וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנה שהגה והמרק של אמא: חודש אחרי האסון ביקרנו במסעדה של דין שושני ז"ל

8.2.2020 / 7:55

בתום 30 ימי האבל, החליט טדי רוזנבאום לפתוח מחדש את מנצ'וק, החלום שחלם והגשים דין שושני ז"ל, שנהרג באסון המעלית "לא הגשמנו כאן איזו מטרה, פשוט עשינו מה שיכולנו כדי להתמודד עם המצב. דין חסר כאן בכל"

מנצ'וק. רעות סהר, רעות סהר
מנצ'וק של דלעת וטחינה/רעות סהר, רעות סהר

חודש חלף מאז האסון הקשה בו נהרגו דין שושני וסתיו הררי במעלית בדרום תל אביב. ימים ספורים לפני כן עוד היה עסוק שושני ז"ל במטבח של המנצ'וק, המסעדה החדשה שפתח בשכונת ביצרון בתל אביב יחד עם חברו טדי רוזנבאום ובתמיכתו של אביו ציון. דין, בן 25 במותו, הספיק לעבוד בכמה מטבחים בעיר, ביניהם המטבח של שרון כהן בשילה והמטבח באיגרא רמא, שם הוא לא רק התמקצע בבישול אלא גם התחבב על כל מי שעבד איתו.

לאחר מותו, באינסטגרם של מסעדת איגרא רמא כתבו עליו "מעטים האנשים שיש בהם הכל. כל לב שפועם לידם מתמלא מיד באהבה ושמחה גדולה. דינו היה כזה בדיוק. יחיד ומיוחד, יפה וכישרוני בטירוף ועם לב ענק. היית לי תלמיד אבל גם מורה והיתה לנו הזכות הענקית לגעת בהילה שלך לרגע קט. כשעזבת אותנו והלכת לפתוח מקום משלך ידעתי שדרכינו עוד יצטלבו. החיבור בינינו היה כל כך עוצמתי ועמוק שהיה ברור שכך יהיה, וקיוויתי שגם לך. הקלות הבלתי נסבלת של החיים האלה שוב מכה בפרצופינו והלב כבד וכואב".

גם באיגרא רמא ידעו, כמו כל מי שהכיר את דין, שמנצ'וק היה החלום שלו, שהוא לא רק חלם אותו, בשבועות האחרונים לחייו הוא גם הצליח להגשים.

מנצ'וק. רעות סהר, רעות סהר
מנצ'וק חצילים ויוגורט/רעות סהר, רעות סהר

שבועות ספורים בלבד הספיקה המסעדה החדשה לפעול לפני אסון המעלית. אז, בעיצומם של הימים הגשומים שהציפו את תל אביב, מותם של סתיו ודין זעזע את המשפחה והחברים, ושיתק גם את פעילות המסעדה שכבר התחילה לצבור ביקורות חיוביות. "בצער רב, מנצ'וק לא יפעל עד להודעה חדשה" כתבו אז בחשבון הפייסבוק של המסעדה, לצד התמונות קורעות הלב של מודעות האבל של דין, ובת זוגו סתיו.

כמה ימים אח"כ הם מצאו את הכוח לכתוב עוד כמה מילים "לפני כעשרה ימים אירע מקרה שהשאיר את כולנו כאובים, פגיעים, מזועזעים ובעיקר לא מבינים. לפני כעשרה ימים איבדנו שני אנשים יקרים - את דין מלך המטבח שלנו ואת סתיו בת זוגו, שהנוכחות שלה הייתה חלק בלתי נפרד מהנוף של המקום. לפני כעשרה ימים נפער אצלנו חור בלב, שהזיכרונות מנסים לסגור אך הגעגועים לא מאפשרים זאת. לפני כעשרה ימים העולם שלנו התהפך. מנצ'וק נפתחה לפני כחודשיים עם ערימות של ציפיות, תכניות ופרויקטים לעתיד. הדרך שלנו למטרה לקחה פנייה חדה ולא צפויה, וכעת אנחנו מנסים לסלול חזרה את מה שבנינו. אחד הדברים שדין שאף לעשות עם פתיחת המקום הוא לייצר טוב במקום שבו הוא גדל. עם אינספור רעיונות שהוא זרק לאוויר, בחרנו מספר פרויקטים שעליהם נעדכן ונממש בעתיד הקרוב. אנחנו עובדים על פתיחת המקום לעבודה שוטפת, משחזרים את המנה, מתייעצים עם מנטורים. כשנפתח אתם תדעו, מקווים שזה יקרה בשבועות הקרובים".

והמשיכו בנימה אישית יותר "דין שלנו. איך אפשר לכתוב מילות סיכום? איך מתחילים להיפרד? איך מגשימים את החלום שלך בלעדייך? כל כך הרבה שאלות לא פתורות, שכנראה יישארו פתוחות לעד. סתיו אהובתנו החצר היא לא אותה חצר בלעדיך, סולחים לך על כל מצת שדפקת לנו ואוהבים עד עמקי נשמתנו. תודה לכל מי שתומך בנו ונותן לנו כוח ועצמה להמשיך ולהגשים את החזון של דין".

עוד בוואלה! אוכל

מסעדת ההמבורגרים המפורסמת בניו יורק נסגרת בגלל הטרדות מיניות

לכתבה המלאה
מסעדת מנצ'וק. רעות סהר, רעות סהר
חברים מביאים תמונות ומזכרות/רעות סהר, רעות סהר

ביום שישי שעבר, לאחר תום 30 ימי האבלות, ובעזרת חברים ובני משפחה, המנצ'וק נפתח שוב לפעילות. לקח לרוזנבאם כמה שבועות להבין, שהדרך הטובה ביותר להנציח את דין היא להמשיך עם החלום שלו, לפתוח את דלתות המנצ'וק ולהמשיך להגיש את המנות שיצר, "למרות שידענו שנפתח מחדש, ולשם זה הלך, עדיין יש פער בין התוכנית לבין המציאות, והפתיחה המחודשת הציפה אותנו". רוזנבאום לא תיאר לעצמו שבסופו של דבר השותפות שלו עם דין, תסתכם בשותפות שלו עם ציון אביו של דין, "לא הגשמנו כאן איזו מטרה, פשוט עשינו מה שיכולנו כדי להתמודד עם המצב. דין חסר כאן בכל רגע".

מנצ'וק המסעדה מבוססת על מנצ'וק המנה, אותה יצר דין. זהו מין תבשיל ירקות טחון למחית, ועליו מונחות תוספות משתנות. זה נראה כמו חומוס ממבט ראשון אבל הרבה יותר עשיר, יש דלעת וטחינה עליהן מניחים זוקיני, כרובית, בצל וצ'ילי, או מנצ'וק של חצילים ויוגורט, עליהם מניחים מנגולד, עגבניות שרי ופטריות, יש גם מנצ'וק של בצל וגבינת פטה ועליו כרוב, עגבניות שרי ופטריות (38-44 שקלים). לצד כל אחת מהמנות מקבלים ביצה עלומה וחלה קטנה ורכה ושלושה מטבלים - טפנד זיתים, רסק עגבניות טרי, וסחוג ירוק. מאז הפתיחה המחודשת יש באופן קבוע גם מרק שאמא של דין מכינה.

ברקע מתנגנת מוזיקה שדין אהב כשבמהלך היום מגיעים לכאן לא מעט חברים, הם מביאים תמונות, נותנים חיבוק, מצטרפים למשמרת במטבח או סתם מתיישבים לאכול. "זה כבר לא המקום רק שלי", אומר רוזנבאום, "יש כאן קהילה שלמה שכבר הפכה למשפחה, זה המקום שלהם וזאת גם הדרך שלהם לזכור את דין".

מנצ'וק, שדרות ההשכלה 1 תל אביב, שעות הפעילות בימים א'-ה' 12:00-20:00, יום ו' 10:00-13:30, 03-5559326

דין שושני וסתיו הררי הצעירים שטבעו למוות בהצפת המעלית בשכונת התקווה, תל אביב, 4 בינואר 2019. באדיבות המשפחה
דין שושני וסתיו הררי ז"ל/באדיבות המשפחה
  • עוד באותו נושא:
  • מסעדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully