייך רק לה.

אז ככה, במעקה האבנים של בית משפחת מנשה, יש חור בקיר, שמוציא, כמו שכבר הבנתם - פלאפל. כאן מוציאים רק כדורים רותחים, מכינים את הכדורים על המקום ברגע ההזמנה, כדורים ללא גלוטן, צהובים לגמרי, עם תיבול מינימלי בלבד, כדורים קטנים, בערך עשרה כדורים בכל מנה, זה לא מעט כדורים (16 שקלים למנה).

הפלאפל של אבא. קובי רובין, קובי רובין
חור בקיר/קובי רובין, קובי רובין

הפיתה של הפלאפל של אבא היא מהסוג הבשרני, פיתה לא קטנה בכלל, בצד ימין של הדלפק יש את פינת הסלטים, יש מלפפון חמוץ בפרוסות, כרוב כבוש ושלושה סוגים של חריף - שיפקה טחונה בלימון, חריף תימני ירוק וסחוג חריף אדום. כל אחד מסוגי החריף טעים להדהים, רוטב השיפקה מעורר תאבון ובא טוב פשוט על כל דבר, הסחוג הירוק טרי מעשה ידיו של ארז, ככה הם אוהבים אותו, הסחוג האדום החריף, הללויה פעמיים, אתה יכול להריח אותו מאיים עליך עוד מכלי הנירוסטה שהוא סגור בו, זה חריף לאמיצים בלבד.

אתה חייב להזכיר לעצמך לנשום, כל ביס בפלאפל של אבא הוא הרפתקה מעניינת. הפלאפל הצהוב מעולה, כדורים קטנטנים פריכים לגמרי, מתפצפצים להם בתוך הפיתה. היה אפשר להרגיש את החומוס בתוך כל כדור פלאפל, כיוון שארז לא טוחן את הפלאפל דק מידי. המון כדורים מוכנסים אל כל מנה, כמה לפני הסלטים ועוד כמה על החלק השני ועוד בהמשך מעל הכל. כשסיימתי את המנה, שאלתי בעדינות אם יש סיכוי שהם מוכרים קופסא של החריף האדום המדובר, קיבלתי צנצנת, נפרדתי מעוד 10 שקלים והלכתי לדרכי גם שבע וגם מרוצה מאוד.

הפלאפל של אבא-תרתי משמע, החמישה 7 פ''ת שכונת שעריה, שעות פעילות: א-ה 10:30-22:30. כשר למהדרין

בשבוע שעבר

המונה מגיע אל מלך הבורקס

לכתבה המלאה
הפלאפל של אבא. קובי רובין, קובי רובין
הלכתי לדרכי שבע ומרוצה/קובי רובין, קובי רובין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully