וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם עוקבים אחריו באינסטגרם - עכשיו סוף סוף תוכלו לאכול את הקינוחים שלו

9.2.2020 / 11:30

קינוחים מיוחדים מכל העולם נוחתים במסעדות בארץ במסגרת שבוע הקינוחים, ואיתם גם הקונדיטור טל שפיגל; הוואן שייקח אתכם לסיור קולינרי בחמש מסעדות בערב אחד; הסושיאל קלאב חוגגת עשור עם שפים אורחים וגם שבוע הגסטרונומיה הצרפתית יוצא לדרך

צילומים: אפיק גבאי, אנטולי מיכאלו, סוון אנדרסן

שבוע הקינוחים של ישראל

קיטשן מרקט. אנטולי מיכאלו,
קינוח בקיטשן מרקט/אנטולי מיכאלו

קינוחים מיוחדים מכל העולם נוחתים במסעדות בארץ במסגרת שבוע הקינוחים שיתקיים בין התאריכים ה-11 עד ה-18 בפברואר. גולת הכותרת של שבוע הקינוחים, שנערך בחסות בייליס, היא סוג של "שעת תה" שתתקיים בהוטל מונטיפיורי בתל אביב בתאריכים ה-11-13 בפברואר בין השעות 16:00-19:00 עם הקונדיטור טל שפיגל שחי בשנים האחרונות בפריז ויגיש קינוחים כמו טארט אשכוליות ופיסטוק חלבי; אנטרמה שוקולד עם כוסמת וטונקה; שו (בצק רבוך) של שומשום שחור עם ורדים ופטל, כל אלו לצד קוקטיילים, שתיה חמה וסקונס, בתפריט זוגי מיוחד. השף-קונדיטורים בכל המסעדות המשתתפות יכינו תפריט קינוחים מיוחד המורכב משתי מנות, קינוח נוסטלגי ופרשנות חדשנית לאותו הקינוח. כל קינוח יוגש עם קוקטייל המשלב את משקה בייליס.

בין המסעדות המשתתפות אפשר למצוא את מסעדת טוטו והקונדיטור אלון גולדמן שיגישו טארטלט תותים בשתי גרסאות. מסעדת מונא והקונדיטור איתי פטאל שיגישו טארט טאטן תפוחים בגרסה נוסטלגית ובפרשנות חדשנית. מסעדת לה רפובליקה והקונדיטור אייל רווח שיגישו טורטה פולנטה כעוגה לימונית על בסיס פולנטה ושקדים וכגלידת פולנטה על קראמבל. עוד ישתתפו מסעדת מגרב והקונדיטורית הילה בידרמן, מסעדת משייה והקונדיטורית טל איטקין, וגם קיטשן מרקט, נונו בכפר סבא, בר 51, פרסקה בקיבוץ מסדה, אואזיס, ומסה.

עוד במסגרת השבוע איקה שוקולד תיצור יחד עם שפים של ארבע מסעדות תל-אביביות קינוחי שוקולד מיוחדים בג'ורג' וג'ון, הוטל מונטיפיורי, צפרה וטופולופומפו. יתקיימו גם סדנאות קינוחים עם אלון שבו, אוצר הפרויקט.

שבוע הקינוחים, 11-18 בפברואר, במסעדות נבחרות ברחבי הארץ

סיור קולינרי חדש לוקח אתכם לחמש מסעדות בערב אחד

הסיור הקולינרי של גרייגוס, greygoose. רוי גיא,
המנה שמגיש אסף דוקטור באייבי למשתתפי הסיור/רוי גיא

אם גם אתם אוהבים לקפוץ מבר לבר, לשתות בכמה מקומות באותו ערב, לאכול קצת פה וקצת שם, אז הפרויקט הבא של גרייגוס הוא בשבילכם. מותג הוודקה משיק סיורים קולינריים חדשים, עמוסי אוכל ואלכוהול ברחבי ירושלים, תל אביב וחיפה. הסיורים יתקיימו במספר מסלולים כך שאתם יכולים לבחור את מה שהכי מדבר אליכם, יש לצורך העניין מסלול ים שעובר בין חמש מסעדות הדגים הטובות ביותר בתל אביב - שילה, אייבי, מלגו ומלבר, בר 51 ואנימאר, כשבכל מסעדה תקבלו מנה או שתיים הקשורות לדגים ופירות ים וקוקטייל. יש גם מסלול אפרטיבו תל אביבי שיקפיץ אתכם בין השעות השמחות במקומות הכי טובים בעיר עם מנה ומשקה בכל עצירה, או מסלול בראנץ' שיעביר אתכם בין כל המקומות הכי שווים של שישי בבוקר. יש מסלול בעיר התחתית בחיפה, ומסלול שעובר בין המוקדים הקולינריים של ירושלים. ואן ממותג יסיע אתכם בין כל התחנות אז אתם יכולים להתפרע עם השתייה, מדריך בעל זיקה קולינרית מובהקת ילווה אתכם לכל המקומות, יספק הסברים וסיפורים, ובחלק מהמקרים גם יקבל את פניכם השף ויציג את נקודת מבטו על המנות שלו ועל האלכוהול (260-380 שקלים למשתתף, תלוי במסלול).

הסיורים יתקיימו בין ה-16 ועד ה-26 בפברואר, ההרשמה כבר החלה, פרטים נוספים באתר של גרייגוס

מסעדת סושיאל קלאב חוגגת עשור

סושיאל קלאב. אפיק גבאי,
מנות דגל של סושיאל קלאב/אפיק גבאי

מסעדת סושיאל קלאב פותחת את שנת העשור שלה ומארחת נבחרת שפים שבעבר עבדו בסושיאל קלאב והיום נמצאים בדרך משלהם. בערב הראשון שייערך ב-11 בפברואר ב-19:00 יארח שף צביקה שטראוס את שף שרון כהן, שטראוס היה בעברו סו-שף בשילה, יחד הם יגישו תפריט חגיגי המבוסס על דגה טרייה ופירות ים. בערב השני שיערך ב-18 בפברואר יתארח בסושיאל שף מיכאל גרטופסקי מביסטרו "מיכאל" שבגליל המערבי, השף הראשון של מסעדת סושיאל קלאב ומי שעיצב את הד.נ.א הקולינרי שלה. בערב השלישי ב-25 בפברואר יושק בסושיאל תפריט קוקטיילים חדש פרי יצירתו של מוש בודניק מבעלי המקום ומיקסולוג מוערך כשבמקום יתארח שף עומר מילר עם פרשנויות משלו למנות המבורגר ופיצה.

סושיאל קלאב. רוטשילד 45 תל אביב, 03-5601114

שבוע הגסטרונומיה הצרפתית

Chef Jean-François Malle. Laurent Salino,
טרין, מנה צרפתית טיפוסית מאזור אוברן רון אלפ/Laurent Salino

'So French So Food' הוא שבוע הגסטרונומיה הצרפתית שמתקיים בישראל זו השנה השמינית, החל מהיום (9 בפברואר) ועד ה-13 בפברואר. 18 שפים צרפתים, זוכי פרסים ובעלי תארים, מגיעים מאוברן רון אלפ - יעד גסטרונומיה צרפתי ידוע, לשיתוף פעולה עם שפים ישראלים מובילים ומסעדות שונות בכל רחבי הארץ. האירוע, בשיתוף פעולה עם שגרירות צרפת והמכון הצרפתי בישראל, יאגד תחתיו מגוון אירועים שיתקיימו בתל אביב, ירושלים, חיפה, באר שבע, נצרת, טבריה וזיכרון יעקב.

כך למשל שף ג'וזף ויולה (דניאל ודניס) המפורסם יחבור למסעדת נומי ולשף יורם ניצן; שף סטפן פרואה דה וו (Le Fantin Latour) בעל כוכב מישלן ומי שמוכר בישראל כשף הצרפתי מ"קרב סכינים" יחבור לשף אוראל קימחי במסעדת פופינה; שף אלן לה קוסק (ראש המכון לאומניות קולינריות Paul Bocuse), יחבור לשף מאיר דנון, ראש בית הספר לאומניות קולינריות דנון; שף פלורנס פרייה (Le Café du Peintre), האישה היחידה במשלחת, תחבור למסעדת תישבי בזיכרון יעקב ולשף גונטר בידרמן; עוד ישתתפו בפרויקט, מסעדת תלפיות בחיפה ושף גיא בזו'ר; מסעדת לוקדה בנצרת ושף אליאס מטר; שף שלום קדוש במסעדת "פרה על הגג" במלון לאונרדו פלאזה; מסעדת פסטל ושף קובי בכר; ועוד מסעדות ושפים רבים ונחשבים.

במסגרת השבוע יתקיימו לא מעט סדנאות וכיתות אומן, ביניהם סדנת קונדיטוריה למבוגרים בעלי מוגבליות בשיתוף ארגון "שלוה"; סדנת בישול צרפתית מסורתית במלון קרלטון ת"א ועוד.

פרטים נוספים באתר שבוע הגסטרונומיה הצרפתית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully