וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיני פיקנטי: שקשוקה כמו של אמא (אבל חריפה יותר)

11.2.2020 / 8:10

המונה לא ממש מצליח להבדיל בין צפת לבית שמש - עד שהוא מוצא את שובר השוויון בדמות שקשוקה בבגט שאופים במקום, בעלת השם הנהדר פיני פיקנטי

פיני פיקנטי. קובי רובין, קובי רובין
רוזה והשקשוקה/קובי רובין, קובי רובין

זאת הייתה אולי הפעם השלישית בסך הכל בחיי שהגעתי לבית שמש. לרגע חשבתי שהגעתי לצפת בטעות, הן נראות כמעט אותו דבר. מרכז העיר בית שמש, נראה כמו קפסולת זמן מקומית, אתה חוזר בחטף אל תוך שנות השמונים, בלי לשים לב אתה מטייל לעבר, בקלות היה אפשר לצלם שם סרט תקופתי, גם המחיר של הבגט של רוזה הוא של פעם.

אחרי שהבנתי שאין לי מושג מה באמת הולך פה החלטתי לחזור גם לדרכי העבר והתחלתי לתקשר עם מקומיים על מנת להבין מה אוכלים במקום. למרות שמרכז העיר בית שמש עדיין ברובו נותן את שירותיו לאוכלוסיית המקום הפחות דתית, עדיין אין סיכוי למצוא בבית שמש מסעדה או דוכן לא כשר, וכך גם פיני פיקנטי.

אם אתם רוצים לא ליפול על המקום הלא נכון, תעשו כמוני - תיכנסו לחנות התבלינים המקומית ותבקשו המלצה, בדרך כלל הם מכירים אישית את הבשלנים הקרובים, אז את זה בדיוק עשיתי ושאלתי איפה אוכלים בזול כאן במרכז של בית שמש. המוכרת בחנות התבלינים שלחה אותי לאכול שקשוקה לעניין אצל רוזה בפיני פיקנטי, לך אליה ותבין על מה מדובר, הרי אם לא הייתי שואל לא הייתי יודע.

פיני פיקנטי. קובי רובין, קובי רובין
שקשוקה בבגט/קובי רובין, קובי רובין

לפי השלט של פיני פיקנטי אפשר לראות שהמקום ותיק, שלט של פעם אמיתי בלי גינונים או צבעים שמושכים את העין. יש שם משהו פשוט ולעניין, אתה לא יכול למכור לאנשים אמיתיים אוכל מומצא, ולכן אצל רוזה אוכלים שקשוקה חריפה לעניין.

הסתכלתי על התפריט הקטן של פיני פיקנטי, הייתה מחבת גדולה של שקשוקה שכבר נלקחו ממנה כמה מנות ראויות, שקשוקה אף פעם לא מוגשת במדויק. השקשוקה של רוזה היא מהסוג החריף, עם פלפלים ירוקים לכל אורך הבגט, ועוד המון פלפלים והמון עגבניות כמעט שלמות שנחתכו לא יותר מידי. את הבגט מכינים על המקום כל בוקר, נראה כי במקור פיני פיקנטי היה יותר מאפייה, לפני ההגשה עוד טעיתי וביקשתי שכבה של חריף ולימון כבוש ויותר חריף, בסך הכל שרפתי את עצמי לטובה.

מאחורי עמד כבר לקוח שחיכה לתורו, כאילו נשען מעבר לכתף שלי, חשש של מחסור במנה חלף על פניו, את המנה שלי לקחתי הצידה, צילמתי והתחלתי ישר לאכול. רוזה מכניסה את כל הנשמה לשקשוקה, היא עושה אותה כמו בבית, השקשוקה חייבת להיות קודם כל טעימה, אחר כך גם משביעה, אי אפשר לעצור מלנגוס עוד ועוד מהבגט הכל כך מעולה וטעים, זו שקשוקה של אמא אבל חריפה יותר, הפלפלים החריפים התפרקו אל תוך המנה עצמה, הם אולי איבדו את הצבע הבוהק, אבל הטעם של החריפות נצרב הלאה מהם לכל מה שיכול לספוג את התכולה שלהם. כאן בבית שמש אצל פיני פיקנטי השקשוקה היא בלי רסק עגבניות. העגבניות הכמעט שלמות שנחתכו בגסות לשלמות יחד עם ביצים לאורך כל המנה, כל ההנאה הזאת רק 15 שקלים.

אחרי הבחור המודאג הגיע בחור צעיר עם הזמנה של שני בגטים וחזר ישר לרכב המסחרי שחנה על הצד של המדרכה, את שלי סיימתי והבנתי שעוד אחזור לבית שמש במיוחד לאכול שקשוקה כזאת בדיוק.

פיני פיקנטי, הרצל 5 א בית שמש, שעות פעילות: א-ה: 09:00 -עד שנגמר. כשר

בשבוע שעבר

חמסה חמסה: בגט הזהב של עזרא

לכתבה המלאה
פיני פיקנטי. קובי רובין, קובי רובין
פיני פיקנטי/קובי רובין, קובי רובין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully