וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שווארמה טורקית בבית - כך תכינו בקלות דונר קבב ממש כמו בדוכנים בחו"ל

6.2.2020 / 0:00

הדונר קבב נחשב לאוכל רחוב מאוד פופולארי בחו"ל (גם אם הוא לא הכי בריא). פוסט של בשלנית בבפייסבוק חושף כיצד ניתן להכין אותו בעצמכם בבית והתגובות היו נלהבות. כנסו ותכינו גם אתם

צילום: עידו שחם, עריכה: נועה לוי

זו כבר כמעט אקסיומה באירופה שאין דרך טובה יותר לסיים בילוי לילי מאשר ביקור בשווארמייה טורקית ולאכול שם דונר קבב - אוכל רחוב מהיר שנחשב למאוד פופולארי בחו"ל, אבל זה לא סוד שהוא לא ממש בריא. כעת, מספר אימהות מציגות את הגרסה הטעימה שלהן בבית לדונר קבב המפורסם - והן נשבעות שזה טעים ממש כמו הדבר האמיתי.

הנה המתכון המלא

ככה תכינו גם אתם דונר קבב בבית

הבשלניות חשפו את המתכון שלהן בקבוצת הפייסבוק הבריטית שנקראת "בישול איטי - מתכונים וטיפים" ושם הן המליצו להשתמש בבשר טלה קצוץ טרי אותו יש לתבל עם שתי כפיות של תערובת תבלינים לשווארמה/קבב, שלוש כפיות אבקת בצל (אם אתם לא מוצאים את התבלין ניתן להכין אותו מבצל מיובש שעובר טחינה עד לאבקה דקה), שלוש כפיות אבקת שום, שתי כפיות מלח וכפית פלפל שחור גרוס. את התערובת יש לעצב לצורת כיכר לחם ולעטוף בנייר כסף או נייר אפייה (לא חובה). לאחר מכן יש לבשל בסיר לבישול איטי ללא מים, בעוצמה נמוכה למשך 5 או 6 שעות, או בעוצמה חזקה יותר למשך 3 או 4 שעות. לאחר מכן חש לתת לבשר להתקרר במשך 10-15 דקות, לקצוץ אותו דק והוא מוכן לאכילה. לפי הפוסט מומלץ להגיש את הבשר יחד עם חסה, בצל אדום, גבינה (אם אינכם שומרים כשרות) ורטבים לפי בחירתכם (שהבשלניות הבריטיות העדיפו להוסיף רוטב שום או צזיקי. את הכל יש כמובן לגלגל לתוך טורטיה, או לאפה או בתוך פיתה ולהגיש כשהבשר עוד חם.

עוד באותו נושא

הכירו את הצ'יבב: שווארמת הגבינה החדשה שתכבוש את העולם

לכתבה המלאה
דונר קבב ביתי. Slow Cooker Recipe & Tips /Facebook, צילום מסך
את הבשר ניתן לחתוף באמצעות קולפן תפוחי אדמה/צילום מסך, Slow Cooker Recipe & Tips /Facebook

הפוסט הזה גרר מאות תגובות בפייסבוק, כשהרבה בשלנים ניסו להכין את המתכון הזה בעצמן. אחת מהן חשפה כיצד היא גירדה את הבשר לחתיכות קטנות בעזרת קולפן תפוחי אדמה, הוסיפה סלט ירקות רגיל והמשפחה שלה ליקקה את האצבעות. בשלנים נוספים שניסו את המתכון שיבחו מלבד הטעם גם את קלות ההכנה ואת העבודה שהשימוש בסיר לבישול איטי מאפשרת לשים שם את הבשר ולהתפנות לעיסוקים אחרים.

דונר קבב ביתי. Slow Cooker Recipe & Tips /Facebook, צילום מסך
עם צזיקי, בתוך טורטיה - בתיאבון/צילום מסך, Slow Cooker Recipe & Tips /Facebook

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully